Specker Balázs
Az iPod finomabb a sörnél?
Az iPod úgy tűnik még a sörnél is népszerűbb. Egy, a felsőoktatásban tanulók szokásait elemző cég felméréséből kiderült, mára az iPod lett a legmenőbb dolog campusokon.
A Student Monitor közvéleménykutatása során a megkérdezett 1200 hallgató mintegy 73%-a tartotta a legjobb kikapcsolódási lehetőségnek az Apple lejátszóját. A listán a sörözés, a szöveges üzenetküldés, a zeneletöltés és a sportolás is helyet kapott - írja a Sci-Tech Today. A nemes nedű a felmérés során a második helyet a Facebook.com közösségi oldallal osztotta meg.
Eric Veil, a Student Monitor vezető beosztású szakembere szerint ez az első alkalom az 1996/97-es tanév óta, hogy nem az italfogyasztás vezeti az egyetemisták és főiskolások népszerűségi toplistáját. Az elemző cég évente kétszer végez felmérést a diákság körében. "Akkor az internet volt a legközkedveltebb, ám a vezetést csupán egyetlen alkalommal tudta megszerezni. Nincs okunk tehát azt feltételezni, hogy a sörözés nem szerzi vissza vezető pozícióját a következő vagy az azutáni szemeszterben" - fogalmazott Veil a CIO Today oldalán.
Michael Googman, a Yankee Group elemzője is osztja közvéleménykutatás eredményét. A szakember úgy véli, az Apple lejátszója mára kinőtte a szórakoztatóelektronikai piac kereteit, és valóságos státuszszimbólummá lépett elő. "A felmérés rámutat arra, hogy a zenélős telefonok, vagy a többi MP3 lejátszó nem helyettesítheti az iPodot a fiatalok körében" - foglalta össze Googman.
Az elmúlt években az Apple igyekezett egyre nagyobb befolyást gyakorolni a campusokra. A Duke Egyetem újdonsült hallgatóinak maga kínálja a médialejátszót. Az egyetem célja, hogy az intézménnyel kapcsolatos tartalmakkal töltse fel az iPodokat. A szakirányok részletes bemutatása és az egyetemi naptár mellett a zene- és idegennyelv-oktatásban is előszeretettel használják a hordozható eszközt.
A Student Monitor közvéleménykutatása során a megkérdezett 1200 hallgató mintegy 73%-a tartotta a legjobb kikapcsolódási lehetőségnek az Apple lejátszóját. A listán a sörözés, a szöveges üzenetküldés, a zeneletöltés és a sportolás is helyet kapott - írja a Sci-Tech Today. A nemes nedű a felmérés során a második helyet a Facebook.com közösségi oldallal osztotta meg.
Eric Veil, a Student Monitor vezető beosztású szakembere szerint ez az első alkalom az 1996/97-es tanév óta, hogy nem az italfogyasztás vezeti az egyetemisták és főiskolások népszerűségi toplistáját. Az elemző cég évente kétszer végez felmérést a diákság körében. "Akkor az internet volt a legközkedveltebb, ám a vezetést csupán egyetlen alkalommal tudta megszerezni. Nincs okunk tehát azt feltételezni, hogy a sörözés nem szerzi vissza vezető pozícióját a következő vagy az azutáni szemeszterben" - fogalmazott Veil a CIO Today oldalán.
Michael Googman, a Yankee Group elemzője is osztja közvéleménykutatás eredményét. A szakember úgy véli, az Apple lejátszója mára kinőtte a szórakoztatóelektronikai piac kereteit, és valóságos státuszszimbólummá lépett elő. "A felmérés rámutat arra, hogy a zenélős telefonok, vagy a többi MP3 lejátszó nem helyettesítheti az iPodot a fiatalok körében" - foglalta össze Googman.
Az elmúlt években az Apple igyekezett egyre nagyobb befolyást gyakorolni a campusokra. A Duke Egyetem újdonsült hallgatóinak maga kínálja a médialejátszót. Az egyetem célja, hogy az intézménnyel kapcsolatos tartalmakkal töltse fel az iPodokat. A szakirányok részletes bemutatása és az egyetemi naptár mellett a zene- és idegennyelv-oktatásban is előszeretettel használják a hordozható eszközt.