Napi Online
Védtelenek a cégek a közösségi támadásoktól
A világ 50 legnagyobb cégének vezetői rémülten állnak az előtt a jelenség előtt, hogy az internetes fórumokon kikezdhetik cégük imázsát, például ha a frissen kirúgott dolgozók, bosszúból.
Ennek következtében néhány perc alatt akár tízezres nagyságrendű szitkozódó hozzászólás is a nagy nyilvánosság elé kerülhet. A Business Week cikke szerint védekezésre ugyan több lehetőség is kínálkozik, de mindegyiknél nagyon óvatosan kell eljárni. Mindenekelőtt jó, ha a cég iránt elkötelezett személyeknek is van blogjuk, mert ezeken gyorsan és a támadásokhoz hasonló, kötetlen formában lehet reagálni a vádakra. Vigyázni kell azonban arra, hogy ezeket a site-okat ne árasszák el rosszindulatú, gyalázkodó hozzászólások.
Érdemes igénybe venni olyan cégek szolgáltatását, amelyek szoftverei átkutatják az internetet a társasággal kapcsolatos információk után, s így pontos helyzetképet festenek arról, kik, hol, mit beszélnek róla. Ennek birtokában egyes szolgáltatók képesek olyan új infókat elhelyezni a hálón, amelyek hátterébe szorítják a negatív tartalmakat például a keresési listákon.
Végül ha igazán nagy a baj, azaz a vádak felkeltik a profi média figyelmét is, akkor a legjobb a válasz a teljes nyíltság, a bocsánatkérés, ha kell, és a kifogásolt gondok orvoslását célzó intézkedések felsorolása. A blogos, fórumos támadások elleni védekezést stratégiai kérdésnek kell tekintetni, nem valamiféle átmenetei betegségnek, amit tünetileg kezelni kell.
Ennek következtében néhány perc alatt akár tízezres nagyságrendű szitkozódó hozzászólás is a nagy nyilvánosság elé kerülhet. A Business Week cikke szerint védekezésre ugyan több lehetőség is kínálkozik, de mindegyiknél nagyon óvatosan kell eljárni. Mindenekelőtt jó, ha a cég iránt elkötelezett személyeknek is van blogjuk, mert ezeken gyorsan és a támadásokhoz hasonló, kötetlen formában lehet reagálni a vádakra. Vigyázni kell azonban arra, hogy ezeket a site-okat ne árasszák el rosszindulatú, gyalázkodó hozzászólások.
Érdemes igénybe venni olyan cégek szolgáltatását, amelyek szoftverei átkutatják az internetet a társasággal kapcsolatos információk után, s így pontos helyzetképet festenek arról, kik, hol, mit beszélnek róla. Ennek birtokában egyes szolgáltatók képesek olyan új infókat elhelyezni a hálón, amelyek hátterébe szorítják a negatív tartalmakat például a keresési listákon.
Végül ha igazán nagy a baj, azaz a vádak felkeltik a profi média figyelmét is, akkor a legjobb a válasz a teljes nyíltság, a bocsánatkérés, ha kell, és a kifogásolt gondok orvoslását célzó intézkedések felsorolása. A blogos, fórumos támadások elleni védekezést stratégiai kérdésnek kell tekintetni, nem valamiféle átmenetei betegségnek, amit tünetileg kezelni kell.