Specker Balázs

Az iPod finomabb a sörnél?

Az iPod úgy tűnik még a sörnél is népszerűbb. Egy, a felsőoktatásban tanulók szokásait elemző cég felméréséből kiderült, mára az iPod lett a legmenőbb dolog campusokon.

A Student Monitor közvéleménykutatása során a megkérdezett 1200 hallgató mintegy 73%-a tartotta a legjobb kikapcsolódási lehetőségnek az Apple lejátszóját. A listán a sörözés, a szöveges üzenetküldés, a zeneletöltés és a sportolás is helyet kapott - írja a Sci-Tech Today. A nemes nedű a felmérés során a második helyet a Facebook.com közösségi oldallal osztotta meg.

Eric Veil, a Student Monitor vezető beosztású szakembere szerint ez az első alkalom az 1996/97-es tanév óta, hogy nem az italfogyasztás vezeti az egyetemisták és főiskolások népszerűségi toplistáját. Az elemző cég évente kétszer végez felmérést a diákság körében. "Akkor az internet volt a legközkedveltebb, ám a vezetést csupán egyetlen alkalommal tudta megszerezni. Nincs okunk tehát azt feltételezni, hogy a sörözés nem szerzi vissza vezető pozícióját a következő vagy az azutáni szemeszterben" - fogalmazott Veil a CIO Today oldalán.

Michael Googman, a Yankee Group elemzője is osztja közvéleménykutatás eredményét. A szakember úgy véli, az Apple lejátszója mára kinőtte a szórakoztatóelektronikai piac kereteit, és valóságos státuszszimbólummá lépett elő. "A felmérés rámutat arra, hogy a zenélős telefonok, vagy a többi MP3 lejátszó nem helyettesítheti az iPodot a fiatalok körében" - foglalta össze Googman.

Az elmúlt években az Apple igyekezett egyre nagyobb befolyást gyakorolni a campusokra. A Duke Egyetem újdonsült hallgatóinak maga kínálja a médialejátszót. Az egyetem célja, hogy az intézménnyel kapcsolatos tartalmakkal töltse fel az iPodokat. A szakirányok részletes bemutatása és az egyetemi naptár mellett a zene- és idegennyelv-oktatásban is előszeretettel használják a hordozható eszközt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #17
    Az SG már megint hozza a nyál reklámhíreket.. undorító.
    Mi lenne, ha 1x mélyrehatóbb cikket is írnátok/fordítanátok mint a Blikk technika rovata??
    ((Régen olyan jó volt itt..))
  • moha #16
    Már csak az a kérdés, hogy mihez képest gyenge a tudása? Mit kellene még tudnia?
  • Szeszmester #15
    Oké, ha már itt tartunk, kötekedni sem kell. Ez megy az egész sg-n. 11 hszig senki nem szólt be senkinek, senki nem oltott le senkit, senki nem volt okosabb a másiknál. Egyébként ez teljesen nyilvánvalóan egy iPod reklám, nem kell itt menőzni, hogy jaj-jaj én már 2 sor után kiszúrom a reklámokat.
    Köszönjük a hozzászólásod, már kezdtük hiányolni!
  • Darth Sith #14
    dehogynem. Minden szart ellehet adni, csak jó reklám kérdése. Nálunk csomóan veszik, mert jól néz ki, meg tök menő alapon.. Nem azért mert technikailag nagyon jó, és öt csillagos az ár/teljesítmény/tudás kategóriában. Jó a marketing, jól beindult és innen meg egy divat hullám lett.
  • Darth Sith #13
    ipod.. Drága, megbízhatatlna, törékeny és a tudása is gyenge, pláne az árához képest. Fele annyiért kapsz egy megbízható, strapabíró és egy nagyon jó szoftverrel ellátott iRivert, hozzá egy Sennheiser füles és kész. :)
  • Su0my #12
    Jaj nem kell itt menőzni, ki mennyire szereti a sört, jaj-jaj, ez egy jól felismerhető Apple reklám, ennyi. És azért így sz*r úgy sz*r az iPOD, mondhatjátok, nem attól lesztek különlegesek: nyilván nem véletlenül ez a vezető termék a szegmensében (persze, kellett hozzá reklám is, de nem fogok eladni 2 zacskó lósz*rt csak, mert úgy reklámozom, hogy menő, meg valami szép dizájnos zacsiban van)... Öcsém, de bírom, amikor hjaj én így meg úgy szeretem a sört, meg jaj, de nagy borszakértő vagyok!...
  • Szeszmester #11
    Ez nem így működik. A sörnek meg kell érteni a lényegét! Régebben én is azt hittem, hogy nem szeretem a sört. Aztán voltam egy hetet Prágában. Azóta Szeszmester vagyok ;)
  • asysoft #10
    Hm, csak én nem szeretem a sört?:)
  • SmallGreenET #9
    Aki egy sikeres vizsga után az iPodján élvezkedik ahelyett, hogy sörözne a sorstársakkal, azt csak sajnálni tudom.Egyébként frankó jövőképet vetít ez, hogy a hallgatók egy része inkább ücsörög fülében a dróttal a hallgatókkal való kommunikáció, szórakozás helyett, s itt a sörözésről szó sincs. Befordult világ, s ezt majmolják majd nálunk is... :(
  • psishock #8
    Hogy micsoda?! a jó Sör símán nyerő, ez a felmérés is a jó öreg "amcsiban" készült ahot bárkire bármit rá lehet sózni csak jó rekláma legyen. Hát ott az apple nyomult is rendesen. Az ipod most egy felfújt dolog, de ki fog pukkadni egy idő után, a Sör már nagyon régen is létezett, most is van, és remélem még nagyon sokáig így is marad.