Tóth Kristóf

Arculatot vált a Sony Ericsson

A cég ötödik évfordulójához kapcsolódóan a Sony Ericsson bemutatta új arcát, mely ragyogóbb színeivel akar feltűnést kelteni.

A vállalat közleménye szerint az arculat egy egyszerű alapgondolaton és színes kivitelezésen alapul, a vállalat híres zöld logóját pedig mostantól egy üzenet kíséri, amely az egyénekre és a Sony Ericsson termékei, tartozékai és alkalmazásai révén általuk megvalósítható dolgokra vonatkozó gondolataikra koncentrál. Az eredmény egy új márkakezelés, amely a cég reményei szerint megkülönbözteti a Sony Ericssont és előre vetíti a vállalat mobiltelefonjainak minden tulajdonságát. A vezető nemzetközi márkaügynökség, a Wolff Olins által tervezett új arculat ettől a hónaptól kezdve váltja fel a régit.

"A Sony Ericsson egy erőteljes növekedési szakasz előtt áll, és a sikerhez fontos, hogy az emberek mindenhol és minden szinten azonosulhassanak a márkával" - nyilatkozta Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója. "Az elmúlt öt év során a Sony Ericsson márkanév beépült a megrendelőink tudatába. Itt az ideje, hogy a tudat mellett a vevőink szívére is hassunk. A mobilkészülékek számos különböző módon egyre inkább központi szerepet játszanak majd az életünkben, és mindeközben létfontosságú, hogy a Sony Ericsson márka energia, szenvedély és izgalmak terén kiemelkedjen a többiek közül.


"A márkaarculat új, ragyogó színeket tartalmaz, amelyeket szándékosan választottunk, hogy kitűnjünk a technológiai márkák által manapság leginkább alkalmazott fehér, szürke és kék árnyalatok közül. Az új színek mellett egy erőteljes központi koncepció is megjelenik, amely két fő összetevőből áll - egy szöveges üzenetből és a Sony Ericsson logója által kiváltott érzés kifejezéséből. A szabályok egyszerűek: az üzenet mindig az "Én" ("I") szóval kezdődik, amelyet a logó követ, és végül az emberek által szeretett, kedvelt vagy érdekesnek tartott dolgokra vonatkozó üzenet zárja. Ez a keret számtalan módon, bármely nyelven alkalmazható, ezáltal vizuálisan és közvetlenül kapcsolódást kialakítva a közönséggel."

Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója kifejtette azt is, hogyan kapcsolódik az arculat a közönséghez: "Amikor az ember rátekint erre a logóra, azonnali kapcsolat jön létre az egyén és a Sony Ericsson márka között. Az üzenet lényege, hogy szuverén egyéniségként kezeli az embereket - nem próbálja megmondani, hogy mit gondoljanak a Sony Ericssonról, hanem tükrözi, amit valójában gondolnak. Ez nem csak egy hagyományos, statikus márkaarculat. Terveink szerint széles körben alkalmazzuk majd az interaktív médiát, hogy világszerte párbeszédet kezdjünk megrendelőinkkel, és velük együtt kezdjük meg a márkaüzenetek kialakítását."


"Az emberek tudni szeretnék, hogyan tehetik jobbá az életüket a termékeink - hogyan kapcsolódhatnak, mennyi szórakozást nyújtunk, mennyivel nő munkájuk hatékonysága, és ez csak néhány példa a sok közül. Az új márkaarculatunk ezeket az üzeneteket nagyon egyszerűen fogalmazza meg" - foglalja össze Wágner Tibor. Az egyszerűség az alapgondolat, amely a Sony Ericsson üzleti tevékenységének minden szintjét áthatja, a terméket tervezésétől egészen a marketingig, ezért az új márkaarculat is a vállalat ezen megközelítés iránti elkötelezettségét fogja tovább erősíteni.

A Wolff Olins véleménye szerint: "Az alapkoncepció egyszerű és rugalmas, így könnyen kivitelezhető, és biztosítható a konzisztenciája bárhol és bárhogyan is alkalmazzák. Minden nyelvre tökéletesen jól lefordítható, és a szükséges összetevők könnyen megtalálhatók - egy előre meghatározott színpaletta friss, élénk színekkel, valamint egy általánosan elérhető tipográfia. Bármilyen közegben, bármilyen adathordozón jól mutat, így teljesen általánosan használható."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Graxon #41
    Nekem eddig csak nokiam volt (3210/3310/3410/3100/7110/3650) kb ilyen sorrendben. 2 hete vettem egy K790i-t. Azóta ott tartunk, hogy soha többé nokia. Ez a telefon számomra teljesen megfelel, gyönyörű képeket csinál 3.2 mp-vel :)
    egyetlen negatívum talán a joy, ami néha felfele nyomás helyett benyomódik és fordítva. Esetleg még annyi, hogy az mp3 lejátszásának hangereje számomra halk, legalábbis a metrón van hogy nem hallom a zenét. (btw erre senki nem tud valami sufni megoldást?)
  • n0k0m #40
    Viceroy
  • Ombika #39
    De P900-ast mar szare-hugye kapni es azzal a szarral kinlodsz?
    Vagy mar p990i is van reszletre!! :P
  • ssdb #38
    sok hülye marketinges megint kitaált valamit... mint itt az Sg-n... Komoly...
  • FtranX #37
    Ráraktam az autó tetejére, mielőtt elindultam a parkolóból. Aztán már csak a házunk előt jutott eszembe...

    Voda GPRS Net-et használtam. Háromezer 1-2 száz forint/100 mega/hó.
  • Omega #36
    Ez tiszta Vodafone-os lett.
  • bermuda3 #35
    ja meg de van két sunyi hátrány: a töltő meg a dzsoja :( (persze nem mindnél)
  • bermuda3 #34
    se rulez! ár/érték arányba tuti h verhetetlen. használtan 10 körül van egy k500i. keress egy olyan telefont ami ennyit tud és sokak által ismert márka. nem lesz 10 körül. 20 körül. használtan. a sonyericsson olyan a mobilok közt mint cigik közt a viceroy. mindig az ár érték arányt figyelem és boldogan élek. :P (kinek nem ingje, ne lopja el)
  • junior117 #33
    én is SE hivö vagyok csak azt nem értem hogy ennyi kinlodás után még mindig nem a hengeres a töltö csatlákozo pedig majd minden boldog SE tulaj kinlodik a töltö érintkezö gondjaival. Talán SE-nél nem tanulták a henger(kör) nagyobb felületen érintkezik.
  • Neurotoxin #32
    Nekem az egyetlen használható SE mobilom egy T610es volt:( szegényt elkellett adnom...pedig szerettem a gyöngyházat rajta:) Kár, hogy manapság már az SE is meghülyült. a P9XXes telefonokon kívül csupa hulladékokot gyárt manapság....mikor meglátom a reklámjait, kiráz a hideg. És miért mindig menzán sorbaálló és/vagy/esetleg vmi kretén/hülye/idióta fiatalokkal kell reklámozni??ááá az eszem megáll...