Gyurkity Péter
Fizetett kereséseket indít a Microsoft
A szoftvercég útjára indította új szolgáltatását, amely a vetélytársakhoz hasonlóan fizetett hirdetésekkel szolgálja a reklámozók érdekeit. Újabb esély ez az MSN Search fellendítésére, amely egyelőre nem túl népszerű.
A Microsoft közleménye a franciaországi és szingapúri adCenter megnyitásáról számol be. A két új központot Juszuf Mehdi, az MSN Information Services & Merchant Platform vezetője nyitotta meg, mégpedig a New Yorkban második alkalommal megrendezett Advertising Week 2005-ön. Az adCenter nem más, mint a vállalat új szolgáltatása, amely a keresőmarketing piacán igyekszik felvenni a versenyt a konkurenciával. Ez elsősorban a hirdetők és a szoftvercég számára hasznos, a potenciális vásárlókkal kapcsolatos visszajelzésekkel, illetve a célközönség felmérésével.
"Az adCenter nagyobb rugalmasságot és hatékonyabb irányítást biztosít a fizetett hirdetések terén, mivel részletes információkkal lát el bennünket azon felhasználókról, akik az MSN szolgáltatását veszik igénybe" - jelentette ki Stuart Larkins, a Search for Performics alelnöke, amely cég részt vett az előzetes tesztelésekben. Most az franciaországi és a szingapúri részleg kezdte meg működését, míg az Egyesült Államokban októberben indul a tesztelés. A közlemény szerint a szolgáltatás a közeljövőben egyfajta beállítási központtá fejlődik majd, amelynek segítségével a hirdetők összehangolhatják az egyes reklámtevékenységeket.
A Microsoftnak nem lesz könnyű dolga, hiszen ezen a területen a Google AdWords, illetve a Yahoo Overture számít nagy játékosnak. A keresőmarketing elismertsége a tengerentúlon igencsak megnőtt, amihez szorosan kapcsolódik a két vezető internetes kereső párharca. Igyekeznek is megragadni a kínálkozó lehetőséget, hogy ezen a viszonylag új piacon jó pozícióhoz jussanak. Az érdekelt vállalatok szintén egyre jobban felismerik ennek előnyeit. Mi magyarok ezen a téren is le vagyunk maradva - ezen próbálnak változtatni a hazai honlapok (keresomarketing.net, keresomarketing.fpn.hu), akik szerint a piac itthoni kibontakozása csak idő kérdése.
A napokban számoltunk be arról, hogy az MSN kereső indulása óta gyengén teljesít, és eddig nem váltotta be a vállalat reményeit. A Keynote Systems által készített felmérésből ráadásul az derült ki, hogy rövid időn belül 17-ről 27 százalékra nőtt az MSN-nel elégedetlen felhasználók száma. Szükség is van tehát az új szolgáltatásra, bár vásárlók nélkül nehéz lesz felfuttatni azt.
A Microsoft közleménye a franciaországi és szingapúri adCenter megnyitásáról számol be. A két új központot Juszuf Mehdi, az MSN Information Services & Merchant Platform vezetője nyitotta meg, mégpedig a New Yorkban második alkalommal megrendezett Advertising Week 2005-ön. Az adCenter nem más, mint a vállalat új szolgáltatása, amely a keresőmarketing piacán igyekszik felvenni a versenyt a konkurenciával. Ez elsősorban a hirdetők és a szoftvercég számára hasznos, a potenciális vásárlókkal kapcsolatos visszajelzésekkel, illetve a célközönség felmérésével.
"Az adCenter nagyobb rugalmasságot és hatékonyabb irányítást biztosít a fizetett hirdetések terén, mivel részletes információkkal lát el bennünket azon felhasználókról, akik az MSN szolgáltatását veszik igénybe" - jelentette ki Stuart Larkins, a Search for Performics alelnöke, amely cég részt vett az előzetes tesztelésekben. Most az franciaországi és a szingapúri részleg kezdte meg működését, míg az Egyesült Államokban októberben indul a tesztelés. A közlemény szerint a szolgáltatás a közeljövőben egyfajta beállítási központtá fejlődik majd, amelynek segítségével a hirdetők összehangolhatják az egyes reklámtevékenységeket.
A Microsoftnak nem lesz könnyű dolga, hiszen ezen a területen a Google AdWords, illetve a Yahoo Overture számít nagy játékosnak. A keresőmarketing elismertsége a tengerentúlon igencsak megnőtt, amihez szorosan kapcsolódik a két vezető internetes kereső párharca. Igyekeznek is megragadni a kínálkozó lehetőséget, hogy ezen a viszonylag új piacon jó pozícióhoz jussanak. Az érdekelt vállalatok szintén egyre jobban felismerik ennek előnyeit. Mi magyarok ezen a téren is le vagyunk maradva - ezen próbálnak változtatni a hazai honlapok (keresomarketing.net, keresomarketing.fpn.hu), akik szerint a piac itthoni kibontakozása csak idő kérdése.
A napokban számoltunk be arról, hogy az MSN kereső indulása óta gyengén teljesít, és eddig nem váltotta be a vállalat reményeit. A Keynote Systems által készített felmérésből ráadásul az derült ki, hogy rövid időn belül 17-ről 27 százalékra nőtt az MSN-nel elégedetlen felhasználók száma. Szükség is van tehát az új szolgáltatásra, bár vásárlók nélkül nehéz lesz felfuttatni azt.