Specker Balázs
Elérhető az új Yahoo Maps
A Yahoo útnak indította Yahoo Maps térképes szolgáltatásának legújabb verzióját. A cég a friss bétaverzióban az új tulajdonságok mellett igyekezett az interaktivitást is jobban kihangsúlyozni.
A felhasználó bejelentkezése után az alapértelmezett tartózkodási helyét fogja mutatni az oldal. A szélesebb körű áttekintést egy térkép teszi lehetővé, amely a környező településeket mutatja meg. A kezelőfelületet is újraszervezték, a baloldali oszlopban nyílik lehetőség a cím utáni keresésre. A Yahoo integrálta helyi keresőjét és listáit, amelyekben a felhasználók négy különböző kategória közül is válogathatnak: utazás, pénzautomaták és szolgáltatások, szórakozás és vásárlás, illetve éttermek és bárok között.
A frissített verzióban a térképen több-szakaszból álló útiterv megtervezésére is van mód. Ezentúl cégek és magánszemélyek is használhatják a Yahoo térképeit oldalaikon, igaz meglehetősen szigorú felhasználási feltételek mellett. A kikötések között szerepel, hogy a napi lekérdezések száma maximálisan 50 ezer lehet, további tilos a térképek kereskedelmi célból való felhasználása. Az új Yahoo Mapsben a címek automata kiegészítése a felhasználók yahoos telefonnotesze alapján történik - írja a PC World.
Robert Scoble - aki többek között a Microsoft technikai tanácsadója is - éles kritikával illette a keresőóriás üzletpolitikáját. Az elismert szakember úgy véli, hogy a Yahoo Maps szolgáltatásnak, a Microsft Virtual Earth-tel egyetemben meg vannak számlálva a napjai. Scoble rámutatott arra, hogy míg a vezető kereső oldal, a Google minden lehetőséget kihasznál a reklámra, a piac másik két szereplője a Yahoo és Microsoft megtiltotta, hogy termékeik egy oldalon szerepeljenek a Google hirdetményeivel. Soble szerint az lenne megoldás, ha a Yahoo és a Microsoft végre változtatna a felhasználási feltételeken, és lehetővé tenné hogy a térképek a Google AdSense hirdetései mellett is szerepelhessenek. "Csendre kell inteniük a zsugorikat, és ez csöppet sem lesz egyszerű" - írja a technikai guru blogjában.
A felhasználó bejelentkezése után az alapértelmezett tartózkodási helyét fogja mutatni az oldal. A szélesebb körű áttekintést egy térkép teszi lehetővé, amely a környező településeket mutatja meg. A kezelőfelületet is újraszervezték, a baloldali oszlopban nyílik lehetőség a cím utáni keresésre. A Yahoo integrálta helyi keresőjét és listáit, amelyekben a felhasználók négy különböző kategória közül is válogathatnak: utazás, pénzautomaták és szolgáltatások, szórakozás és vásárlás, illetve éttermek és bárok között.
A frissített verzióban a térképen több-szakaszból álló útiterv megtervezésére is van mód. Ezentúl cégek és magánszemélyek is használhatják a Yahoo térképeit oldalaikon, igaz meglehetősen szigorú felhasználási feltételek mellett. A kikötések között szerepel, hogy a napi lekérdezések száma maximálisan 50 ezer lehet, további tilos a térképek kereskedelmi célból való felhasználása. Az új Yahoo Mapsben a címek automata kiegészítése a felhasználók yahoos telefonnotesze alapján történik - írja a PC World.
Robert Scoble - aki többek között a Microsoft technikai tanácsadója is - éles kritikával illette a keresőóriás üzletpolitikáját. Az elismert szakember úgy véli, hogy a Yahoo Maps szolgáltatásnak, a Microsft Virtual Earth-tel egyetemben meg vannak számlálva a napjai. Scoble rámutatott arra, hogy míg a vezető kereső oldal, a Google minden lehetőséget kihasznál a reklámra, a piac másik két szereplője a Yahoo és Microsoft megtiltotta, hogy termékeik egy oldalon szerepeljenek a Google hirdetményeivel. Soble szerint az lenne megoldás, ha a Yahoo és a Microsoft végre változtatna a felhasználási feltételeken, és lehetővé tenné hogy a térképek a Google AdSense hirdetései mellett is szerepelhessenek. "Csendre kell inteniük a zsugorikat, és ez csöppet sem lesz egyszerű" - írja a technikai guru blogjában.