Berta Sándor

Online bankrablókat fogtak el Észtországban

A német bankok és pénzintézetek ügyfelei ellen irányuló phishing-támadások mögött álló bandát a Német Szövetségi Bűnügyi Hivatal (BKA) és az észt rendőrség egy közös akció során buktatta le.

A bűnözők a vád szerint a tevékenységükkel több, mint százezer euró kárt okoztak. Egy német bank ügyfelének lenni mostanában nem jelent túl sok jót. Na nem a kiszolgálással vagy a kamatokkal van baj, hanem a phisherek vagyis az adathalászok az elmúlt hónapokban előszeretettel "akaszkodnak rá" a német pénzintézetek online rendszereire, hogy megszerezzék az ügyfelek személyes vagy bizalmas adatait. Sajnos a bűnözőknek - a figyelemfelkeltő tájékoztatók ellenére is - egyre gyakrabban sikerül lépre csalniuk áldozataikat. A módszer szinte mindig ugyanaz: vagy e-mailben kérik a felhasználótól az adatait vagy felkérik, hogy keresse fel a bank weboldalát, a levélben lévő link azonban csak az eredeti weblapra a megtévesztéséig hasonlító másolat.


A rendőrség a legtöbbször tehetetlen és csak néha sikerül a mostanihoz hasonló akciókkal megtizedelni a phisherek sorait. Azonban minden kieső helyére hamarosan kettő lép. Észtország fővárosában, Tallinnban a német és a helyi nyomozóknak sikerült letartóztatniuk egy bűnbanda tagjait, akik a gyanú szerint phishertevékenységet folytattak. A házkutatások során a rendőrök 20 ezer eurót megtaláltak a 100 ezer eurós zsákmányból. A tervek szerint az online bankrablókat már jövő év elején bíróság elé állítják.

Azonban a gyanú szerint az elkövetők ezúttal egy új módszert alkalmaztak. Először megfertőzték a bank számítógépes rendszerét a Bizex-E nevű vírus egy új változatával és azt remélték, hogy így hozzájuthatnak az ügyfelek PIN- és TAN-számaihoz. A csoport tagjai helyi hajléktalanokat bíztak meg, akik egy kis összegért cserébe folyószámlákat nyitottak a tallinni bankokban. Az ellopott pénz ezután ezekre a számlákra folyt be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jötün #3
    A rohadt bankok, meg bezzeg az IT-ra csesznek költeni. De a számlavezetési/utalási díjat szedik szorgalmasan.
    Itt nem csak az ügyfelek voltak a hülyék...

    Üdv Jötün
  • SymbioC #2
    Azért a kedves ügyfeleket sem értem. A média és a bankok is zúdítják a figyelmeztető infókat, hogy milyen trükkökkel csalnak a rossz fiuk. És még mindíg találnak birkákat...
  • Anteris #1
    remélem rájuk rohad majd a műanyaglakat.