Médiainfo

Egyre meghatározóbb a blogerek véleménye

Egy, a napokban a Jupiter Research által készített felmérés szerint a rendszeresen internetet használók közel 25 %-a tartozik a rendszeresen blogot írok közé.

Az adatok azt mutatják, hogy a netezők 53%-a használja kizárólag szörfözésre, információszerzésre az internetet, míg 24%-uk abba a csoportba tartozik, amelyben megtalálhatóak a saját honlapot fenntartók és gondozók éppen úgy, mint a rendszeresen fórumozók. Érdekes, hogy az ez utóbbi csoportba tartozó internetezők nagy többsége fiatal férfi.

A kutatás megkülönböztette az Internetet használóknak egy harmadik csoportját, ők az úgynevezett "agilis résztvevők". A kutatás ide sorolta azokat, akik aktívan jelen vannak az internetes társadalomban, azaz rendszeresen írnak naplót (blogot), vagy az egyes fórumok hangadói közé tartoznak. Annak ellenére, hogy ők alkotják a rendszeresen internetezők legkisebb csoportját, a neten található közösségekben betöltött vezető szerepüknél fogva az ő véleményük meghatározó a márkákhoz kapcsolódó vélemények formálásában.

A vállalatok kommunikációjában ezért egyre nagyobb szerepet kell, hogy kapjon a különböző blogok és fórumok rendszeres monitorozása, egyben az ott, a vállalattal kapcsolatban kialakult és megjelenített vélemények rendszeres elemzése. Ezt persze már felismerték a nagyvállalatok is, és számos esetben tettek is kísérletet arra, hogy a bloggereket saját pártjuk állítsák.

Hozzá kell azonban tenni, hogy egyelőre az esetek többségében a kísérletek, - melyek többek között a Honda, a Nike és a Wal-Mart nevéhez fűződnek - nem végződtek sikerrel, hiszen a véleményvezérek, bloggerek hamar rájöttek a cégek befolyásolási szándékára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Béla bácsi #1
    Na nehogy már a bloggereket mint teljesen független emberkéket tüntessük fel. Sok blogot nem is az a személy ír, mint akinek tulajdonítva van (itt remélem nem kell példákat mondanom). A színvonaluk meg mint a Blikknek vagy a Nők Lapjának.