Specker Balázs
Az iPod finomabb a sörnél?
Az iPod úgy tűnik még a sörnél is népszerűbb. Egy, a felsőoktatásban tanulók szokásait elemző cég felméréséből kiderült, mára az iPod lett a legmenőbb dolog campusokon.
A Student Monitor közvéleménykutatása során a megkérdezett 1200 hallgató mintegy 73%-a tartotta a legjobb kikapcsolódási lehetőségnek az Apple lejátszóját. A listán a sörözés, a szöveges üzenetküldés, a zeneletöltés és a sportolás is helyet kapott - írja a Sci-Tech Today. A nemes nedű a felmérés során a második helyet a Facebook.com közösségi oldallal osztotta meg.
Eric Veil, a Student Monitor vezető beosztású szakembere szerint ez az első alkalom az 1996/97-es tanév óta, hogy nem az italfogyasztás vezeti az egyetemisták és főiskolások népszerűségi toplistáját. Az elemző cég évente kétszer végez felmérést a diákság körében. "Akkor az internet volt a legközkedveltebb, ám a vezetést csupán egyetlen alkalommal tudta megszerezni. Nincs okunk tehát azt feltételezni, hogy a sörözés nem szerzi vissza vezető pozícióját a következő vagy az azutáni szemeszterben" - fogalmazott Veil a CIO Today oldalán.
Michael Googman, a Yankee Group elemzője is osztja közvéleménykutatás eredményét. A szakember úgy véli, az Apple lejátszója mára kinőtte a szórakoztatóelektronikai piac kereteit, és valóságos státuszszimbólummá lépett elő. "A felmérés rámutat arra, hogy a zenélős telefonok, vagy a többi MP3 lejátszó nem helyettesítheti az iPodot a fiatalok körében" - foglalta össze Googman.
Az elmúlt években az Apple igyekezett egyre nagyobb befolyást gyakorolni a campusokra. A Duke Egyetem újdonsült hallgatóinak maga kínálja a médialejátszót. Az egyetem célja, hogy az intézménnyel kapcsolatos tartalmakkal töltse fel az iPodokat. A szakirányok részletes bemutatása és az egyetemi naptár mellett a zene- és idegennyelv-oktatásban is előszeretettel használják a hordozható eszközt.
A Student Monitor közvéleménykutatása során a megkérdezett 1200 hallgató mintegy 73%-a tartotta a legjobb kikapcsolódási lehetőségnek az Apple lejátszóját. A listán a sörözés, a szöveges üzenetküldés, a zeneletöltés és a sportolás is helyet kapott - írja a Sci-Tech Today. A nemes nedű a felmérés során a második helyet a Facebook.com közösségi oldallal osztotta meg.
Eric Veil, a Student Monitor vezető beosztású szakembere szerint ez az első alkalom az 1996/97-es tanév óta, hogy nem az italfogyasztás vezeti az egyetemisták és főiskolások népszerűségi toplistáját. Az elemző cég évente kétszer végez felmérést a diákság körében. "Akkor az internet volt a legközkedveltebb, ám a vezetést csupán egyetlen alkalommal tudta megszerezni. Nincs okunk tehát azt feltételezni, hogy a sörözés nem szerzi vissza vezető pozícióját a következő vagy az azutáni szemeszterben" - fogalmazott Veil a CIO Today oldalán.Michael Googman, a Yankee Group elemzője is osztja közvéleménykutatás eredményét. A szakember úgy véli, az Apple lejátszója mára kinőtte a szórakoztatóelektronikai piac kereteit, és valóságos státuszszimbólummá lépett elő. "A felmérés rámutat arra, hogy a zenélős telefonok, vagy a többi MP3 lejátszó nem helyettesítheti az iPodot a fiatalok körében" - foglalta össze Googman.
Az elmúlt években az Apple igyekezett egyre nagyobb befolyást gyakorolni a campusokra. A Duke Egyetem újdonsült hallgatóinak maga kínálja a médialejátszót. Az egyetem célja, hogy az intézménnyel kapcsolatos tartalmakkal töltse fel az iPodokat. A szakirányok részletes bemutatása és az egyetemi naptár mellett a zene- és idegennyelv-oktatásban is előszeretettel használják a hordozható eszközt.
a jó Sör símán nyerő, ez a felmérés is a jó öreg "amcsiban" készült ahot bárkire bármit rá lehet sózni csak jó rekláma legyen. Hát ott az apple nyomult is rendesen. Az ipod most egy felfújt dolog, de ki fog pukkadni egy idő után, a Sör már nagyon régen is létezett, most is van, és remélem még nagyon sokáig így is marad.