Napi Online
Philips LCD tévéket fognak gyártani Székesfehérváron
Csoporton belüli átszervezés keretében két, úgynevezett vezértermék gyártását telepíti székesfehérvári gyárába a Royal Philips Electronics - közölte Benedict Laux, a cégcsoport közép-európai igazgatója.
Az üzemben készülnek majd a Green Flagship nevű 32 colos, folyadékkristályos LCD-tévék, valamint a két képernyős, gépkocsiban használható DVD-lejátszók. A fogyasztói szokások változása miatt átalakul a Philips cégcsoport, és ennek az átalakulásnak részese a székesfehérvári összeszerelő üzem is. Laux kifejtette: a döntés hátterében az áll, hogy a lapos, illetve folyadékkristályos lcd- és plazmakészülékek iránt megnőtt az érdeklődés, ráadásul a fogyasztók egyre nagyobb képátmérőjű televíziókat keresnek.
Ugyanakkor az lcd- és a plazmatévék piacán ezzel párhuzamosan nagymértékű áresés következett be, s emiatt a cégek - többek között a Philips is - a gyártási költségek csökkentésére törekszenek. Miközben tavaly 68 százalékkal nőtt az eladott flat-tévék száma, az eladások értéke csak 22 százalékkal volt több. A piacon maradáshoz és a pozíciók megőrzéséhez elengedhetetlen a költségek csökkentése. A jelenleg mintegy 2500 dolgozót foglalkoztató székesfehérvári gyárban évente átlagosan két új modell kerül gyártásba.
Az üzemben készülnek majd a Green Flagship nevű 32 colos, folyadékkristályos LCD-tévék, valamint a két képernyős, gépkocsiban használható DVD-lejátszók. A fogyasztói szokások változása miatt átalakul a Philips cégcsoport, és ennek az átalakulásnak részese a székesfehérvári összeszerelő üzem is. Laux kifejtette: a döntés hátterében az áll, hogy a lapos, illetve folyadékkristályos lcd- és plazmakészülékek iránt megnőtt az érdeklődés, ráadásul a fogyasztók egyre nagyobb képátmérőjű televíziókat keresnek.
Ugyanakkor az lcd- és a plazmatévék piacán ezzel párhuzamosan nagymértékű áresés következett be, s emiatt a cégek - többek között a Philips is - a gyártási költségek csökkentésére törekszenek. Miközben tavaly 68 százalékkal nőtt az eladott flat-tévék száma, az eladások értéke csak 22 százalékkal volt több. A piacon maradáshoz és a pozíciók megőrzéséhez elengedhetetlen a költségek csökkentése. A jelenleg mintegy 2500 dolgozót foglalkoztató székesfehérvári gyárban évente átlagosan két új modell kerül gyártásba.