Gyurkity Péter
Új keresővel erősít az Ask.com
Az InterActiveCorp tulajdonában lévő Ask.com új technológiákra támaszkodva erősítene helyzetén, amíg a Google egyéb területekre koncentrál. Szerintük a verseny még nincs lefutva, van esélyük a nagyokkal szemben.
Az Ask nemrég dobta sutba a korábban jó ideig használt Jeeves márkanevet, hogy az Askx.com címen kipróbálja új keresőjét. A letisztult, puritán külső mögött technológiai változásokat és fejlesztéseket ígérnek, amelyek révén újult erővel szállhatnak szembe a nagy riválisokkal. Több megoldást is egyszerre indítanak útjára, míg az olyan óriások, mint a Google, más területekre fordítják figyelmüket. Az állítólagos fanatikus rajongótáborra alapozva növelnék ismertségüket és befolyásukat.
Az új szolgáltatások egyike az AskCity, amely gyakorlatilag a Google Local riválisaként száll versenybe. Itt a megszokott módon kereshetünk rá az egyes városokban található üzletekre, szolgáltatásokra, a lista pedig hamarosan tovább bővül. A jelöltek között több oldal is szerepel, hiszen az InterActiveGroup tulajdonában olyan portálok is megtalálhatók, mint a Citysearch és a Ticketmaster, emellett ötletekből sincs hiány. Az már más kérdés, hogy miben tudnak valami igazán újat felmutatni, miért lesz majd érdemes ezt a megoldást használni a megszokottak helyett.
Az ígéretek szerint a kereső által kidobott találatok eltérnek - vélhetően pontosabbak lesznek - a riválisokhoz képest. Ez már csak azért is így lesz, mert jövőre lejár a Google-lal kötött szerződés, így új partner után nézhetnek, ami viszont a szponzorált keresési találatok módosulását is jelenti majd. Előfordulhat, hogy az MSN-nel, vagy a Yahoo-val állapodnak meg, ebben az esetben érdekes pozícióba kerülhetnek a nagyok versenyében.
A megkapaszkodásra mindazonáltal egyelőre nem sok esély mutatkozik: a felmérések szerint az összes keresések 80 százalékát a három nagy végzi, az Ask mindössze 2,1 százalékos részesedést birtokol.
Az Ask nemrég dobta sutba a korábban jó ideig használt Jeeves márkanevet, hogy az Askx.com címen kipróbálja új keresőjét. A letisztult, puritán külső mögött technológiai változásokat és fejlesztéseket ígérnek, amelyek révén újult erővel szállhatnak szembe a nagy riválisokkal. Több megoldást is egyszerre indítanak útjára, míg az olyan óriások, mint a Google, más területekre fordítják figyelmüket. Az állítólagos fanatikus rajongótáborra alapozva növelnék ismertségüket és befolyásukat.
Az új szolgáltatások egyike az AskCity, amely gyakorlatilag a Google Local riválisaként száll versenybe. Itt a megszokott módon kereshetünk rá az egyes városokban található üzletekre, szolgáltatásokra, a lista pedig hamarosan tovább bővül. A jelöltek között több oldal is szerepel, hiszen az InterActiveGroup tulajdonában olyan portálok is megtalálhatók, mint a Citysearch és a Ticketmaster, emellett ötletekből sincs hiány. Az már más kérdés, hogy miben tudnak valami igazán újat felmutatni, miért lesz majd érdemes ezt a megoldást használni a megszokottak helyett.
Az ígéretek szerint a kereső által kidobott találatok eltérnek - vélhetően pontosabbak lesznek - a riválisokhoz képest. Ez már csak azért is így lesz, mert jövőre lejár a Google-lal kötött szerződés, így új partner után nézhetnek, ami viszont a szponzorált keresési találatok módosulását is jelenti majd. Előfordulhat, hogy az MSN-nel, vagy a Yahoo-val állapodnak meg, ebben az esetben érdekes pozícióba kerülhetnek a nagyok versenyében.
A megkapaszkodásra mindazonáltal egyelőre nem sok esély mutatkozik: a felmérések szerint az összes keresések 80 százalékát a három nagy végzi, az Ask mindössze 2,1 százalékos részesedést birtokol.