Gyurkity Péter

Bemutatta négymagos chipjét az Intel

Az Intel Developer Forum legutóbbi állomásán a processzorgyártó kellemes meglepetéssel szolgált az érdeklődőknek: bemutatták készülő négymagos szerverprocesszorukat, és néhány technikai részletre is kitértek.

A bemutatóról a kínai HKEPC számolt be a napokban. Eszerint a hét elején Tajvanon megtartott Intel Developer Forum rendezvényen a processzorgyártó bemutatta négymagos szerverprocesszorát,és ezúttal néhány részletet is elárult a processzor működéséről, technikai paramétereiről. Ezek alapján leszögezhetjük, hogy az órajel tovább csökken, míg a teljesítmény - legalábbis a cég adatai szerint - jelentősen növekedett.

A Clovertown kódnévre keresztelt processzor két ikermagos felépítésű megoldás egybeolvasztásával jött létre, amelyek mindegyike két magot és 4 MB egyesített másodszintű gyorsítótárat foglal magában. Így áll össze a teljes, négymagos kombináció, összesen 8 MB gyorsítótárral, amelyről már februárban ejtettek néhány szót, igaz, a részletek mellőzésével. Egy hónapra rá ismét szóba kerültek a négymagos fejlesztések, és akkor az Intel részéről leszögezték, hogy a szerverekbe szánt megoldások mellett az asztali utódok is nagyjából egy éven belül megjelennek.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Forrás: HKEPC

A rendezvényen kisebb tesztet is elvégeztek a processzorgyártó emberei, amelyen a bemutatott 2 GHz-es prototípus meglehetősen jól szerepelt - hogy is lett volna másképp? A HKEPC által közölt adatok szerint a Cinebench 9.5 teszteken a négymagos Clovertown 1723 pontot szerzett, míg egyetlen engedélyezett maggal ez a szám 362-re esett vissza. Elégedetten dőlhettek tehát hátra a vállalatnál, hiszen bizonyították a négymagos felépítésű chipek létjogosultságát. Az már más kérdés, hogy a gyakorlatban milyen előnyökkel jár e processzorok használata, és vajon a profiknak szánt szoftverek mellett a játékok is kihasználják-e ezeket az előnyöket.

A Clovertown az Intel első négymagos megoldása lesz, elsősorban kétprocesszoros szerverekbe szánják. A nagyobb rendszerekbe némileg módosított fejlesztés készül Tigerton kódnéven, és természetesen idővel jönnek majd az asztali gépekbe és laptopokba szánt verziók. Azt is tudjuk, hogy a hamarosan megjelenő ikermagos előd, a szintén szerverekbe szánt Woodcrest ennél jóval magasabb, 3,33 GHz-es órajellel érkezik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • beatz #24
    hu mi jut eszembe jó régről :D

    amugy inteles vagyok :D
  • BiroAndras #23
    "Az elég fura lenne, ugyanis a GTA:SA egyáltalán nincs felkészítve a dual core-ra."

    Akor valszeg a GPU driver a ludas. A lényeg az, hogy ki van használva mindkét mag.

    "Másrészt, játék közben egyáltalán nem figyelheted a CPU(k) terhelését, s amint tasket váltasz, minden háttérben futó alkalmazás több CPU-időt kezd el zabálni a szükségesnél"

    Dual monitor rulez. :)
    Egyébként 1 monitorral is megy, ugyanis visszamenőleg is lehet nézni a CPU terhelést.
  • IMYke2.0.0.0 #22
    Az elég fura lenne, ugyanis a GTA:SA egyáltalán nincs felkészítve a dual core-ra.
    Másrészt, játék közben egyáltalán nem figyelheted a CPU(k) terhelését, s amint tasket váltasz, minden háttérben futó alkalmazás több CPU-időt kezd el zabálni a szükségesnél, így a memóriában lévő játék is... tehát, ez nem érvadó.
    Legfeljebb egy hálózatba kötött géppár esetében, mely kivülről monitorozza a célgépet.
  • BiroAndras #21
    "Szerintem még minimum 5 év mire a játékok - egy része, talán - kihasználja majd a többmagos architektúrát."

    A GTA-SA nálam mindkét magot kb. 75%-on terheli. Vagyis már most kihasználja.
  • arty #20
    DC még ok, de 4 proc elterjedésére - már csak az ára miatt sem - senki ne számoitson pár éven belül :)
  • asysoft #19
    Ettől. Ugyanis van már olyan játék, ami támogatja a DC processzorokat, pl Quake4. Ezeknél gyorsul, egész szép arányban...
  • Lame #18
    Igen, a tesztek is ezt igazoltak.
    Szoval hatradolni azt lehet, de jelentos FPS novekedes az nem lesz.
  • dez #17
    Hol volt arról szó? Mellesleg itt a 4-magos 2GHz-en működött. A többchanneles memelérés meg csak akkor számít, ha nem ugyanahhoz a blokkhoz fér hozzá, nem?
  • Fen3gyerek #16
    eredetileg arról volt szó hogy 2,6 Ghzes az egyes mag is...

    fbdimm, quadchannel, stb...
    jó művelődést :D ;)
  • asysoft #15
    Megint az összeolvasztós megoldást választották a gyorsabb megjelenés érdekében?
    Amúgy tetszik a cikk kritikus hangvétele!:)