Berta Sándor
A tanárok nem használnak számítógépeket az oktatásban
Az Európai Bizottság vizsgálatából kiderült, hogy Magyarországon alkalmazzák a tanárok az egyik legkevesebbszer a számítógépeket az órák során.
Az Európai Bizottság tavasszal 27 országban, kereken 31 000 tanár bevonásával végezte el a vizsgálatokat. Hazánk a listán a nem túl impozáns 25. helyre került. Magyarországon az elmúlt 1 esztendőben csupán a tanárok 43 százaléka használt legalább egy alkalommal az órán számítógépet.
Az órákon a tanárok nem használják a számítógépet
Szintén nem lehetnek túl büszkék az eredményre a német tanárok sem. Ugyan hiába van a német intézmények 99,6 százalékában számítógép és 63 százalékában szélessávú internethozzáférés, azonban a tanárok egynegyede még egyszer sem használta a PC-ket az órák közben. A német oktatási szakemberek majdnem fele pedig úgy nyilatkozott, hogy nincsen azoknak az ismereteknek a birtokában, amelyeknek a segítségével felhasználhatná a számítógépeket a munkája során.
Nem az iskolai internetkapcsolat hiányával van a baj
Mindenesetre a felmérés ebben a tekintetben nem festett túl jó képet sem a magyar, sem a legtöbb európai tanárról. A legtöbb tanító és oktató úgy tűnik, ragaszkodik a hagyományos gyakorlathoz és nem merik vagy nem szeretik a számítógépeket a tanórák közben használni.
Az Európai Bizottság tavasszal 27 országban, kereken 31 000 tanár bevonásával végezte el a vizsgálatokat. Hazánk a listán a nem túl impozáns 25. helyre került. Magyarországon az elmúlt 1 esztendőben csupán a tanárok 43 százaléka használt legalább egy alkalommal az órán számítógépet.
Az órákon a tanárok nem használják a számítógépet
Szintén nem lehetnek túl büszkék az eredményre a német tanárok sem. Ugyan hiába van a német intézmények 99,6 százalékában számítógép és 63 százalékában szélessávú internethozzáférés, azonban a tanárok egynegyede még egyszer sem használta a PC-ket az órák közben. A német oktatási szakemberek majdnem fele pedig úgy nyilatkozott, hogy nincsen azoknak az ismereteknek a birtokában, amelyeknek a segítségével felhasználhatná a számítógépeket a munkája során.
Nem az iskolai internetkapcsolat hiányával van a baj
Mindenesetre a felmérés ebben a tekintetben nem festett túl jó képet sem a magyar, sem a legtöbb európai tanárról. A legtöbb tanító és oktató úgy tűnik, ragaszkodik a hagyományos gyakorlathoz és nem merik vagy nem szeretik a számítógépeket a tanórák közben használni.