Berta Sándor

Közösségi portál kutyatulajdonosoknak

A SNIF Labs egy olyan új technológiát fejlesztett ki, amelynek a segítségével a kutyák gazdái megismerhetik egymást. A megoldás tesztelése hamarosan megkezdődik Bostonban és a környékén.

A SNIF mozaikszó a Social Networking in Fur fogalom rövidítését takarja, ami egy közösségi portál kutyatulajdonosoknak. A közösségi oldalak őrülete tehát úgy tűnik, már ez a területet is elérte. A SNIF Labs egy különleges rádióprotokollt fejlesztett ki. Az úgynevezett SNIF-Tag információkat küld a felhasználók számára a sétáltatás közben látott négylábúról és annak gazdájáról. A megoldás segítségével a kutyatulajdonosok és azok kedvencei is megismerhetik egymást.

Amikor az eb gazdája hazatér és leül a számítógép elé, a SNIF weboldalát felkeresve a kapott adatok alapján további részleteket tudhat meg az őt érdeklő kutyáról és annak tulajdonosáról. Az ötlet egyszerű: megismerhetik egymást a kutyatulajdonosok, kicserélhetik a gondolataikat, megoszthatják egymással a tapasztalatikat és a véleményüket, tippeket adhatnak a másiknak, így valódi információcsere jöhet létre.

"Az emberek kutyasétáltatás közben nagyon sok adatot árulnak el magukról, gyakran azonban a legfontosabbat, a saját nevüket nem mondják meg. Így ismerik ugyan egymást, de nem tudják pontosan ki is a másik személy" - hangsúlyozta Ted Rheingold, a SNIF konkurensének számító Dogster alapítója. A szakember hiszi, hogy a kutyák egy bizonyos idő elteltével akár avatárokká is válhatnak az online világban és így segíthetik az emberi kapcsolatok létrejöttét.

A SNIF-Tag ezenkívül számos más funkciót is kínál. Az egyik, hogy a gazda pontosan tudja, hogy egy adott pillanatban mit csinál a kedvence otthon a lakásban. Amíg az állat a központi rendszer közelében tartózkodik, addig pontosan megállapítható, hogy a kutya mikor aludt, evett vagy mikor végezte el a szükségletét. A felhasználó az egész folyamatot akár a távolból, egy számítógép monitora előtt ülve a böngésző segítségével ellenőrizheti és felügyelheti. Beállíthatja a szolgáltatást úgy is, hogy az akár egy SMS-ben vagy e-mailben értesítse, ha a kutya viselkedése szokatlanná válik. A projektet eredetileg a MIT Media Lab hozta létre. A fejlesztők kiemelten figyeltek a biztonságra, így a rendszer nem alkalmazható a kutyatulajdonosok és a tevékenységük megfigyelésére.

Valdis Krebs, egy közösségi portálok elemzését végző szoftver alkotója azonban pesszimista a szolgáltatás jövőjével kapcsolatban. "Miért kellene az embereknek valami olyasmire pénzt áldozniuk, amit egyébként is megtehetnek? Hiszen a kutyatulajdonosok találkoznak egymással, van idejük és lehetőségük megismerni egymást" - jelentette ki Valdis Krebs. Ted Rheingold viszont úgy véli, nagyon sok barátság, kapcsolat jött létre az ebek gazdái között. S valóban, csak a Dogsternél eddig 200 000 négylábú tulajdonosa regisztrálta magát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • haxy27 #3
  • selyem #2
    Nagy az Isten állat...
  • AzUs #1
    jobb mint az iwiw komolyan mondom