Napi Online
Árat emel a Vodafone!
A Vodafone Magyarország Rt. 2006. január 1-jén - működése óta első ízben - inflációs korrekciót hajt végre - közölte a társaság.
A Vodafone által alkalmazott korrekció mértéke tarifatípustól függ, de egyik esetben sem haladja meg a 4 százalékot. (Az idei hivatalos inflációs előrejelzés 3,6 százalék.) Ezzel a legkisebb hazai mobilszolgáltató nem követi versenytársai lépését. (A Pannon GSM után a T-Mobile épp ma jelentette be, hogy csökkenti árait az áfakulcs 5 százalékpontos csökkentésére reagálva.)
A Vodafone mindezt azzal indokolja, hogy ő az egyetlen hazai mobilcég, amely az elmúlt 5 év során nem emelte tarifái díjszabását. A társaság közleménye hangsúlyozza: a cég elmúlt években alkalmazott árpolitikája is hozzájárult ahhoz, hogy 2002 és 2005 harmadik negyedéve között az egy percre vonatkoztatott átlagos árak mintegy 25 százalékkal csökkentek. Hozzáteszik: az utólag fizető ügyfelek percdíjainál és havidíjainál az esetek 58, míg általános szolgáltatásaiknál és egyszeri díjaiknál az esetek 59 százalékában csökkentették áraikat.
A jövő évi változások kapcsán a Vodafone közölte, hogy számos esetben a bruttó árak is csökkennek az áfamérséklés vagy a lefelé kerekítés következtében. Egyes tarifatípusok esetében pedig a bruttó árakat a változás nem érinti, így az előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a szerződéskötéskor érvényes árakon vehetik igénybe. Üzleti tarifáik, a Business és Business Volumen csomagok nettó árai nem változnak, tehát e csomagok bruttó ára 4 százalékkal csökken.
A Vodafone által alkalmazott korrekció mértéke tarifatípustól függ, de egyik esetben sem haladja meg a 4 százalékot. (Az idei hivatalos inflációs előrejelzés 3,6 százalék.) Ezzel a legkisebb hazai mobilszolgáltató nem követi versenytársai lépését. (A Pannon GSM után a T-Mobile épp ma jelentette be, hogy csökkenti árait az áfakulcs 5 százalékpontos csökkentésére reagálva.)
A Vodafone mindezt azzal indokolja, hogy ő az egyetlen hazai mobilcég, amely az elmúlt 5 év során nem emelte tarifái díjszabását. A társaság közleménye hangsúlyozza: a cég elmúlt években alkalmazott árpolitikája is hozzájárult ahhoz, hogy 2002 és 2005 harmadik negyedéve között az egy percre vonatkoztatott átlagos árak mintegy 25 százalékkal csökkentek. Hozzáteszik: az utólag fizető ügyfelek percdíjainál és havidíjainál az esetek 58, míg általános szolgáltatásaiknál és egyszeri díjaiknál az esetek 59 százalékában csökkentették áraikat.
A jövő évi változások kapcsán a Vodafone közölte, hogy számos esetben a bruttó árak is csökkennek az áfamérséklés vagy a lefelé kerekítés következtében. Egyes tarifatípusok esetében pedig a bruttó árakat a változás nem érinti, így az előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a szerződéskötéskor érvényes árakon vehetik igénybe. Üzleti tarifáik, a Business és Business Volumen csomagok nettó árai nem változnak, tehát e csomagok bruttó ára 4 százalékkal csökken.