Specker Balázs
Csökkenő spam - hatékony törvények?
A világ e-mail forgalmának körülbelül 70%-át továbbra is a spam teszi ki. Számuk némileg csökkenő tendenciát mutat, amit az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság a két éve hatályba lépett törvény eredményeként könyvel el.
A szervezet közleményében kijelenti, hogy a Can-Spam Act "hatásosan nyújt védelmet a fogyasztók számára". Lydia Parnes, az FTC fogyasztóvédelemért felelős igazgatója szerint az említett rendelet lehetővé teszi a hivatalnak, hogy eljárásokat indítson a spamküldők ellen, ráadásul a védelem gyakorlati elterjedését is felgyorsította. Az azonban továbbra sem világos, hogy mennyire volt hatékony a törvény. A spamellenes cégek jelentéseiből az derül ki, hogy a nem kívánt levelek aránya tavaly 62% volt.
Az Can-Spam bírálói közül néhányan azt állítják, hogy a törvény csak még jobban hozzájárult a kéretlen levelek elszaporodásához. Véleményüket arra alapozzák, hogy a kongresszus ezzel a rendelettel, szándékosan vont ki a forgalomból több, sokkal szigorúbbnak tartott törvényt is. Az FTC az MX logic felmérésére alapozza azon állítását, miszerint a kéretlen levelek száma megtorpant, sőt talán már visszaesőben is van. A cég idén arra az eredményre jutott, hogy az üzeneteknek mintegy 68% esik a spam kategóriába, szemben a tavaly mért 77%-kal.
Ám mivel az e-mail forgalom folyamatosan nő, a csak kevéssel alacsonyabb spam arány azt jelenti, hogy a nem kívánt levelek száma is tovább gyarapszik. Az MX Logic felméréséhez véletlenszerűen választotta ki 7 ezer ügyfelének 10 ezer levelét. "Ma még nem mernénk azt állítani, hogy a spamek száma teljes mértékben csökken" - mondta Scott Chasin, a vállalat vezető technológiai szakembere. "Azt azonban biztosan elmondhatjuk, hogy már kevesebb nem kívánt levél érkezik meg a felhasználók postafiókjaiba. A két dolog közelről sem ugyanazt jelenti."
Parnes azt is elmondta, nehéz meg megállapítani, hogy a 2003-ban elfogadott törvénynek, vagy a szűrésben végbement hatalmas technikai fejlődésnek tudható be ez az eredmény.
A szervezet közleményében kijelenti, hogy a Can-Spam Act "hatásosan nyújt védelmet a fogyasztók számára". Lydia Parnes, az FTC fogyasztóvédelemért felelős igazgatója szerint az említett rendelet lehetővé teszi a hivatalnak, hogy eljárásokat indítson a spamküldők ellen, ráadásul a védelem gyakorlati elterjedését is felgyorsította. Az azonban továbbra sem világos, hogy mennyire volt hatékony a törvény. A spamellenes cégek jelentéseiből az derül ki, hogy a nem kívánt levelek aránya tavaly 62% volt.
Az Can-Spam bírálói közül néhányan azt állítják, hogy a törvény csak még jobban hozzájárult a kéretlen levelek elszaporodásához. Véleményüket arra alapozzák, hogy a kongresszus ezzel a rendelettel, szándékosan vont ki a forgalomból több, sokkal szigorúbbnak tartott törvényt is. Az FTC az MX logic felmérésére alapozza azon állítását, miszerint a kéretlen levelek száma megtorpant, sőt talán már visszaesőben is van. A cég idén arra az eredményre jutott, hogy az üzeneteknek mintegy 68% esik a spam kategóriába, szemben a tavaly mért 77%-kal.
Ám mivel az e-mail forgalom folyamatosan nő, a csak kevéssel alacsonyabb spam arány azt jelenti, hogy a nem kívánt levelek száma is tovább gyarapszik. Az MX Logic felméréséhez véletlenszerűen választotta ki 7 ezer ügyfelének 10 ezer levelét. "Ma még nem mernénk azt állítani, hogy a spamek száma teljes mértékben csökken" - mondta Scott Chasin, a vállalat vezető technológiai szakembere. "Azt azonban biztosan elmondhatjuk, hogy már kevesebb nem kívánt levél érkezik meg a felhasználók postafiókjaiba. A két dolog közelről sem ugyanazt jelenti."
Parnes azt is elmondta, nehéz meg megállapítani, hogy a 2003-ban elfogadott törvénynek, vagy a szűrésben végbement hatalmas technikai fejlődésnek tudható be ez az eredmény.