MTI
Saját, olcsó szoftvermárkákkal jelenik meg a Tesco
A vetélytársakénál sokkal olcsóbb, saját márkaneve alatt forgalmazott számítógépes szoftvercsaláddal jelenik meg a kiskereskedelmi piacon még ebben a hónapban a brit Tesco szupermarketlánc, amely londoni elemzői várakozások szerint újabb eredményrekordot fog bejelenteni a héten idei első üzleti félévéről.
Vasárnapi londoni sajtójelentések szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat októberben egyelőre száz üzletében kezdi meg az induláskor hat szoftverféleségből álló csomag árusítását; a kínálatban lesznek irodai alkalmazási rendszerek, pénzügyi és biztonsági rendszer, CD- és DVD-író, valamint fotószerkesztő program.
A Tesco az egyes programokat a tervek szerint 20 font (8000 forint) alatti áron kívánja árusítani. A The Sunday Telegraph megjegyezte: a brit áruházlánc ezzel "meredeken alávág" egyebek mellett a Microsoftnak, mivel például a Microsoft Office programcsomagot Nagy-Britanniában 300 fontig (120 ezer forint) terjedő kiskereskedelmi áron forgalmazzák.
Daniel Cook, a Tesco szoftverbeszerzési igazgatója azt mondta: a piacon jelentős a kínálat jó minőségű hardverből "bámulatos árakon", de szoftverből csekély a választék és az árak magasak. "A mi termékcsaládunk ezen fog változtatni" - mondta az áruházlánc szakági igazgatója. Citybeli elemzők várakozása szerint a Tesco idei üzleti első félévéről most először 1 milliárd font feletti, valószínűleg 1,13 milliárd fontos (455 milliárd forintos) adó előtti profitot fog jelenteni kedden esedékes eredmény-beszámolójában. A tavalyi azonos időszakról jelentett alapszintű eredmény 908 millió font volt.
A The Observer megjegyezte: a Tesco irányt vett a 2,5 milliárd fontos (ezer milliárd forintos) egész éves profit felé, amelyet jó eséllyel már az idén elér. Ez azt jelentené, hogy a 37,4 milliós brit felnőtt lakosság kiadásaiból évente fejenként 67 font (27 ezer forint) a Tesco profitját növeli.
Vasárnapi londoni sajtójelentések szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat októberben egyelőre száz üzletében kezdi meg az induláskor hat szoftverféleségből álló csomag árusítását; a kínálatban lesznek irodai alkalmazási rendszerek, pénzügyi és biztonsági rendszer, CD- és DVD-író, valamint fotószerkesztő program.
A Tesco az egyes programokat a tervek szerint 20 font (8000 forint) alatti áron kívánja árusítani. A The Sunday Telegraph megjegyezte: a brit áruházlánc ezzel "meredeken alávág" egyebek mellett a Microsoftnak, mivel például a Microsoft Office programcsomagot Nagy-Britanniában 300 fontig (120 ezer forint) terjedő kiskereskedelmi áron forgalmazzák.
Daniel Cook, a Tesco szoftverbeszerzési igazgatója azt mondta: a piacon jelentős a kínálat jó minőségű hardverből "bámulatos árakon", de szoftverből csekély a választék és az árak magasak. "A mi termékcsaládunk ezen fog változtatni" - mondta az áruházlánc szakági igazgatója. Citybeli elemzők várakozása szerint a Tesco idei üzleti első félévéről most először 1 milliárd font feletti, valószínűleg 1,13 milliárd fontos (455 milliárd forintos) adó előtti profitot fog jelenteni kedden esedékes eredmény-beszámolójában. A tavalyi azonos időszakról jelentett alapszintű eredmény 908 millió font volt.
A The Observer megjegyezte: a Tesco irányt vett a 2,5 milliárd fontos (ezer milliárd forintos) egész éves profit felé, amelyet jó eséllyel már az idén elér. Ez azt jelentené, hogy a 37,4 milliós brit felnőtt lakosság kiadásaiból évente fejenként 67 font (27 ezer forint) a Tesco profitját növeli.