MTI
Távközlés - beruházás kell a bevételnöveléshez
Ha az európai távközlési vállalatok nem szánják el magukat jelentős infrastruktúra, tartalom- és márkafejlesztéseket célzó beruházásokra, szembe kell nézniük azzal, hogy a bevételeik várakozások alatt maradnak.
Az Ernst and Young legújabb, Next Generation Gap című tanulmánya szerint a befektetéseinek hiánya már most is komoly szerepet játszik a tartalom- és adatszolgáltatás terén mutatkozó lassú fejlődésben. Ez a tendencia, valamint a régebbi típusú szolgáltatásokból, így például a hangátvitelből származó bevételek csökkenése már akár három éven belül is jelentős bevételkieséshez vezethet.
Ennek hátterében részben az áll, hogy a régebbi típusú szolgáltatásokból, így például a hangátvitelből származó bevételek gyorsabb ütemben csökkennek, mint ahogy az új szolgáltatások által generált bevételek nőnek. A hiány pótlásához a távközlési vállalatoknak egyrészt folytatniuk kell költségcsökkentési stratégiájukat, másrészt komoly beruházásokat kell végrehajtaniuk az infrastruktúra, a tartalom- és a márkafejlesztés területén.
Mindez azért is szükséges, mert a végfelhasználók alacsonyabb árakat és nagyobb kényelmet, jobb szolgáltatásokat igényelnek.
Ugyanakkor a tanulmány szerint az is igaz, hogy a távközlési ágazat még mindig nem igazán tért teljesen magához a harmadik generációs licencekbe történt korábbi befektetések alacsony hozama miatt. A szolgáltatás-, valamint a tartalomfejlesztési lépéseket azonban mindenképpen meg kell tenniük ahhoz, hogy kihasználják a technológiai lehetőségeket, s nagyobb bevételre tegyenek szert.
Az Ernst and Young legújabb, Next Generation Gap című tanulmánya szerint a befektetéseinek hiánya már most is komoly szerepet játszik a tartalom- és adatszolgáltatás terén mutatkozó lassú fejlődésben. Ez a tendencia, valamint a régebbi típusú szolgáltatásokból, így például a hangátvitelből származó bevételek csökkenése már akár három éven belül is jelentős bevételkieséshez vezethet.
Ennek hátterében részben az áll, hogy a régebbi típusú szolgáltatásokból, így például a hangátvitelből származó bevételek gyorsabb ütemben csökkennek, mint ahogy az új szolgáltatások által generált bevételek nőnek. A hiány pótlásához a távközlési vállalatoknak egyrészt folytatniuk kell költségcsökkentési stratégiájukat, másrészt komoly beruházásokat kell végrehajtaniuk az infrastruktúra, a tartalom- és a márkafejlesztés területén.
Mindez azért is szükséges, mert a végfelhasználók alacsonyabb árakat és nagyobb kényelmet, jobb szolgáltatásokat igényelnek.
Ugyanakkor a tanulmány szerint az is igaz, hogy a távközlési ágazat még mindig nem igazán tért teljesen magához a harmadik generációs licencekbe történt korábbi befektetések alacsony hozama miatt. A szolgáltatás-, valamint a tartalomfejlesztési lépéseket azonban mindenképpen meg kell tenniük ahhoz, hogy kihasználják a technológiai lehetőségeket, s nagyobb bevételre tegyenek szert.