Gyurkity Péter

Július óta tesztelik az ATI következő versenyzőjét

Lapértesülések szerint a grafikus processzorokat gyártó cég soron következő nagy durranását már július óta folyamatosan tesztelik, ám eközben az X1800 XT órajelének emelésén is dolgoznak.

Az orosz X-bit Labs vállalathoz közeli forrásra hivatkozik, amikor azt állítja , hogy az ATI már nagyban kísérletezik új fejlesztésével, az R580-nal. Ezt némileg alátámasztja, hogy az R520 utódjának tekintett grafikus chipet a következő év elejére ígérik, ám azt még nem tudni, hogy erre pontosan mikor kerítenének sort. Minden a tesztelés eredményeitől függ, és attól, hogy milyen gyorsan tudják kiküszöbölni az esetleges problémákat.

A lap által megszólaltatott személy arról beszélt, hogy a vállalat július óta teszteli a chipet, és igyekszik belőni az ideális órajelet. Egy másik, szintén meg nem nevezett forrás megerősítette, hogy az ATI új versenyzője igen gyors, ám bővebb információt nem árult el. Erről mindössze az interneten fellelhető találgatások állnak rendelkezésünkre, miszerint az R580 48 pixel, 8 vertex és 16 texture mapping (TMU) egységet foglal magában. Támogatja a Shader Model 3.0-t, a GDDR4 memóriaszabványt, egyéb újításokat, és magas órajelen dolgozik.

Az órajel megnövelése - már amennyiben sikerrel zárul - azt jelentené, hogy az ATI egyre inkább kiaknázza a 90 nanométeres gyártástechnológiát. Ennek itt is lenne az ideje, hiszen mintegy fél évet késtek az X1000-sorozattal, és azóta minden erejükkel azon vannak, hogy némiképp behozzák a lemaradást. A javuló eredmény természetesen e kártyáknál is meglátszik majd: a Hexus.net szerint az ATI máris jelezte partnereinek, hogy a zászlóshajó szerepére beosztott X1800 XT esetében némi növekedést értek el. Ez azt jelenti, hogy a grafikus processzor és a memória órajelét egyaránt 25 MHz-cel növelik, előbbit 650, utóbbit 775 MHz-re.

Elsőként a Sapphire jelenhet meg a gyárilag túlhúzott kártyákkal, mivel a cég már jó ideje igyekszik ezt elérni, de a többi gyártó is jó úton halad efelé. A kezdeti botladozás után tehát lassan ismét magára talál az ATI, ami mindenképpen jót tesz a versenynek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #21
    Őőő, jelen esetben esetleg a sorokat kell olvasni, nem a közöket. :)
  • gabeei #20
    Hát sztem te tanulj meg a sorok közt olvasni."48 pixel, 8 vertex és 16 texture mapping (TMU)".A TMU nem = a pipeline-al.Jelenlegi ismereteim szerint. Persze a pipeline-onkénti több TMU bőven lehetséges, viszont akkor ilyen lett volna oda írva- 16 pipeline és 48 TMU.
  • Pharaoh #19
    Nem tom miért akarja mindenki, hogy az egyik gyártó kinyírja a többit, inkébb legyen több , mint kevesebb.
  • Inquisitor #18
    Akkora nagyot nem tévedtek. Az ATI szerint a "memória gyűrűs" megoldásuk miatt nem kell a 32 pipa, elég a 16.
    Másik fórumon egy fazon, aki programozás szintjén ért hozzá, azt írta, hogy ez egy lépés a DX10-ben megkövetelt egyesített PS+VS rndszerhez. Majd meglátjuk.
  • Inquisitor #17
    Szóval pipe-onként 3, csak nem hatott a kávém :)
  • Inquisitor #16
    "Jól látom 48 pipeline???"
    Nem látod jól, olvas el mégegyszer! Ha minden igaz az R580-ban is CSAK 16 pipe van! 48 az a TMU-k száma, pipe-onként 4db.
  • gabeei #15
    Szerintem ez a 48 pipás rendszer kamu.
    Majd 1 éve (kb. 2004 Nov. v. Dec-ben) olvastam egy ilyen "félhivatalos forrást", ahol az volt írva, hogy az R520-ban 350 milla tranyó, meg 32 pipa, meg 700Mhz-es mag lesz...nézd meg mi lett belőle igaz.Nem azt mondom, hogy szar lett a X1800, mert télleg gyors, csak nem annyira, amennyire várták+még a SM3-at sem sikerült teljesen implentálniuk, eggyes források szerint.NV inkább csöndben volt, és nem marketingezett, mint azelőtt, csak fejlesztett.
  • tehen_m #14
    "mert ott díszeleg a game elején a nagy Nvidia logó."
    Meg az ati logos játékoknál is azért megy gyorsabban :DD
    pl egy teszt
  • MagyaR #13
    Még kisejött az x1800xt, ami csak 16 pipeos, azt most már 48ba gondolkoznak?

    Amúgy énis ati drukker vagyok árak ide vagy oda.
    Az nvidia kártyákkal sok jatek csak azért megy jobban, mert ott díszeleg a game elején a nagy Nvidia logó.
  • Freemanus #12
    Pár évig nincs gond a játékokkal!