Gyurkity Péter
Nagyvállalatoktól érkezik a spam jó része
Érdekes kutatást indított a napokban útjára egy amerikai cég, a cél ugyanis ezúttal annak felmérése, hogy az internetes kéretlen levelek milyen arányban érkeznek a jól ismert nagyvállalatoktól. Az első eredmény meglepő.
A Register a Support Intelligence első részeredményeire hivatkozva adta hírül, hogy a spam jelentékeny hányada bizony a neves cégektől származik, amelyek egy része nem fordít kellő figyelmet a problémára, illetve jelenleg is küzd azzal. A listán olyan vállalatok szerepelnek mint a HP, az Oracle, vagy a tengerentúli vásárlók körében szintén jól ismert Best Buy. Hamisnak bizonyult tehát az a nézet, miszerint a kéretlen levelek kizárólag óvatlan felhasználóktól és kifejezetten erre specializálódó személyektől, cégektől származnak.
A Support Intelligence kizárólag a Fortune 1000 listán szereplő vállalatok hálózatait vette közelebbről szemügyre és bár a kiterjedt vizsgálat még most is tart, a februárban felvett adatokat már közzétették. Az abszolút "nyertes" a Best Buy lett, amely több mint 5 ezer kéretlen levelet továbbított hálózatán, igaz egyedül ez a cég mutatkozott hajlandónak az együttműködésre, amikor az adatokat tudomásukra hozták. Közölték, hogy tudnak a problémáról és megköszönték a pontos információt, mivel eddig nem volt tudomásuk a helyzet súlyosságáról. Arról azonban már nem szólt a fáma, hogy mikorra tudják kiküszöbölni a hasonló eseteket.
Ennél is érdekesebb, hogy a szintén a listán szereplő HP és Oracle egyáltalán nem fogadta örömmel a kutatást. Előbbi hálózatáról mintegy 100, utóbbiéról pedig mindössze 10 kifogásolható elektronikus levél származott, ám mindkét cég elzárkózott a nyilatkozattételtől és azt sem voltak hajlandók közölni, hogy a kérdéses adatokat továbbították-e a biztonsági részlegnek.
A Webroot a napokban hasonló felmérés eredményeit tette közzé. Ebből kiderül, hogy a megvizsgált 600 cég 43 százaléka tapasztalt kisebb-nagyobb kimaradást a különféle kártevők miatt, ám 60 százalékuknak semmilyen terve nincs az ilyen és hasonló problémák kezelésére. Nem túl rózsás a kép tehát az üzleti szegmensben sem, a biztonsági cégek ennek ellenére nem győzik hangsúlyozni a felhasználók felelősségét.
A Register a Support Intelligence első részeredményeire hivatkozva adta hírül, hogy a spam jelentékeny hányada bizony a neves cégektől származik, amelyek egy része nem fordít kellő figyelmet a problémára, illetve jelenleg is küzd azzal. A listán olyan vállalatok szerepelnek mint a HP, az Oracle, vagy a tengerentúli vásárlók körében szintén jól ismert Best Buy. Hamisnak bizonyult tehát az a nézet, miszerint a kéretlen levelek kizárólag óvatlan felhasználóktól és kifejezetten erre specializálódó személyektől, cégektől származnak.
A Support Intelligence kizárólag a Fortune 1000 listán szereplő vállalatok hálózatait vette közelebbről szemügyre és bár a kiterjedt vizsgálat még most is tart, a februárban felvett adatokat már közzétették. Az abszolút "nyertes" a Best Buy lett, amely több mint 5 ezer kéretlen levelet továbbított hálózatán, igaz egyedül ez a cég mutatkozott hajlandónak az együttműködésre, amikor az adatokat tudomásukra hozták. Közölték, hogy tudnak a problémáról és megköszönték a pontos információt, mivel eddig nem volt tudomásuk a helyzet súlyosságáról. Arról azonban már nem szólt a fáma, hogy mikorra tudják kiküszöbölni a hasonló eseteket.
Ennél is érdekesebb, hogy a szintén a listán szereplő HP és Oracle egyáltalán nem fogadta örömmel a kutatást. Előbbi hálózatáról mintegy 100, utóbbiéról pedig mindössze 10 kifogásolható elektronikus levél származott, ám mindkét cég elzárkózott a nyilatkozattételtől és azt sem voltak hajlandók közölni, hogy a kérdéses adatokat továbbították-e a biztonsági részlegnek.
A Webroot a napokban hasonló felmérés eredményeit tette közzé. Ebből kiderül, hogy a megvizsgált 600 cég 43 százaléka tapasztalt kisebb-nagyobb kimaradást a különféle kártevők miatt, ám 60 százalékuknak semmilyen terve nincs az ilyen és hasonló problémák kezelésére. Nem túl rózsás a kép tehát az üzleti szegmensben sem, a biztonsági cégek ennek ellenére nem győzik hangsúlyozni a felhasználók felelősségét.