Specker Balázs
Podcast: csak egy szűk rétegnek?
Egy friss felmérés szerint a podcastot használók száma ugyan növekvőben van, de egyelőre még igen kevesen éreztek rá a rádiózás új ízére.
A Pew Internet and American Life Project kutatása szerint az amerikai nethasználóknak csupán a 12%-a töltött már le podcastot életében. A piackutató csoport idén korábban közzétett közvéleménykutatása csak 7%-ot állapított meg. A növekedés ellenére azonban csak a megkérdezettek 1%-a állította, hogy napi rendszerességgel tölt le podcastot. Ez az arány a februári felméréshez képest nem változott. A Nielsen NetRating meglepően pontosnak tűnő legújabb jelentése szerint jelenleg 207 161 706 inernetező van az Egyesült Államokban.
Kezdetben az IT-mániások köréből kerültek ki a műsorszerkesztők, akik laptopjukról tették fel a világhálóra podcastokat. A kínálat a legkülönbözőbb témákat ölelte fel. Mára azonban - az amerikai National Public Radióval és a BBC-vel egyetemben - több médiavállalat is használja ezt a lehetőséget műsorszórásra. A Podcast Alley, webes podcast-könyvtár 2004 novemberében még csak 1000 különböző műsorszámmal bírt, mostanra ez a szám elérte a 26 ezret, amely összesen több mint egymillió epizódot jelent.
"Míg a podcast tevékenység elsősorban a régóta beavatottak körében él igazán, a manapság elérhető tartalmak skálája a mainstream igényeket éppúgy kiszolgálja, mint az igényesebb hallgatókét" - nyilatkozta Mary Madden, a Pew vezető piackutatója a BBC News oldalán. Eléggé megoszlanak a podcast jövőjére vonatkozó előrejelzések. Tavaly a The Diffusion Group piackutató cég úgy találta, a padcastnak 2010-re több mint 56 millió tengerentúli hallgatója lehet.
A Forrester Research idén májusban már csak 12 millióra becsülte a várható hallgatóság számát. A két igencsak eltérő adat remekül példázza a mérhetőség nehézségeit és pontatlanságát.
A Pew Internet and American Life Project kutatása szerint az amerikai nethasználóknak csupán a 12%-a töltött már le podcastot életében. A piackutató csoport idén korábban közzétett közvéleménykutatása csak 7%-ot állapított meg. A növekedés ellenére azonban csak a megkérdezettek 1%-a állította, hogy napi rendszerességgel tölt le podcastot. Ez az arány a februári felméréshez képest nem változott. A Nielsen NetRating meglepően pontosnak tűnő legújabb jelentése szerint jelenleg 207 161 706 inernetező van az Egyesült Államokban.
Kezdetben az IT-mániások köréből kerültek ki a műsorszerkesztők, akik laptopjukról tették fel a világhálóra podcastokat. A kínálat a legkülönbözőbb témákat ölelte fel. Mára azonban - az amerikai National Public Radióval és a BBC-vel egyetemben - több médiavállalat is használja ezt a lehetőséget műsorszórásra. A Podcast Alley, webes podcast-könyvtár 2004 novemberében még csak 1000 különböző műsorszámmal bírt, mostanra ez a szám elérte a 26 ezret, amely összesen több mint egymillió epizódot jelent.
"Míg a podcast tevékenység elsősorban a régóta beavatottak körében él igazán, a manapság elérhető tartalmak skálája a mainstream igényeket éppúgy kiszolgálja, mint az igényesebb hallgatókét" - nyilatkozta Mary Madden, a Pew vezető piackutatója a BBC News oldalán. Eléggé megoszlanak a podcast jövőjére vonatkozó előrejelzések. Tavaly a The Diffusion Group piackutató cég úgy találta, a padcastnak 2010-re több mint 56 millió tengerentúli hallgatója lehet.
A Forrester Research idén májusban már csak 12 millióra becsülte a várható hallgatóság számát. A két igencsak eltérő adat remekül példázza a mérhetőség nehézségeit és pontatlanságát.