SG.hu
Nem használjuk a mobil adatkommunikációt
Egyre több az adatkommunikációra is alkalmas készülék, de a vállalatok nem használják ki a lehetőségeket - a mobil-adatátvitel egyelőre csak egy szűk kör igénye.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint az idei év elején a hazai cégek háromnegyed része rendelkezett céges mobiltelefon-előfizetéssel. Ez az arány az 1-9 főt foglalkoztató mikrovállalatok körében ennél valamivel alacsonyabb, míg a 250 fő feletti nagyvállalatok ellátottsága teljes körű. A BellResearch kutatói a Jelentésben az adatátvitelre alkalmas mobilkészülékek elterjedtségét is vizsgálták. Az aktív SIM-kártyával rendelkező cégek több mint kétharmadánál található legalább egy darab, wap kezelésére alkalmas mobiltelefon, ezek a vállalatok az üzleti szegmensben a teljes előfizetésszám 60 százalékát üzemeltetik.
Az előző év eredményeihez képest összességében közel 10 százalékkal nőtt a wapos telefonok penetrációja; a készülékkel rendelkezők aránya a vállalatmérettel párhuzamosan emelkedik, amit az is erősít, hogy a szolgáltatók kedvezményes ajánlatai inkább a nagyobb cégeket célozzák, így a forgási/lecserélési sebesség magasabb, az újabb típusú készülékek pedig általában rendelkeznek ezzel a funkcióval.
A GPRS kezelésére képes telefonok elterjedtsége ennél valamivel kisebb, de még így is a gazdasági társaságok több mint fele tart fenn legalább egy ilyen mobiltelefont. Noha a tavalyi évhez képest számottevően nőtt a penetrációs mutató, még mindig alacsonyabb a wap esetében megfigyelt értéknél. A vizsgált sokaságban működő GPRS-képes mobiltelefonok a teljes előfizetés-állomány mintegy 45 százalékát teszik ki. Az mms-üzenetek küldésére és fogadására képes mobiltelefonok elterjedtsége mintegy kétharmados, összességében pedig a cégek közel félmillió mms-képes mobiltelefont használnak. Ez szintén dinamikus növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest.
Bár a többség rendelkezik a szükséges eszközökkel, a mobiltelefon-előfizető kis-, közép- és nagyvállalatok alig negyede folytat mobil-adatkommunikációt. A lehetőséget ezeknél a cégeknél összesen mintegy 50 ezer alkalmazott veszi igénybe, a használat aránya a vállalatmérettel nő. A mobil-adatátvitel során alkalmazott átviteli technológiák tekintetében a gyorsabb GPRS alapú adatátvitel lényegesen elterjedtebb, mint a lassúbb CS vagy HSCSD technológiák.
Mobil-adatátvitelt jellemzően a felsővezetők folytatnak, és leginkább e-mailezésre, internetezésre használják az infrastruktúrát. A használat terjedése ellen hat a fogyasztói igények hiánya, de ide sorolhatók a magas tarifák és a korlátozott adatátviteli sebesség jelentette kényelmetlenségek is - mutatnak rá a BellResearch elemzői.
Összességében elmondható, hogy a mobilalkalmazások jelenleg még a nagyvállalatok körében is csak alacsony mértékben terjedtek el. A kutatási eredmények szerint a vállalati döntéshozók többnyire igen csekély hasznosságot tulajdonítanak ezeknek a szolgáltatásoknak, és úgy vélik, hogy a munkavállalók viszonylag kis hányada venné hasznukat. Ennek következtében a mobil-adatkommunikáció terén valódi piaci áttörésre egyelőre nem számíthatunk.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint az idei év elején a hazai cégek háromnegyed része rendelkezett céges mobiltelefon-előfizetéssel. Ez az arány az 1-9 főt foglalkoztató mikrovállalatok körében ennél valamivel alacsonyabb, míg a 250 fő feletti nagyvállalatok ellátottsága teljes körű. A BellResearch kutatói a Jelentésben az adatátvitelre alkalmas mobilkészülékek elterjedtségét is vizsgálták. Az aktív SIM-kártyával rendelkező cégek több mint kétharmadánál található legalább egy darab, wap kezelésére alkalmas mobiltelefon, ezek a vállalatok az üzleti szegmensben a teljes előfizetésszám 60 százalékát üzemeltetik.
Az előző év eredményeihez képest összességében közel 10 százalékkal nőtt a wapos telefonok penetrációja; a készülékkel rendelkezők aránya a vállalatmérettel párhuzamosan emelkedik, amit az is erősít, hogy a szolgáltatók kedvezményes ajánlatai inkább a nagyobb cégeket célozzák, így a forgási/lecserélési sebesség magasabb, az újabb típusú készülékek pedig általában rendelkeznek ezzel a funkcióval.
A GPRS kezelésére képes telefonok elterjedtsége ennél valamivel kisebb, de még így is a gazdasági társaságok több mint fele tart fenn legalább egy ilyen mobiltelefont. Noha a tavalyi évhez képest számottevően nőtt a penetrációs mutató, még mindig alacsonyabb a wap esetében megfigyelt értéknél. A vizsgált sokaságban működő GPRS-képes mobiltelefonok a teljes előfizetés-állomány mintegy 45 százalékát teszik ki. Az mms-üzenetek küldésére és fogadására képes mobiltelefonok elterjedtsége mintegy kétharmados, összességében pedig a cégek közel félmillió mms-képes mobiltelefont használnak. Ez szintén dinamikus növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest.
Bár a többség rendelkezik a szükséges eszközökkel, a mobiltelefon-előfizető kis-, közép- és nagyvállalatok alig negyede folytat mobil-adatkommunikációt. A lehetőséget ezeknél a cégeknél összesen mintegy 50 ezer alkalmazott veszi igénybe, a használat aránya a vállalatmérettel nő. A mobil-adatátvitel során alkalmazott átviteli technológiák tekintetében a gyorsabb GPRS alapú adatátvitel lényegesen elterjedtebb, mint a lassúbb CS vagy HSCSD technológiák.
Mobil-adatátvitelt jellemzően a felsővezetők folytatnak, és leginkább e-mailezésre, internetezésre használják az infrastruktúrát. A használat terjedése ellen hat a fogyasztói igények hiánya, de ide sorolhatók a magas tarifák és a korlátozott adatátviteli sebesség jelentette kényelmetlenségek is - mutatnak rá a BellResearch elemzői.
Összességében elmondható, hogy a mobilalkalmazások jelenleg még a nagyvállalatok körében is csak alacsony mértékben terjedtek el. A kutatási eredmények szerint a vállalati döntéshozók többnyire igen csekély hasznosságot tulajdonítanak ezeknek a szolgáltatásoknak, és úgy vélik, hogy a munkavállalók viszonylag kis hányada venné hasznukat. Ennek következtében a mobil-adatkommunikáció terén valódi piaci áttörésre egyelőre nem számíthatunk.