Napi Online

DVD a bankkártyában

Egy kisvállalkozás videoklipekkel, videojátékokkal, fotókkal, kinyomtatható kuponokkal feltölthető bankkártyákat kínál ügyfeleinek.

Robert Likoff, a Group DCA gyógyszer-reklámügynökség vezetője szeretett volna több orvosság értékesítésében segédkezni, de a hagyományos módszerek - fizetési kedvezmények, ingyenes minták stb. - túlságosan közhelyessé váltak, s nem hozták azt a többletvásárlásokban kifejezhető eredményt, amelyet várták tőlük - írja a Forbes Small Business Magazine. Valami újat kellett kitalálni, és erre a New York-i Serious kezdő vállalkozás Cardz névre keresztelt technológiája adott lehetőséget.

A Cardz úgy néz ki, mint egy egyszerű ajándékkártya, amelyből egy mágnescsík elhelyezésével fizetésre alkalmas bankkártya válik, ám ha színéről a hátára fordítjuk, akkor egy DVD-tartalmak rögzítésére alkalmas elektronikus tárolóegységet láthatunk, amelyben videoklipek, szövegek, képek, videojátékok vagy kinyomtatható kuponok helyezhetők el. Likoff cége ügyfeleinek, a legnagyobb amerikai gyógyszergyáraknak ajánlotta fel a Cardzot mintegy a direkt mail reklámok high-tech helyettesítőjeként, és úgy tűnik a dolog bevált.A beépített szoftver segítségével a Cardz tartalma automatikusan lejátszható, így az ajándékkártyával megcélzott ügyfeleknek csak be kell azt csúsztatniuk a komputerükbe, és máris megnézhetik mi van rajta.

A Group DCA tapasztalatai szerint a címzettek fele jó játéknak találta a dolgot, megnézte mit kapott, és egyharmaduk vett is valamint a látottak alapján. Még a leggyengébben sikerült kampány is 5 százalékos vásárlási arányt hozott, ami sokkal jobb a direkt mailek esetén jellemző 2 százaléknál. Persze a Cardz drága mulatság. 25 ezer kártya megtervezésének és előállításának ára 75 ezer dollár, igaz, a megismételt kampányokban már csak 1,5-3,0 dollár közötti kártyánkénti árral kell számolni.

A Group DCA 100 ezer dolláros beruházással indította el első reklámhadjáratát egy fogamzásgátló tabletta népszerűsítésére, de megérte a dolog, mert a cég számításai szerint az elmúlt két év összesen 14-Cardz-kampánya 30 százalékkal, 16 millióról 21 millió dollárra dobta meg a vállalkozás árbevételét. A megrendelők nagyon nagy társaságok, amelyek megengedhetik maguknak a szuper high-tech reklámok költségeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!