Médiainfó.hu

Egyre népszerűbbek a közösségi portálok

A Nielsen által készített, új kutatás arra kereste a választ, miért indítanak a tradicionális médiumok is fórumokat, és egyéb, közösségteremtő lehetőségeket weboldalaikon.

A kutatás szerint minden hónapban közel 1,8 milliárd weboldalt néznek meg, és ebből naponta 57 millió a közösségteremtő oldalak száma. Annak ellenére, hogy a netes közösségek már egészen korán, a net megjelenésekor jelen voltak, eddig nem aknázták ki a bennük rejlő üzleti lehetőségeket. A most elkészült felmérés szerint például Angliában havonta a netezők felét vonzzák ezek az oldalak. A számok ugyanis azt igazolják, hogy a szigetországban legnépszerűbbnek számító Friends Reunited oldalnak havonta közel 1,8 millió látogatója van. Az oldal kiemelkedő látogatottsága arra ösztönözte az ITV csatornát, hogy közel 120 millió fontot fizessen a Friends Reunitedért.

A közösségteremtő oldalak azonban nem csak Európában, hanem az óceán túlpartján is nagy népszerűségnek örvendenek, s ott is a felvásárlások kereszttüzébe kerültek. A News Corporation a napokban fizetett 580 millió dollárt az egyik legnépszerűbb amerikai közösségi oldalért, a MySpace.com-ért. Az oldalak népszerűség növekedésének magyarázata többek között az lehet, hogy a technika fejlődésével az internet megteremtette a közösségi élet új színtereit, úgy, hogy közben fizikálisan nem is kell eltávolodni a megszokott környezettől.

Arról, hogy ezek az oldalak mennyire népszerűek a fiatalok körében leginkább az a tény árulkodik, hogy az angol fiatalok körében leglátogatottabb site-nak, a Facepartynak több a látogatója, mint a Google-nak, az Ebay-nak, és a BBC-nek összesen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!