MTI
Mindenki lehet internetborász
Az internetet párosítja a borászattal a kaliforniai San Franciscóban működő Crushpad vállalat, amelynek pincéiben bárki, bárhol is legyen a világon, maga felügyelheti webkamerájával az instrukciói alapján készülő ital érését.
A szőlőiről híres Napa völgyben, egy valamikor majonézt előállító régi gyár raktárépületéből kamerák közvetítik a rendelőknek az általuk meghatározott összetételben kevert mustokat tartalmazó hordókban zajló érési folyamatot, amelyek eredményeként a rendelő által kidolgozott egyedi bor létrejön.
A Crushpad céget két éve alapította Michael Brill informatikai vállalkozó. Az első évben 60 ezer palack bort állított elő, a másodikban kétszer annyit, idén 180 ezer a forgalom, jövőre pedig 300 ezret tervez. A módszer különösen azok számára előnyös, akik ugyan rajonganak a borászatért, de nem rendelkeznek elég szabadidővel ahhoz, hogy maguk gazdálkodjanak, bajlódjanak a nemes ital előállításával. Egy finn távborász például otthonából minden nap megtekinti kaliforniai hordóját, s hogy ne csak informatikai élménye legyen a történtekről, felhörpint egy pohár szürkebarátot is.
Emellett az internetbor olcsóbb is: a Napa vagy a Sonoma völgyben előállított minőségi boroknál akár háromszor is, 17 és 32 dollár (3400 és 6500 forint) között mozog egy palack ára.
Michael Brill szerint az internetborászaté a jövő. Mint az AFP-nek kifejtette: "Milliószámra vannak emberek, akik szíves-örömest részt vennének boruk előállításában, ha ezt megtehetnék."
A szőlőiről híres Napa völgyben, egy valamikor majonézt előállító régi gyár raktárépületéből kamerák közvetítik a rendelőknek az általuk meghatározott összetételben kevert mustokat tartalmazó hordókban zajló érési folyamatot, amelyek eredményeként a rendelő által kidolgozott egyedi bor létrejön.
A Crushpad céget két éve alapította Michael Brill informatikai vállalkozó. Az első évben 60 ezer palack bort állított elő, a másodikban kétszer annyit, idén 180 ezer a forgalom, jövőre pedig 300 ezret tervez. A módszer különösen azok számára előnyös, akik ugyan rajonganak a borászatért, de nem rendelkeznek elég szabadidővel ahhoz, hogy maguk gazdálkodjanak, bajlódjanak a nemes ital előállításával. Egy finn távborász például otthonából minden nap megtekinti kaliforniai hordóját, s hogy ne csak informatikai élménye legyen a történtekről, felhörpint egy pohár szürkebarátot is.
Emellett az internetbor olcsóbb is: a Napa vagy a Sonoma völgyben előállított minőségi boroknál akár háromszor is, 17 és 32 dollár (3400 és 6500 forint) között mozog egy palack ára.
Michael Brill szerint az internetborászaté a jövő. Mint az AFP-nek kifejtette: "Milliószámra vannak emberek, akik szíves-örömest részt vennének boruk előállításában, ha ezt megtehetnék."