SG.hu
Saját erőböl karbantartanak az intézmények
A közintézmények által igénybe vett informatikai szolgáltatások közül a szoftver- és hardvertelepítés, illetve -támogatás, valamint az alkalmazásfejlesztés és -karbantartás a legelterjedtebb.
A BellResearch munkatársai részletesen vizsgálták, milyen informatikai szolgáltatásokat vesznek igénybe a hazai költségvetési intézmények. A kutatási eredmények szerint a hazai intézményi szektor 16 ezer költségvetési szervezetének 30 százaléka, összesen mintegy 4900 intézmény jelent meg 2006-ban vásárlóként az informatikai szolgáltatások piacán, ami az egy évvel korábbi penetrációs szinthez viszonyítva csökkenést jelent.
A mutató értéke a sokasági átlagnál magasabb a központi költségvetési szférában [50 százalék] és az önkormányzati költségvetési intézmények körében [38 százalék], ugyanakkor az egészségügyi és oktatási intézmények esetén mindössze 27, illetve 20 százalék körül alakul. Az informatikai szolgáltatásokra igényt tartó közintézmények döntő többsége [mintegy 2600 szervezet] az önkormányzati költségvetés területén tevékenykedik.
A fontosabb cégdemográfiai ismérveknek megfelelően készült részletes elemezés kimutatta, hogy az átlagosnál jóval magasabb arányban vesznek igénybe IT-szolgáltatásokat a fővárosban működő, a viszonylag nagyméretű [100 fő feletti], illetve a több telephellyel és magasabb [100 millió forint feletti] éves büdzsével rendelkező költségvetési szervezetek. Az egyes tevékenységcsoportok közül az IT-szolgáltatások igénybe vétele iránt az általános központi közigazgatás és a fekvőbeteg-ellátás számít leginkább nyitottnak.
A közel ötezer érintett szervezet által alkalmazott szolgáltatástípusok közül a szoftver- és hardvertelepítés, illetve -támogatás, valamint az alkalmazásfejlesztés és -karbantartás számít a legkeresettebbnek, bár - különösen a központi költségvetési forrásokból gazdálkodó intézmények körében - az IT-oktatás és -tréning, illetve az alkalmazás-tanácsadás és testre szabás is jelentős szerepet kap. A piacbecslés alapján mintegy 2300-ra tehető azoknak a költségvetési szervezeteknek a száma, amelyek 2006-ban igényeltek szoftvertelepítést, illetve -támogatást, közülük minden második az önkormányzati forrásokból finanszírozott intézmények köréből kerül ki.
A BellResearch eredményei szerint a hazai közintézmények megközelítőleg fele csupán egy, további negyede-negyede kettő, illetve három területen vett igénybe valamilyen IT-szolgáltatást. A központi költségvetés és az egészségügy intézményeinek jelentős hányada [53, illetve 40 százaléka] legalább három területen alkalmazott informatikai szolgáltatásokat. A szélesebb körű felhasználás emellett a magas alkalmazotti létszámmal bíró, illetve legalább 50 személyi számítógépet működtető, valamint a budapesti régióhoz tartozó szervezeteket jellemzi.
Az egy évvel korábbi helyzethez hasonlóan az oktatási szféra költ a legkevesebbet informatikai szolgáltatásokra: az egy szervezetre jutó összeg a sokasági átlagnak csak töredéke, és a teljes kiadáshoz is csupán néhány százalékkal járul hozzá.
A BellResearch munkatársai részletesen vizsgálták, milyen informatikai szolgáltatásokat vesznek igénybe a hazai költségvetési intézmények. A kutatási eredmények szerint a hazai intézményi szektor 16 ezer költségvetési szervezetének 30 százaléka, összesen mintegy 4900 intézmény jelent meg 2006-ban vásárlóként az informatikai szolgáltatások piacán, ami az egy évvel korábbi penetrációs szinthez viszonyítva csökkenést jelent.
A mutató értéke a sokasági átlagnál magasabb a központi költségvetési szférában [50 százalék] és az önkormányzati költségvetési intézmények körében [38 százalék], ugyanakkor az egészségügyi és oktatási intézmények esetén mindössze 27, illetve 20 százalék körül alakul. Az informatikai szolgáltatásokra igényt tartó közintézmények döntő többsége [mintegy 2600 szervezet] az önkormányzati költségvetés területén tevékenykedik.
A fontosabb cégdemográfiai ismérveknek megfelelően készült részletes elemezés kimutatta, hogy az átlagosnál jóval magasabb arányban vesznek igénybe IT-szolgáltatásokat a fővárosban működő, a viszonylag nagyméretű [100 fő feletti], illetve a több telephellyel és magasabb [100 millió forint feletti] éves büdzsével rendelkező költségvetési szervezetek. Az egyes tevékenységcsoportok közül az IT-szolgáltatások igénybe vétele iránt az általános központi közigazgatás és a fekvőbeteg-ellátás számít leginkább nyitottnak.
A közel ötezer érintett szervezet által alkalmazott szolgáltatástípusok közül a szoftver- és hardvertelepítés, illetve -támogatás, valamint az alkalmazásfejlesztés és -karbantartás számít a legkeresettebbnek, bár - különösen a központi költségvetési forrásokból gazdálkodó intézmények körében - az IT-oktatás és -tréning, illetve az alkalmazás-tanácsadás és testre szabás is jelentős szerepet kap. A piacbecslés alapján mintegy 2300-ra tehető azoknak a költségvetési szervezeteknek a száma, amelyek 2006-ban igényeltek szoftvertelepítést, illetve -támogatást, közülük minden második az önkormányzati forrásokból finanszírozott intézmények köréből kerül ki.
A BellResearch eredményei szerint a hazai közintézmények megközelítőleg fele csupán egy, további negyede-negyede kettő, illetve három területen vett igénybe valamilyen IT-szolgáltatást. A központi költségvetés és az egészségügy intézményeinek jelentős hányada [53, illetve 40 százaléka] legalább három területen alkalmazott informatikai szolgáltatásokat. A szélesebb körű felhasználás emellett a magas alkalmazotti létszámmal bíró, illetve legalább 50 személyi számítógépet működtető, valamint a budapesti régióhoz tartozó szervezeteket jellemzi.
Az egy évvel korábbi helyzethez hasonlóan az oktatási szféra költ a legkevesebbet informatikai szolgáltatásokra: az egy szervezetre jutó összeg a sokasági átlagnak csak töredéke, és a teljes kiadáshoz is csupán néhány százalékkal járul hozzá.