SG.hu
Ismét rekordbevétel a Sony Ericssonnál
A cég által eladott készülékek száma és az árbevétel több mint 60%-kal növekedett egy év alatt, a sikeres termékek a piaci részesedés növekedését eredményezték.
A Sony Ericsson bejelentette, hogy az 2006-os pénzügyi évben az eladott készülékek száma 74,8 millióra, az árbevétel pedig 10 959 millió euróra nőtt, ez a világpiac növekedési ütemének kétszerese. A cég adózás előtti eredménye 1298 millió euróra nőtt. Az év során összesen 60 millió zenetelefont, közöttük 17 millió WALKMAN telefont adtak el.
A negyedévben leszállított egységek száma elérte a 26 milliót. Ez 61%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest, és a piaci részesedés jelentős bővülését eredményezte egy év alatt. Az árbevétel a negyedévben 3782 millió euró volt, ez egy év alatt 64%-os növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 502 millió euró volt a negyedévben, ez egy év alatt 144%-os növekedésnek felel meg. A negyedév nettó eredménye 447 millió euró volt.
Az átlagos eladási ár (ASP) a vártnál némileg magasabb lett. Ennek oka, hogy a piaci körülmények kedvezőbben alakultak a vártnál, valamint fennmaradt az erőteljes kereslet a Sony Ericsson legsikeresebb készüléktípusai iránt. Különösen jelentős a növekedés Latin-Amerika és az ázsiai-csendes-óceáni térség fejlődő piacain, valamint Európában. Ez jól mutatja, hogy a Sony Ericsson sikeresen bővítette ki termékválasztékát piaci részesedésének növelése érdekében az új piacokon, vonzó középkategóriás termékekkel, a nyereségesség veszélyeztetése nélkül.
"A Sony Ericsson erőteljes évet zárt a negyedik negyedévvel: rekordmennyiségű leszállított készülék, rekordárbevétel és nettó eredmény, képkezelő és zenetelefonjaink rendkívüli népszerűségének köszönhetően. Korábbi beruházásaink a kutatás-fejlesztésbe és a marketingbe lehetővé tették számunkra termékválasztékunk bővítését és a márkanév erősítését, ezzel növelve termékeink vonzerejét a fogyasztók és a szolgáltatók számára. Célunk az iparág első három főszereplőjének egyikévé válni. A 2006-ban elért lendület ezt a célt elérhetővé is teszi" - nyilatkozta Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója.
A Sony Ericssonnak a készülék-világpiacra vonatkozó 2006-os előrejelzése körülbelül 980 millió értékesített készülék. Ez magasabb, mint az erre az évre vonatkozó korábbi, több mint 950 millió egységet említő előrejelzések. Ez alapján a vállalat meggyőződése szerint teljesítménye felülmúlta a piac növekedési ütemét a negyedévben; körülbelül 1%-kal növelte piaci részesedését az előző negyedévhez képest, és ezzel a negyedik negyedév során elérte a kb. 9%-os világpiaci részesedést. 2006 negyedik negyedévében a Sony Ericsson piaci részesedése kicsit több mint 2%-kal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest.
A negyedik negyedévben a Sony Ericsson bejelentette, hogy az UIQ Technology AB nevű svéd szoftvercég felvásárlására vonatkozó, elvi megállapodást kötött. Ez a vállalat a Symbian Ltd. teljes körű tulajdonában álló leányvállalat és üzleti vállalkozás. A Sony Ericsson várakozásai szerint a tranzakció 2007 első negyedéve során zárul le.
A Sony Ericsson bejelentette, hogy az 2006-os pénzügyi évben az eladott készülékek száma 74,8 millióra, az árbevétel pedig 10 959 millió euróra nőtt, ez a világpiac növekedési ütemének kétszerese. A cég adózás előtti eredménye 1298 millió euróra nőtt. Az év során összesen 60 millió zenetelefont, közöttük 17 millió WALKMAN telefont adtak el.
A negyedévben leszállított egységek száma elérte a 26 milliót. Ez 61%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest, és a piaci részesedés jelentős bővülését eredményezte egy év alatt. Az árbevétel a negyedévben 3782 millió euró volt, ez egy év alatt 64%-os növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 502 millió euró volt a negyedévben, ez egy év alatt 144%-os növekedésnek felel meg. A negyedév nettó eredménye 447 millió euró volt.
Az átlagos eladási ár (ASP) a vártnál némileg magasabb lett. Ennek oka, hogy a piaci körülmények kedvezőbben alakultak a vártnál, valamint fennmaradt az erőteljes kereslet a Sony Ericsson legsikeresebb készüléktípusai iránt. Különösen jelentős a növekedés Latin-Amerika és az ázsiai-csendes-óceáni térség fejlődő piacain, valamint Európában. Ez jól mutatja, hogy a Sony Ericsson sikeresen bővítette ki termékválasztékát piaci részesedésének növelése érdekében az új piacokon, vonzó középkategóriás termékekkel, a nyereségesség veszélyeztetése nélkül.
"A Sony Ericsson erőteljes évet zárt a negyedik negyedévvel: rekordmennyiségű leszállított készülék, rekordárbevétel és nettó eredmény, képkezelő és zenetelefonjaink rendkívüli népszerűségének köszönhetően. Korábbi beruházásaink a kutatás-fejlesztésbe és a marketingbe lehetővé tették számunkra termékválasztékunk bővítését és a márkanév erősítését, ezzel növelve termékeink vonzerejét a fogyasztók és a szolgáltatók számára. Célunk az iparág első három főszereplőjének egyikévé válni. A 2006-ban elért lendület ezt a célt elérhetővé is teszi" - nyilatkozta Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója.
A Sony Ericssonnak a készülék-világpiacra vonatkozó 2006-os előrejelzése körülbelül 980 millió értékesített készülék. Ez magasabb, mint az erre az évre vonatkozó korábbi, több mint 950 millió egységet említő előrejelzések. Ez alapján a vállalat meggyőződése szerint teljesítménye felülmúlta a piac növekedési ütemét a negyedévben; körülbelül 1%-kal növelte piaci részesedését az előző negyedévhez képest, és ezzel a negyedik negyedév során elérte a kb. 9%-os világpiaci részesedést. 2006 negyedik negyedévében a Sony Ericsson piaci részesedése kicsit több mint 2%-kal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest.
A negyedik negyedévben a Sony Ericsson bejelentette, hogy az UIQ Technology AB nevű svéd szoftvercég felvásárlására vonatkozó, elvi megállapodást kötött. Ez a vállalat a Symbian Ltd. teljes körű tulajdonában álló leányvállalat és üzleti vállalkozás. A Sony Ericsson várakozásai szerint a tranzakció 2007 első negyedéve során zárul le.