Gyurkity Péter

Nagyvállalatoktól érkezik a spam jó része

Érdekes kutatást indított a napokban útjára egy amerikai cég, a cél ugyanis ezúttal annak felmérése, hogy az internetes kéretlen levelek milyen arányban érkeznek a jól ismert nagyvállalatoktól. Az első eredmény meglepő.

A Register a Support Intelligence első részeredményeire hivatkozva adta hírül, hogy a spam jelentékeny hányada bizony a neves cégektől származik, amelyek egy része nem fordít kellő figyelmet a problémára, illetve jelenleg is küzd azzal. A listán olyan vállalatok szerepelnek mint a HP, az Oracle, vagy a tengerentúli vásárlók körében szintén jól ismert Best Buy. Hamisnak bizonyult tehát az a nézet, miszerint a kéretlen levelek kizárólag óvatlan felhasználóktól és kifejezetten erre specializálódó személyektől, cégektől származnak.

A Support Intelligence kizárólag a Fortune 1000 listán szereplő vállalatok hálózatait vette közelebbről szemügyre és bár a kiterjedt vizsgálat még most is tart, a februárban felvett adatokat már közzétették. Az abszolút "nyertes" a Best Buy lett, amely több mint 5 ezer kéretlen levelet továbbított hálózatán, igaz egyedül ez a cég mutatkozott hajlandónak az együttműködésre, amikor az adatokat tudomásukra hozták. Közölték, hogy tudnak a problémáról és megköszönték a pontos információt, mivel eddig nem volt tudomásuk a helyzet súlyosságáról. Arról azonban már nem szólt a fáma, hogy mikorra tudják kiküszöbölni a hasonló eseteket.

Ennél is érdekesebb, hogy a szintén a listán szereplő HP és Oracle egyáltalán nem fogadta örömmel a kutatást. Előbbi hálózatáról mintegy 100, utóbbiéról pedig mindössze 10 kifogásolható elektronikus levél származott, ám mindkét cég elzárkózott a nyilatkozattételtől és azt sem voltak hajlandók közölni, hogy a kérdéses adatokat továbbították-e a biztonsági részlegnek.

A Webroot a napokban hasonló felmérés eredményeit tette közzé. Ebből kiderül, hogy a megvizsgált 600 cég 43 százaléka tapasztalt kisebb-nagyobb kimaradást a különféle kártevők miatt, ám 60 százalékuknak semmilyen terve nincs az ilyen és hasonló problémák kezelésére. Nem túl rózsás a kép tehát az üzleti szegmensben sem, a biztonsági cégek ennek ellenére nem győzik hangsúlyozni a felhasználók felelősségét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #4
    Ssztem 5000 különböző fajta spam nem 5000db spam-ről van szó, kevés lenne ez a szám ahhoz, hogy hír legyen belőle. 5000 levelet én is elküldök 1 óra alatt :) Bár a fene se tudja. Ha tényleg csak 5000db akkor ez nem is hír :)
  • sathinel #3
    Nem zavarna a spam, ha mindegyik után fizetne a cég aki küldte. Mert hát én nem kértem. Csak otthon ülnénk, és várnánk a szemetet amiért fizetnek:DDDD
    Szeritnem hamar abbahagynák.
  • HappyBoy #2
    Ja a 700 ezer levél hozzánk érkezett tőlük. :D illetve ennyit kukáztunk ki belőle.
  • HappyBoy #1
    azért a net24.it domain havi 700 ezer SPAM levelhéz képest ez semmi!