Specker Balázs
Tesco-szofterek: olcsó húsnak híg a leve?
Mint arról pár napja beszámoltunk, a Tesco-gazdaságos virsli és fényképezőgép után megérkeztek a gazdaságos szoftverek. Vajon ezúttal a csomagoláson kívül máson is spóroltak-e a britek?
A szupermarketlánc saját fejlesztésű, alacsony árfekvésű számítógépes alkalmazások árusításába kezdett, melyek a legnagyobb szoftvercégek sikertermékeinek igyekeznek konkurenciát jelenteni - olvasható a cég sajtóközleményében. Az Egyesült Királyságban októberben debütáló kínálatban hat különböző termék szerepel, mindegyikük a lélektaninak számító 20 fontos (körülbelül 8 ezer forint) árhatár alatt kerül forgalomba.
"Verhetetlen ár mellett jó minőséget kínálunk" - hangzik a Tesco képviselőjének reklámszövegnek is beillő kommentárja. A szoftvercsalád antivírus-megoldást, tűzfalat, valamint irodai alkalmazásokat nyújt a spórolni vágyó felhasználóknak. A Symantec - akárcsak a Microsoft - pozitív módon fogadta az új vetélytársat. "Minden piacon örömmel veszük a versenyt, mert elősegítik az innovációt, és versenyképes szinten tartja az árakat - e tényezők pedig vásárlói és viszonteladói csatornáinkat is szolgálják" - vélekedett a Microsoft egyik képviselője.
A piacképesség egyik fő kérdése az lehet, hogy a Tesco megoldása mennyire lesz kompatibilis a már széleskörben elterjedt formátumokkal. "Ha a Tesco termék nem nyújt fájlkompatibilitást például a Microsoft Office-szal, akkor igencsak nehézkes lesz a végfelhasználók meggyőzése" - ismertette a helyzetet David Mitchell, az Ovum elemzője a ZDNet oldalán.
Mindenestre tény, hogy a Tesco meglehetősen telített piacra lépett, hiszen nemcsak a piacvezető fejlesztőkkel, hanem az olcsó vagy éppen ingyenes megoldásokat nyújtó szereplőkkel - így az OpenOffice-szal is - fel kell vennie a harcot. Az antivírus, képkezelő, CD-író, pénzügyi alkalmazás 10, az internetes biztonsági csomag valamint az irodai csomag 20 fontért lesz kapható. A szoftverek mögött olyan fejlesztőcégek állnak, mint a Panda Software, Filestream, Ability vagy a Software Dialog.
A szupermarketlánc saját fejlesztésű, alacsony árfekvésű számítógépes alkalmazások árusításába kezdett, melyek a legnagyobb szoftvercégek sikertermékeinek igyekeznek konkurenciát jelenteni - olvasható a cég sajtóközleményében. Az Egyesült Királyságban októberben debütáló kínálatban hat különböző termék szerepel, mindegyikük a lélektaninak számító 20 fontos (körülbelül 8 ezer forint) árhatár alatt kerül forgalomba.
"Verhetetlen ár mellett jó minőséget kínálunk" - hangzik a Tesco képviselőjének reklámszövegnek is beillő kommentárja. A szoftvercsalád antivírus-megoldást, tűzfalat, valamint irodai alkalmazásokat nyújt a spórolni vágyó felhasználóknak. A Symantec - akárcsak a Microsoft - pozitív módon fogadta az új vetélytársat. "Minden piacon örömmel veszük a versenyt, mert elősegítik az innovációt, és versenyképes szinten tartja az árakat - e tényezők pedig vásárlói és viszonteladói csatornáinkat is szolgálják" - vélekedett a Microsoft egyik képviselője.
A piacképesség egyik fő kérdése az lehet, hogy a Tesco megoldása mennyire lesz kompatibilis a már széleskörben elterjedt formátumokkal. "Ha a Tesco termék nem nyújt fájlkompatibilitást például a Microsoft Office-szal, akkor igencsak nehézkes lesz a végfelhasználók meggyőzése" - ismertette a helyzetet David Mitchell, az Ovum elemzője a ZDNet oldalán.
Mindenestre tény, hogy a Tesco meglehetősen telített piacra lépett, hiszen nemcsak a piacvezető fejlesztőkkel, hanem az olcsó vagy éppen ingyenes megoldásokat nyújtó szereplőkkel - így az OpenOffice-szal is - fel kell vennie a harcot. Az antivírus, képkezelő, CD-író, pénzügyi alkalmazás 10, az internetes biztonsági csomag valamint az irodai csomag 20 fontért lesz kapható. A szoftverek mögött olyan fejlesztőcégek állnak, mint a Panda Software, Filestream, Ability vagy a Software Dialog.