Specker Balázs
A Microsoft az online reklámokban látja a jövőt
A Microsoft fontolgatja, hogy megveszi az egyik legnagyobb - elsősorban videojátékokra szakosodott - virtuális reklámfelületeket bérbeadó céget, a Massive-ot.
A cég szóvivője pletykának minősítette a Wall Street Journal értesülésit, és a másik fél sem volt hajlandó kommentálni a híreket - írja a ZDNet. Az állandó internetkapcsolatot kihasználó, valósidejű reklámokkal foglalkozó cég ügyfelei között a THQ, a VU Games, NCsoft és a Konami mellett a Coca-Cola éppúgy megtalálható, mint a Honda.
A New York Times szerint az állítólagos vételár 200 és 400 millió dollár között mozog. Mitchell Davis, a Massive vezérigazgatója a Reutersnek adott decemberi interjújában azt mondta, hogy a játékokba beültetett reklámokból származó bevételek 3 milliárd dollár feletti piaccá nőhetik ki magukat 2010-ig. Az újgenerációs reklámok, amiket a Massive és riválisa, a Double Fusion is kínál, arra adnak lehetőséget, hogy a fixen rögzített hirdetések helyett a hirdetők mindig az aktuális reklámkampányukat folytathassák egy adott játékon belül. A hirdetőtáblák és kirakatok időről-időre megújulnak, még realisztikusabbá téve ezzel a virtuális környezetet.
Az egyre növekvő fejlesztési költségekkel küzdő játékfejlesztők remélik, hogy a játékokba beágyazott hirdetések újabb bevételi forrásokhoz juttatják őket. A Microsoft, amely eddig is jelentős reklámügyleteket folytatott MSN-je körül, sok játékost maga mellé állított már Xbox Live nevű online - Xbox és Xbox 360 tulajdonoskank szóló - szolgáltatásával. Hogy felzárkózzon a Google-hoz és a Yahoo-hoz, a Microsoft egy új adCenter nevű rendszer bevezetését tervezi, amely a redmondi óriáscég weboldalán és szolgáltatásain keresztül adja el a reklámokat.
A jövőben így a hirdetések elhelyezhetőek lesznek a Microsoft több platformján, így az Xbox konzolokon és más hordozható eszközökön is.
A cég szóvivője pletykának minősítette a Wall Street Journal értesülésit, és a másik fél sem volt hajlandó kommentálni a híreket - írja a ZDNet. Az állandó internetkapcsolatot kihasználó, valósidejű reklámokkal foglalkozó cég ügyfelei között a THQ, a VU Games, NCsoft és a Konami mellett a Coca-Cola éppúgy megtalálható, mint a Honda.
A New York Times szerint az állítólagos vételár 200 és 400 millió dollár között mozog. Mitchell Davis, a Massive vezérigazgatója a Reutersnek adott decemberi interjújában azt mondta, hogy a játékokba beültetett reklámokból származó bevételek 3 milliárd dollár feletti piaccá nőhetik ki magukat 2010-ig. Az újgenerációs reklámok, amiket a Massive és riválisa, a Double Fusion is kínál, arra adnak lehetőséget, hogy a fixen rögzített hirdetések helyett a hirdetők mindig az aktuális reklámkampányukat folytathassák egy adott játékon belül. A hirdetőtáblák és kirakatok időről-időre megújulnak, még realisztikusabbá téve ezzel a virtuális környezetet.
Az egyre növekvő fejlesztési költségekkel küzdő játékfejlesztők remélik, hogy a játékokba beágyazott hirdetések újabb bevételi forrásokhoz juttatják őket. A Microsoft, amely eddig is jelentős reklámügyleteket folytatott MSN-je körül, sok játékost maga mellé állított már Xbox Live nevű online - Xbox és Xbox 360 tulajdonoskank szóló - szolgáltatásával. Hogy felzárkózzon a Google-hoz és a Yahoo-hoz, a Microsoft egy új adCenter nevű rendszer bevezetését tervezi, amely a redmondi óriáscég weboldalán és szolgáltatásain keresztül adja el a reklámokat.
A jövőben így a hirdetések elhelyezhetőek lesznek a Microsoft több platformján, így az Xbox konzolokon és más hordozható eszközökön is.