Napi Online
Úgy tűnik, mindenki laptopot vesz
Gyors ütemben növekszik a világ PC-piaca, mivel egyre nagyobb a kereslet a laptopok iránt.
A Hewlett-Packard az idei első negyedévben is megtartotta tavaly megszerzett vezető helyét a Dell-lel szemben a világ PC-piacán, sőt tovább növelte előnyét - jelentette az IDC informatikai piackutató cég. A teljes piac értéke 10 százalékkal nőtt, elsősorban a hordozható számítógépek iránti növekvő keresletnek köszönhetően. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Microsoft Vista operációs rendszerének megjelenése nem volt számottevő hatással a gépeladásokra.
A HP világszintű piaci részesedése az egy évvel ezelőtti 16,5 százalékról 19,1-re nőtt 2007 első három hónapjában, míg a Dellé három százalékkal, 15,2 százalékra csökkent. A HP 28,2 százalékkal több PC-t adott el ebben a periódusban, mint egy évvel korábban, míg legnagyobb versenytársa 6,9-cel kevesebbet. Az IDC szerint ennek hátterében a Palo Altó-i cég sikeres költségcsökkentése áll, míg a Dell gyengébb szereplését részben a cégnél folyó átszervezés magyarázhatja, de érződik még a laptopjaihoz adott Sony-akkumulátárok túlmelegedése miatti visszahívás negatív hatása is. Az Egyesült Államokban továbbra is a texasi társaság a piacvezető, igaz, 32,4 százalékos részaránya 26,8-ra csökkent, miközben a Hewlett-Packardé 20-ról 24,2-re nőtt.
A világpiacon immáron nem az asztali gépeikről híres cégek, hanem laptopgyártók követik a piac két éllovasát. A tajvani Acer értékesítései 41,4 százalékkal ugrottak meg a negyedévben, aminek nyomán 5,3-ról 6,7 százalékra nőtt a súlya. Ezzel beérte a kínai Lenovot, annak ellenére, hogy ez utóbbi eladásai is nőttek, 17,4 százalékkal. Az ötödik helyen álló japán Toshiba forgalma 12,7 százalékkal bővült, amivel tartja 4,3 százalékos világpiaci részesedését.
A Hewlett-Packard az idei első negyedévben is megtartotta tavaly megszerzett vezető helyét a Dell-lel szemben a világ PC-piacán, sőt tovább növelte előnyét - jelentette az IDC informatikai piackutató cég. A teljes piac értéke 10 százalékkal nőtt, elsősorban a hordozható számítógépek iránti növekvő keresletnek köszönhetően. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Microsoft Vista operációs rendszerének megjelenése nem volt számottevő hatással a gépeladásokra.
A HP világszintű piaci részesedése az egy évvel ezelőtti 16,5 százalékról 19,1-re nőtt 2007 első három hónapjában, míg a Dellé három százalékkal, 15,2 százalékra csökkent. A HP 28,2 százalékkal több PC-t adott el ebben a periódusban, mint egy évvel korábban, míg legnagyobb versenytársa 6,9-cel kevesebbet. Az IDC szerint ennek hátterében a Palo Altó-i cég sikeres költségcsökkentése áll, míg a Dell gyengébb szereplését részben a cégnél folyó átszervezés magyarázhatja, de érződik még a laptopjaihoz adott Sony-akkumulátárok túlmelegedése miatti visszahívás negatív hatása is. Az Egyesült Államokban továbbra is a texasi társaság a piacvezető, igaz, 32,4 százalékos részaránya 26,8-ra csökkent, miközben a Hewlett-Packardé 20-ról 24,2-re nőtt.
A világpiacon immáron nem az asztali gépeikről híres cégek, hanem laptopgyártók követik a piac két éllovasát. A tajvani Acer értékesítései 41,4 százalékkal ugrottak meg a negyedévben, aminek nyomán 5,3-ról 6,7 százalékra nőtt a súlya. Ezzel beérte a kínai Lenovot, annak ellenére, hogy ez utóbbi eladásai is nőttek, 17,4 százalékkal. Az ötödik helyen álló japán Toshiba forgalma 12,7 százalékkal bővült, amivel tartja 4,3 százalékos világpiaci részesedését.