Napi Online
Alig van itthon prémium bankkártya
Nehezen tudnak teret nyerni Magyarországon a prémium kártyák - derül ki a MasterCard 2006. év végén elvégzett regionális kutatásából.
A tanulmány szerint a Magyarországon élő arany- és platinakártyás ügyfelek a plasztikkal igénybe vehető szolgáltatásokat túl exkluzívnak és távolinak tartják, sokkal inkább a mindennapokban is használható, praktikus kedvezményeket igényelnék. A kártyatársaság kutatása szerint az arany- és a platinakártyák használatának fő indoka Magyarországon a magasabb hitelkeret, a kártyák egyéb szolgáltatásait a jelenlegi és a potenciális ügyfelek is csak részben ismerik és kevéssé használják.
Az ügyfelek szerint a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal bíró utasbiztosításért jogos, hogy az átlagosnál magasabb kártyadíjat számítanak fel a kibocsátók, de például az ingyenes kártyaletiltásért és sürgősségi kártyapótlásért már nem annyira szívesen fizetnek magasabb térítést a hazai ügyfelek. Az arany- és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a magyarországi kártyabirtokosok csekély része ismerte, míg a kedvezményesen igénybe vehető szállodai szolgáltatásokat még az árengedmény mellett is túl drágának tartották a hazai válaszadók.
A megkérdezettek szerint a prémium kártyák legtöbb szolgáltatása adott esetben szükséges lehet, ám a kapcsolt exkluzív szolgáltatások, kedvezmények inkább azt a nézetet erősítik a fogyasztókban, hogy ilyen tudású plasztik nem nekik való. A válaszadók sokkal jobban örülnének annak, ha a prémium kártyák a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokhoz kapcsolódva nyújtanának kedvezményeket.
Leginkább a különböző használati cikkek (ruhák, műszaki áruk) kártyával történő vásárlása esetén kapott árengedményt, vásárlói hűségprogramokat látnák szívesen a szolgáltatási körben, de komoly igény mutatkozik a nyaralással, utazással, wellnesszel kapcsolatos kedvezmények iránt is. Ezek olyan szintű kedvezmények lennének, amelyek bevezetésekor számottevően megnőne a prémium kártyák iránti érdeklődés - vonja le a konklúziót a tanulmány. "A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya-termékeket" - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.
A statisztikák szerint 2006 decemberében 50 075 MasterCard és 37 304 Visa aranykártya volt forgalomban és legfeljebb 10 ezer Amex kártya. A MasterCard az UniCredit Bankkal és a Citibankkal közösen már bocsátott ki platinakártyát is, ám ezek az MNB statisztikáiban még nem szerepelnek. A MasterCard teljes hazai portfóliójában a kibocsátott prémium kártyák száma alig haladja meg az 1 százalékot, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15 százalékkal.
A tanulmány szerint a Magyarországon élő arany- és platinakártyás ügyfelek a plasztikkal igénybe vehető szolgáltatásokat túl exkluzívnak és távolinak tartják, sokkal inkább a mindennapokban is használható, praktikus kedvezményeket igényelnék. A kártyatársaság kutatása szerint az arany- és a platinakártyák használatának fő indoka Magyarországon a magasabb hitelkeret, a kártyák egyéb szolgáltatásait a jelenlegi és a potenciális ügyfelek is csak részben ismerik és kevéssé használják.
Az ügyfelek szerint a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal bíró utasbiztosításért jogos, hogy az átlagosnál magasabb kártyadíjat számítanak fel a kibocsátók, de például az ingyenes kártyaletiltásért és sürgősségi kártyapótlásért már nem annyira szívesen fizetnek magasabb térítést a hazai ügyfelek. Az arany- és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a magyarországi kártyabirtokosok csekély része ismerte, míg a kedvezményesen igénybe vehető szállodai szolgáltatásokat még az árengedmény mellett is túl drágának tartották a hazai válaszadók.
A megkérdezettek szerint a prémium kártyák legtöbb szolgáltatása adott esetben szükséges lehet, ám a kapcsolt exkluzív szolgáltatások, kedvezmények inkább azt a nézetet erősítik a fogyasztókban, hogy ilyen tudású plasztik nem nekik való. A válaszadók sokkal jobban örülnének annak, ha a prémium kártyák a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokhoz kapcsolódva nyújtanának kedvezményeket.
Leginkább a különböző használati cikkek (ruhák, műszaki áruk) kártyával történő vásárlása esetén kapott árengedményt, vásárlói hűségprogramokat látnák szívesen a szolgáltatási körben, de komoly igény mutatkozik a nyaralással, utazással, wellnesszel kapcsolatos kedvezmények iránt is. Ezek olyan szintű kedvezmények lennének, amelyek bevezetésekor számottevően megnőne a prémium kártyák iránti érdeklődés - vonja le a konklúziót a tanulmány. "A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya-termékeket" - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.
A statisztikák szerint 2006 decemberében 50 075 MasterCard és 37 304 Visa aranykártya volt forgalomban és legfeljebb 10 ezer Amex kártya. A MasterCard az UniCredit Bankkal és a Citibankkal közösen már bocsátott ki platinakártyát is, ám ezek az MNB statisztikáiban még nem szerepelnek. A MasterCard teljes hazai portfóliójában a kibocsátott prémium kártyák száma alig haladja meg az 1 százalékot, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15 százalékkal.