MTI
16 százalékkal nőtt a Samsung profitja
A második negyedévi gyengélkedés után a harmadik negyedévben új erőre kapott a dél-koreai Samsung, a világ legnagyobb memórialapka-gyártója és harmadik számú mobiltelefon-gyártója: adózott eredménye 2,187 billió von (2,29 milliárd dollár), mely a piaci várakozást is meghaladó 16,1 százalékkal több a tavalyi harmadik negyedévi 1,884 billiónál.
Beért a sok külföldi beruházás és a japán Sonyval működő laposképernyő-gyártó vegyesvállalat, meredeken nőtt a képernyőeladás és már javultak a lapkaárak. Az utolsó negyedévre további sikereket jósoltak a Samsungnál hétfőn. Az üzemi eredmény azonban még 13 százalékkal csökkent, 1,85 billió vonra a tavalyi harmadik negyedévi 2,13 billióhoz képest, mert a fő üzletágakban - memórialapkák, lapos képernyők és mobilkészülékek -, bár nő a kereslet, a profitrés még mindenütt szűkült az egy évvel korábbihoz képest az erős verseny miatt. Csökkent a folyadékkristályos képernyők és a mobilkészülékek ára.
A bevétel, 15,22 billió von, 4,7 százalékkal több a tavalyi harmadik negyedévi 14,54 billiónál. A második negyedévben a Samsungot még "megverte" a Motorola újfajta mobiltelefonja, de a harmadik negyedben a Sasmung tört előre újkészülékeivel: 30,7 milliót adott el, ez negyedévi rekord a második negyedévi 26,3 millió készülék után. A részlegben az üzemi eredmény rátája 11 százalékra javult a második negyedévi 9,5 százalékról, de még elmaradt a tavalyi harmadik negyedévi 12 százaléktól.
A képernyőgyártásban a bevétel 12 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a profitráta 5 százalékra megkétszereződött a második negyedéviről, a Sonyval közös vegyescége sikerének köszönhetően, a termékek árának csökkenése ellenére, de még jócskán elmaradt az egy évvel korábbi 11 százaléktól. Már a második negyedévben a plazmatévék eladása 95 százalékkal volt több, mint a tavalyi második negyedévben, elérte a 2,2 milliót. A plazmaképernyős (plasma display panel - PDP) televíziók a világon eladott összes televízió 5 százalékát tették ki, az első negyedévi 4 százalék után.
A Samsung 7,6 billió vont ruházott be fejlesztésre az idén szeptember végéig, egész évben most 10,9 billió elköltését tervezi, 11 százalékkal többet a korábban jelentett 9,23 billiónál. Ennek nagyrésze a lapkagyártás fejlesztésébe áramlik, ott további nagy keresletnövekedést várnak a cégnél. A lapkagyártás eredménykulcsa már a harmadik negyedben 26 százalékra javult a második negyedévi 22,2 százalékról, miközben a bevétel 7 százalékkal haladta meg az évvel korábbit.
Beért a sok külföldi beruházás és a japán Sonyval működő laposképernyő-gyártó vegyesvállalat, meredeken nőtt a képernyőeladás és már javultak a lapkaárak. Az utolsó negyedévre további sikereket jósoltak a Samsungnál hétfőn. Az üzemi eredmény azonban még 13 százalékkal csökkent, 1,85 billió vonra a tavalyi harmadik negyedévi 2,13 billióhoz képest, mert a fő üzletágakban - memórialapkák, lapos képernyők és mobilkészülékek -, bár nő a kereslet, a profitrés még mindenütt szűkült az egy évvel korábbihoz képest az erős verseny miatt. Csökkent a folyadékkristályos képernyők és a mobilkészülékek ára.
A bevétel, 15,22 billió von, 4,7 százalékkal több a tavalyi harmadik negyedévi 14,54 billiónál. A második negyedévben a Samsungot még "megverte" a Motorola újfajta mobiltelefonja, de a harmadik negyedben a Sasmung tört előre újkészülékeivel: 30,7 milliót adott el, ez negyedévi rekord a második negyedévi 26,3 millió készülék után. A részlegben az üzemi eredmény rátája 11 százalékra javult a második negyedévi 9,5 százalékról, de még elmaradt a tavalyi harmadik negyedévi 12 százaléktól.
A képernyőgyártásban a bevétel 12 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a profitráta 5 százalékra megkétszereződött a második negyedéviről, a Sonyval közös vegyescége sikerének köszönhetően, a termékek árának csökkenése ellenére, de még jócskán elmaradt az egy évvel korábbi 11 százaléktól. Már a második negyedévben a plazmatévék eladása 95 százalékkal volt több, mint a tavalyi második negyedévben, elérte a 2,2 milliót. A plazmaképernyős (plasma display panel - PDP) televíziók a világon eladott összes televízió 5 százalékát tették ki, az első negyedévi 4 százalék után.
A Samsung 7,6 billió vont ruházott be fejlesztésre az idén szeptember végéig, egész évben most 10,9 billió elköltését tervezi, 11 százalékkal többet a korábban jelentett 9,23 billiónál. Ennek nagyrésze a lapkagyártás fejlesztésébe áramlik, ott további nagy keresletnövekedést várnak a cégnél. A lapkagyártás eredménykulcsa már a harmadik negyedben 26 százalékra javult a második negyedévi 22,2 százalékról, miközben a bevétel 7 százalékkal haladta meg az évvel korábbit.