Gyurkity Péter
Az Apple a harmadik amerikai zenei forgalmazó
Az Egyesült Államokban elvégzett felmérés szerint az Apple online zeneboltja immár a harmadik legnagyobb forgalmazónak számít, megelőzve az Amazon hasonló szolgáltatását. A riválisok a CD-eladásokra koncentrálnak.
A Reuters az NPD Group felmérése hivatkozva számolt be a fejleményekről, amelyek a zenei forgalmazás területén zajlottak le az utóbbi hónapokban. Ebben a felmérésben 40 ezer, 13 éves és idősebb amerikait kérdeztek meg vásárlási szokásairól és a népszerű boltokról, és a válaszok alapján néhány meglepő információra derült fény. Az iTunes harmadik helye azért is kitűnő eredmény, mivel az első négyben végzett három másik cég főként a CD-lemezekre támaszkodik.
Ilyen az abszolút első helyezett Wal-Mart üzletlánc, amely a teljes amerikai piac 15,8 százalékát uralja. A második a Best Buy, egészen pontosan 13,8 százalékos részesedéssel, míg az iTunes 10 százalékkal futott be a harmadik helyre. Az Amazont éppen az Apple online zeneboltja szorította le a dobogóról, mivel a szintén népszerű internetes portál lassabb ütemben, mindössze 6,7 százalékra növelte befolyását. Az NPD véleménye szerint az iTunes ismét nagyot szakított az ünnepek alatt a hordozható lejátszók, vagyis az iPod növekvő eladásai révén, és az otthoni PC-ken is egyre nagyobb arányban található meg az iTunes szoftver.
Még inkább kiemelkedik a zenebolt eredménye a mezőnyből, ha azt vesszük, hogy a nagyok közül egyedüliként helyezi a hangsúlyt a digitális, online eladásokra. Mind a három rivális a CD-formátumot részesíti előnyben, ebből származik a bevétel túlnyomó része, amit jól mutat, hogy még a bestbuy.com is alig tudott 1,1 százaléknyi részesedést összekaparni az internetes eladásokból.
Természetesen mindez egybevág a CD-lemezek egyre gyorsuló visszaszorulásával, eközben pedig az Apple újabb ajánlatokkal bővítette kínálatát. Ilyen a jó minőségű, másolásvédelmet nélkülöző zeneszámok megjelenése, amelyeket egyre több kiadó is elfogad.
A Reuters az NPD Group felmérése hivatkozva számolt be a fejleményekről, amelyek a zenei forgalmazás területén zajlottak le az utóbbi hónapokban. Ebben a felmérésben 40 ezer, 13 éves és idősebb amerikait kérdeztek meg vásárlási szokásairól és a népszerű boltokról, és a válaszok alapján néhány meglepő információra derült fény. Az iTunes harmadik helye azért is kitűnő eredmény, mivel az első négyben végzett három másik cég főként a CD-lemezekre támaszkodik.
Ilyen az abszolút első helyezett Wal-Mart üzletlánc, amely a teljes amerikai piac 15,8 százalékát uralja. A második a Best Buy, egészen pontosan 13,8 százalékos részesedéssel, míg az iTunes 10 százalékkal futott be a harmadik helyre. Az Amazont éppen az Apple online zeneboltja szorította le a dobogóról, mivel a szintén népszerű internetes portál lassabb ütemben, mindössze 6,7 százalékra növelte befolyását. Az NPD véleménye szerint az iTunes ismét nagyot szakított az ünnepek alatt a hordozható lejátszók, vagyis az iPod növekvő eladásai révén, és az otthoni PC-ken is egyre nagyobb arányban található meg az iTunes szoftver.
Még inkább kiemelkedik a zenebolt eredménye a mezőnyből, ha azt vesszük, hogy a nagyok közül egyedüliként helyezi a hangsúlyt a digitális, online eladásokra. Mind a három rivális a CD-formátumot részesíti előnyben, ebből származik a bevétel túlnyomó része, amit jól mutat, hogy még a bestbuy.com is alig tudott 1,1 százaléknyi részesedést összekaparni az internetes eladásokból.
Természetesen mindez egybevág a CD-lemezek egyre gyorsuló visszaszorulásával, eközben pedig az Apple újabb ajánlatokkal bővítette kínálatát. Ilyen a jó minőségű, másolásvédelmet nélkülöző zeneszámok megjelenése, amelyeket egyre több kiadó is elfogad.