Gyurkity Péter
70 millió zeneszámot oszt szét az Apple
Érdekes módon népszerűsítené az iTunes zeneboltot az Apple: a Coca-Colával karöltve mintegy 70 millió zeneszámot osztanak szét az üdítőitalok eladása révén. Ez egyharmada a zenebolt európai forgalmának.
A megállapodás érdekessége, hogy a Coca-Cola nemrég zárta be saját online zeneboltját, amely a Mycokemusic néven indult el még 2004 elején. A cég azonban úgy döntött, hogy számukra ez nem megfelelő terület a terjeszkedésre, és elismerték, hogy az Apple itt behozhatatlan előnnyel bír. Erről Chris Burggraeve, az Unió területén belül folytatott marketingért felelős igazgató beszélt, miután megerősítette a hírt.
Mintegy 70 millió számot az Egyesült Királyságban osztanak szét, mégpedig az ott értékesített üdítőitalokon keresztül, amelyek egy kóddal érkeznek. Ezt a kódot azután a gyártó weboldalán válthatják be egy ingyen zeneszámot kérve az iTunes kínálatából. Az akció a kontinensen is megkezdődik, igaz egyedül Németországban, ahol is mindössze 67 ezer számot osztanak szét. Itt azonban 1500 iPod lejátszó is gazdára talál majd, és az ígéretek szerint az elkövetkező hónapokban hasonló kezdeményezéseket indítanak a többi uniós tagországban is.
Az Apple eddig a tengerentúlon próbálkozott hasonló akcióval, ahol korábban éppen a nagy riválissal, a Pepsivel állapodtak meg 100 millió kód kiosztásáról. A mostani 70 millió azért számít kiemelkedőn magasnak, mert az egész európai forgalom 200 milliónál tetőzött, így ennek több mint egyharmadát értékesítik a kampány keretében.
Az öreg kontinensen azonban akadályokba ütközött a cég, hiszen hosszas vita folyt a másolásvédelem kényszerű megnyitásáról, vagyis a lejátszók közötti kompatibilitás megteremtéséről. A Microsoft még enné is nagyobb veszélyt jelent a cégre nézve, hiszen terveik szerint 4-5 éven belül megtörnék a zeneszolgáltatás uralmát, saját megoldásukat emelve a trónra.
A megállapodás érdekessége, hogy a Coca-Cola nemrég zárta be saját online zeneboltját, amely a Mycokemusic néven indult el még 2004 elején. A cég azonban úgy döntött, hogy számukra ez nem megfelelő terület a terjeszkedésre, és elismerték, hogy az Apple itt behozhatatlan előnnyel bír. Erről Chris Burggraeve, az Unió területén belül folytatott marketingért felelős igazgató beszélt, miután megerősítette a hírt.
Mintegy 70 millió számot az Egyesült Királyságban osztanak szét, mégpedig az ott értékesített üdítőitalokon keresztül, amelyek egy kóddal érkeznek. Ezt a kódot azután a gyártó weboldalán válthatják be egy ingyen zeneszámot kérve az iTunes kínálatából. Az akció a kontinensen is megkezdődik, igaz egyedül Németországban, ahol is mindössze 67 ezer számot osztanak szét. Itt azonban 1500 iPod lejátszó is gazdára talál majd, és az ígéretek szerint az elkövetkező hónapokban hasonló kezdeményezéseket indítanak a többi uniós tagországban is.
Az Apple eddig a tengerentúlon próbálkozott hasonló akcióval, ahol korábban éppen a nagy riválissal, a Pepsivel állapodtak meg 100 millió kód kiosztásáról. A mostani 70 millió azért számít kiemelkedőn magasnak, mert az egész európai forgalom 200 milliónál tetőzött, így ennek több mint egyharmadát értékesítik a kampány keretében.
Az öreg kontinensen azonban akadályokba ütközött a cég, hiszen hosszas vita folyt a másolásvédelem kényszerű megnyitásáról, vagyis a lejátszók közötti kompatibilitás megteremtéséről. A Microsoft még enné is nagyobb veszélyt jelent a cégre nézve, hiszen terveik szerint 4-5 éven belül megtörnék a zeneszolgáltatás uralmát, saját megoldásukat emelve a trónra.