Specker Balázs

Tesco-szofterek: olcsó húsnak híg a leve?

Mint arról pár napja beszámoltunk, a Tesco-gazdaságos virsli és fényképezőgép után megérkeztek a gazdaságos szoftverek. Vajon ezúttal a csomagoláson kívül máson is spóroltak-e a britek?

A szupermarketlánc saját fejlesztésű, alacsony árfekvésű számítógépes alkalmazások árusításába kezdett, melyek a legnagyobb szoftvercégek sikertermékeinek igyekeznek konkurenciát jelenteni - olvasható a cég sajtóközleményében. Az Egyesült Királyságban októberben debütáló kínálatban hat különböző termék szerepel, mindegyikük a lélektaninak számító 20 fontos (körülbelül 8 ezer forint) árhatár alatt kerül forgalomba.

"Verhetetlen ár mellett jó minőséget kínálunk" - hangzik a Tesco képviselőjének reklámszövegnek is beillő kommentárja. A szoftvercsalád antivírus-megoldást, tűzfalat, valamint irodai alkalmazásokat nyújt a spórolni vágyó felhasználóknak. A Symantec - akárcsak a Microsoft - pozitív módon fogadta az új vetélytársat. "Minden piacon örömmel veszük a versenyt, mert elősegítik az innovációt, és versenyképes szinten tartja az árakat - e tényezők pedig vásárlói és viszonteladói csatornáinkat is szolgálják" - vélekedett a Microsoft egyik képviselője.

A piacképesség egyik fő kérdése az lehet, hogy a Tesco megoldása mennyire lesz kompatibilis a már széleskörben elterjedt formátumokkal. "Ha a Tesco termék nem nyújt fájlkompatibilitást például a Microsoft Office-szal, akkor igencsak nehézkes lesz a végfelhasználók meggyőzése" - ismertette a helyzetet David Mitchell, az Ovum elemzője a ZDNet oldalán.

Mindenestre tény, hogy a Tesco meglehetősen telített piacra lépett, hiszen nemcsak a piacvezető fejlesztőkkel, hanem az olcsó vagy éppen ingyenes megoldásokat nyújtó szereplőkkel - így az OpenOffice-szal is - fel kell vennie a harcot. Az antivírus, képkezelő, CD-író, pénzügyi alkalmazás 10, az internetes biztonsági csomag valamint az irodai csomag 20 fontért lesz kapható. A szoftverek mögött olyan fejlesztőcégek állnak, mint a Panda Software, Filestream, Ability vagy a Software Dialog.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Prince of Máté #43
    következő szoftverük:
    Windows Vista Gazdaságos Edition.XDDDDDDDDDDDDD
  • xxdani #42
    Van egy tescos könyv ott jó dolgokat írnak le...ha kell valakinek akkor dobjon egy mailt a [email protected] én feltöltöm
  • cateran #41
    Aha es mivel toltom le?Vagy inkabb rendeljem meg penzert?Arrol nem is szolva,hogy szerintem 100 emberbol 1 sem hallott 3-nal tobb linux disztribuciorol!(SuSe,RedHat,Uhu a legismertebbek szerintem) Amugy elegge jonak tunik,koszi a linket:)
  • Gerygrey #40
    /URL, ezt benéztem...
  • Gerygrey #39
    Angliában [url=http://tescomobile.com]Teszkó gazdaságos mobilszolgáltatás[URL] is van már :)
  • GregSB #38
    Angliában elég durván szétterjeszkedett már a Tesco.
    Adnak kölcsönt, Visa kártyát, kocsira köthetsz náluk biztosítást, és ha jól tudom még temetkezést is szerveznek.
    Na azt nem akarom megélni, hogy Tesco gazdaságos koporsóba temessenek el :)
  • Ratty #37
    sztem a tg májos rohatt finom :D
    igaz, jogy májat még nem látott, és ne hasonlítsuk más májasokhoz sem, de ha a standalone kaját nézzük név nélkül akkor simán jó :)
  • Gerygrey #36
    Tesco gazdaságos virsli? Miért kell pont ezt említeni, miközben épp zabálok? :D A kutyámnak sajnálnám azt venni, de más termékekkel is így vagyok, én már élből kerülök mindent, ami Tesco Gazdaságos, az asszonyt is jól leugatom ha bármiből gazdaságost mer venni :) TG kávé... báhhh mindjárt hányok
  • raingun #35
    Tesco kosárlabda, narancssárga, 1.5 óra alatt kidurrant. Ok. pár száz forint volt, de attól még ne legyen legyen szar!

    És rengeteg tesco cuccal jártam így. Gyakorlatilag csak az ismert márkákat veszünk, mert azt mindegy hogy hol vesszük.

    Az igaz hogy a tesco nem gyárt semmit hanem veszi és cimkézi a terméket. De sokszor szar kinai cuccot árul...

    (Auchan azért nem ennyire gagyi)
  • raingun #34
    "Minden piacon örömmel veszük a versenyt, mert elősegítik az innovációt, és versenyképes szinten tartja az árakat - e tényezők pedig vásárlói és viszonteladói csatornáinkat is szolgálják" - vélekedett a Microsoft egyik képviselője.

    Ehhez minimum pisztolyt kellett szorítani a fejéhez...

    Vagy csak egy marketinges mondta...

    A víruskereső lelke pedig az állandó frissítés. Kétlem hogy ebben még csak megközelítenék a konkurenciát