MTI
A HP szerint lassult a nyomtatópiac növekedése
A magyar informatikai képalkotási és nyomtatási piac egyre inkább a fejlett európaihoz hasonlít, s növekedése minden szegmensben lelassult korábbiakhoz képest.
Czinege László, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese mai budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a társaság tavaly Magyarországon is növelte bevételét, az otthoni piacon például 8 százalékkal. Az üzletág-vezető konkrét pénzügyi adatokat nem említve közölte, hogy a tavalyi 5,6 százalékos kiskereskedelmi piaci növekedés ellenére nehéz és ellentmondásos évet zártak. A Sulinet program finanszírozási feltételeinek változása alapvetően meghatározta az informatikai periféria piac több szegmensének teljesítményét.
A piac változásáról elhangozott: az év első háromnegyed évében az informatikai perifériák, például nyomtatók, szkennerek eladása visszaesett, míg az utolsó negyedévben a szokásosnál is gyorsabban nőtt. Ezen belül például a tintasugaras és az ugyanilyen többfunkciós nyomtatókból az év utolsó három hónapjában a magyar piacon a cégek 10 ezer, valamint 35 ezer berendezést adtak el, többszörösét annak, mint addig összesen. A HP Magyarország tapasztalatai szerint véget ért a digitális fényképezőgépek piacának 2003-ban és 2004-ben elért 30-40 százalékos növekedése, s tavaly már nem nőtt az eladott darabszám.
Változások zajlottak le a nyomtatópiacon is: a fekete lézernyomtatókból tavaly Magyarországon 8 ezerrel többet, összességében 85 ezret adtak el, dollárban számolva 25 százalékos átlagár csökkenés mellett. A színes lézernyomtatók eladott száma 3 ezerrel, 11 ezerre bővült 27 százalékos ármérséklődés mellett. A HP Magyarországnak mindkét szegmensben 60 százalék feletti a részesedése. A nagyvállalati piacról Czinege László elmondta, hogy a magyar cégek is egyre inkább külső szakértőre bízzák a nyomtatópark összeállítását, mert ez jóval költséghatékonyabb. 1991-hez képest az átlagos nyomtatási költségek 68 százalékkal csökkentek, miközben a teljesítmény 900 százalékkal emelkedett.
A HP képalkotási és nyomtatási üzletága az idei pénzügyi év első negyedévében, tavaly november elseje és az idén január vége között 6,5 milliárd dollár árbevételt ért el, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A fogyasztói üzletág 1 százalékkal, a vállalati 6 százalékkal nőtt, a kellékanyag eladásból származó bevétel pedig 11 százalékkal emelkedett.
Czinege László, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese mai budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a társaság tavaly Magyarországon is növelte bevételét, az otthoni piacon például 8 százalékkal. Az üzletág-vezető konkrét pénzügyi adatokat nem említve közölte, hogy a tavalyi 5,6 százalékos kiskereskedelmi piaci növekedés ellenére nehéz és ellentmondásos évet zártak. A Sulinet program finanszírozási feltételeinek változása alapvetően meghatározta az informatikai periféria piac több szegmensének teljesítményét.
A piac változásáról elhangozott: az év első háromnegyed évében az informatikai perifériák, például nyomtatók, szkennerek eladása visszaesett, míg az utolsó negyedévben a szokásosnál is gyorsabban nőtt. Ezen belül például a tintasugaras és az ugyanilyen többfunkciós nyomtatókból az év utolsó három hónapjában a magyar piacon a cégek 10 ezer, valamint 35 ezer berendezést adtak el, többszörösét annak, mint addig összesen. A HP Magyarország tapasztalatai szerint véget ért a digitális fényképezőgépek piacának 2003-ban és 2004-ben elért 30-40 százalékos növekedése, s tavaly már nem nőtt az eladott darabszám.
Változások zajlottak le a nyomtatópiacon is: a fekete lézernyomtatókból tavaly Magyarországon 8 ezerrel többet, összességében 85 ezret adtak el, dollárban számolva 25 százalékos átlagár csökkenés mellett. A színes lézernyomtatók eladott száma 3 ezerrel, 11 ezerre bővült 27 százalékos ármérséklődés mellett. A HP Magyarországnak mindkét szegmensben 60 százalék feletti a részesedése. A nagyvállalati piacról Czinege László elmondta, hogy a magyar cégek is egyre inkább külső szakértőre bízzák a nyomtatópark összeállítását, mert ez jóval költséghatékonyabb. 1991-hez képest az átlagos nyomtatási költségek 68 százalékkal csökkentek, miközben a teljesítmény 900 százalékkal emelkedett.
A HP képalkotási és nyomtatási üzletága az idei pénzügyi év első negyedévében, tavaly november elseje és az idén január vége között 6,5 milliárd dollár árbevételt ért el, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A fogyasztói üzletág 1 százalékkal, a vállalati 6 százalékkal nőtt, a kellékanyag eladásból származó bevétel pedig 11 százalékkal emelkedett.