SG.hu
Egybeolvad a vezetékes és a mobiltelefonálás
Az új mobiltelefonok képesek lesznek összeköttetést létrehozni WLAN vagy mobilhálózatokon keresztül.
A vezetékes-mobil konvergencia megoldások (FMC) a mobil készülékeket teljes funkcionalitást biztosító irodai telefonná alakítják át, kiterjesztik a vállalati távbeszélő funkciók elérhetőségét a mozgásban levő, mobil dolgozókra is. Független elemzők a vállalati mobilitás megoldások, és mindenekelőtt az FMC piaci potenciálját 2008-ra 7,6 milliárd dollárra becsülik.
Úgy tűnik, hogy a telekommunikációs piacon az FMC a következő nagy ugrás. Az újonnan létesített vállalati telefonrendszerek több mint kilencven százaléka már IP alapú hangátvitelre épül, és azok is rohamléptekben állnak át az új technológiára, akik a közelmúltig nem ezzel dolgoztak. Ezeknek a rendszereknek a tudása, szolgáltatási mennyisége és minősége - különösen, ha FMC megoldásokkal egészítik ki - utolérhetetlen.
Végképp eltűnni látszik tehát a korábbi szakadék a vezetékes és a mobiltelefon között. A telekommunikációs piac két vezető vállalata, az Avaya (az IP-telefónia szegmens piacvezetője) és a Nokia (a mobiltelefonok legnagyobb gyártója) már egy ideje közösen dolgozott azon, hogy eltűnjön ez az éles, és mindenekelőtt költséges határvonal - nyilatkozta Gáll Tamás, az Avaya hazai leányvállalatának kereskedelmi igazgatója.
Az új rendszerekben a dolgozóknak egyetlen hívószámuk lesz, mely bárhol is fogadják a hívást - beleértve a külföldi hálózatokat is -, azonos szolgáltatásokhoz használható. Mobilkészülékükről a dolgozók konferenciahívást kezdeményezhetnek, elérik a vállalati gyorshívó számokat, egyszerűen átkapcsolhatják a hívást egy, az irodában tartózkodó munkatársnak, stb. Használhatnak bármilyen céges szolgáltatást anélkül, hogy ehhez külön hívószámot kellene használniuk.
Ma már nem elég, hogy a telefonok e-maileket küldenek és fogadnak, csatolt állományokat kezelnek, és az összes ma ismert mobilkommunikációs megoldást támogatják, de a legtöbb irodai szoftverrel is együttműködnek. Szövegszerkesztő, és határidőnapló van bennük, ami természetesen akár automatikusan szinkronizálható a céges rendszerrel. A készülékek kezelik a WLAN, és más vezeték nélküli technológiákat is, ezért például a vezeték nélküli véges hálózatra is kapcsolódhatnak akár hang, akár kép vagy valamilyen szöveges állomány továbbításához. Talán nem is kell külön hangsúlyozni, hogy 3G készülékekről van szó, így a szélessávú megoldások nyújtotta előnyöket, mint pld. a videó-telefonálást is alkalmazni tudják a céges hálózat viszonylatában.
"Eljött az asztali GSM készülékek, és a mobil "asztali készülékek" kora, a "robbanás" pedig a jövő évben várható" - vélekedik Gáll Tamás.
A vezetékes-mobil konvergencia megoldások (FMC) a mobil készülékeket teljes funkcionalitást biztosító irodai telefonná alakítják át, kiterjesztik a vállalati távbeszélő funkciók elérhetőségét a mozgásban levő, mobil dolgozókra is. Független elemzők a vállalati mobilitás megoldások, és mindenekelőtt az FMC piaci potenciálját 2008-ra 7,6 milliárd dollárra becsülik.
Úgy tűnik, hogy a telekommunikációs piacon az FMC a következő nagy ugrás. Az újonnan létesített vállalati telefonrendszerek több mint kilencven százaléka már IP alapú hangátvitelre épül, és azok is rohamléptekben állnak át az új technológiára, akik a közelmúltig nem ezzel dolgoztak. Ezeknek a rendszereknek a tudása, szolgáltatási mennyisége és minősége - különösen, ha FMC megoldásokkal egészítik ki - utolérhetetlen.
Végképp eltűnni látszik tehát a korábbi szakadék a vezetékes és a mobiltelefon között. A telekommunikációs piac két vezető vállalata, az Avaya (az IP-telefónia szegmens piacvezetője) és a Nokia (a mobiltelefonok legnagyobb gyártója) már egy ideje közösen dolgozott azon, hogy eltűnjön ez az éles, és mindenekelőtt költséges határvonal - nyilatkozta Gáll Tamás, az Avaya hazai leányvállalatának kereskedelmi igazgatója.
Az új rendszerekben a dolgozóknak egyetlen hívószámuk lesz, mely bárhol is fogadják a hívást - beleértve a külföldi hálózatokat is -, azonos szolgáltatásokhoz használható. Mobilkészülékükről a dolgozók konferenciahívást kezdeményezhetnek, elérik a vállalati gyorshívó számokat, egyszerűen átkapcsolhatják a hívást egy, az irodában tartózkodó munkatársnak, stb. Használhatnak bármilyen céges szolgáltatást anélkül, hogy ehhez külön hívószámot kellene használniuk.
Ma már nem elég, hogy a telefonok e-maileket küldenek és fogadnak, csatolt állományokat kezelnek, és az összes ma ismert mobilkommunikációs megoldást támogatják, de a legtöbb irodai szoftverrel is együttműködnek. Szövegszerkesztő, és határidőnapló van bennük, ami természetesen akár automatikusan szinkronizálható a céges rendszerrel. A készülékek kezelik a WLAN, és más vezeték nélküli technológiákat is, ezért például a vezeték nélküli véges hálózatra is kapcsolódhatnak akár hang, akár kép vagy valamilyen szöveges állomány továbbításához. Talán nem is kell külön hangsúlyozni, hogy 3G készülékekről van szó, így a szélessávú megoldások nyújtotta előnyöket, mint pld. a videó-telefonálást is alkalmazni tudják a céges hálózat viszonylatában.
"Eljött az asztali GSM készülékek, és a mobil "asztali készülékek" kora, a "robbanás" pedig a jövő évben várható" - vélekedik Gáll Tamás.