Napi Online
Piacvezető szerepre tör a magyar Sony Ericsson
Két év múlva a Magyarországon értékesített legtöbb mobiltelefon Sony Ericcson márkájú lehet, az öt éve alakult társaság ugyanis erősíteni kívánja jelenlétét, és ennek jegyében szervezeti bővítés is várható - jelentette be Wágner Tibor, a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója, a kelet-közép-európai régióért felelős vezetője.
A cég a mobiltelefon-gyártók között jelenleg a globális piac mintegy 8 százalékát tudja magáénak, a régióban ez jellemzően 20 százalék felett van, míg itthon 25 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő a Nokia után. Ahhoz, hogy Magyarországon átvegye a vezető szerepet, éves szinten 8-10 százalékos növekedésre van szükség. Ez a versenytársak rovására történő térnyerés mellett a piac általános bővüléséből származna. Wágner szerint ugyanis az idei nem túl erős növekedés után (a tavaly eladott 2,3-2,5 millió készülékkel szemben 2,5 millió a becslés) 2007-ben 2,8 millió új telefont adhatnak el.
Németh Viktor, a Sony Ericsson magyarországi eladásaiért felelős kereskedelmi vezetője szerint az elképzelés már csak azért is reális, mert a cég eddigi stratégiája, miszerint a telefonokat olyan szórakoztatóelektronikai funkciókkal ötvözi, mint a zene és a képalkotás, sikeres. A hazai piacon ráadásul új trendek is megjelentek, ami szintén erősítheti az eladások emelkedését.
Egyrészt megnőtt a kártyafüggetlen készülékek iránti kereslet, és az idén a Sony Ericsson a telefonok 20 százalékát (2002-ben ez még 10 százalék alatt volt) már nem az operátorokon keresztül adja el, másrészt a felhasználók egyre hamarabb cserélik le meglévő készülékeiket - a hűségszerződések természetesen ezt nagyban befolyásolják, de jellemzően egy-két év alatt erre sor kerül.
A cég a mobiltelefon-gyártók között jelenleg a globális piac mintegy 8 százalékát tudja magáénak, a régióban ez jellemzően 20 százalék felett van, míg itthon 25 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő a Nokia után. Ahhoz, hogy Magyarországon átvegye a vezető szerepet, éves szinten 8-10 százalékos növekedésre van szükség. Ez a versenytársak rovására történő térnyerés mellett a piac általános bővüléséből származna. Wágner szerint ugyanis az idei nem túl erős növekedés után (a tavaly eladott 2,3-2,5 millió készülékkel szemben 2,5 millió a becslés) 2007-ben 2,8 millió új telefont adhatnak el.
Németh Viktor, a Sony Ericsson magyarországi eladásaiért felelős kereskedelmi vezetője szerint az elképzelés már csak azért is reális, mert a cég eddigi stratégiája, miszerint a telefonokat olyan szórakoztatóelektronikai funkciókkal ötvözi, mint a zene és a képalkotás, sikeres. A hazai piacon ráadásul új trendek is megjelentek, ami szintén erősítheti az eladások emelkedését.
Egyrészt megnőtt a kártyafüggetlen készülékek iránti kereslet, és az idén a Sony Ericsson a telefonok 20 százalékát (2002-ben ez még 10 százalék alatt volt) már nem az operátorokon keresztül adja el, másrészt a felhasználók egyre hamarabb cserélik le meglévő készülékeiket - a hűségszerződések természetesen ezt nagyban befolyásolják, de jellemzően egy-két év alatt erre sor kerül.