Gyurkity Péter

Fizetett kereséseket indít a Microsoft

A szoftvercég útjára indította új szolgáltatását, amely a vetélytársakhoz hasonlóan fizetett hirdetésekkel szolgálja a reklámozók érdekeit. Újabb esély ez az MSN Search fellendítésére, amely egyelőre nem túl népszerű.

A Microsoft közleménye a franciaországi és szingapúri adCenter megnyitásáról számol be. A két új központot Juszuf Mehdi, az MSN Information Services & Merchant Platform vezetője nyitotta meg, mégpedig a New Yorkban második alkalommal megrendezett Advertising Week 2005-ön. Az adCenter nem más, mint a vállalat új szolgáltatása, amely a keresőmarketing piacán igyekszik felvenni a versenyt a konkurenciával. Ez elsősorban a hirdetők és a szoftvercég számára hasznos, a potenciális vásárlókkal kapcsolatos visszajelzésekkel, illetve a célközönség felmérésével.

"Az adCenter nagyobb rugalmasságot és hatékonyabb irányítást biztosít a fizetett hirdetések terén, mivel részletes információkkal lát el bennünket azon felhasználókról, akik az MSN szolgáltatását veszik igénybe" - jelentette ki Stuart Larkins, a Search for Performics alelnöke, amely cég részt vett az előzetes tesztelésekben. Most az franciaországi és a szingapúri részleg kezdte meg működését, míg az Egyesült Államokban októberben indul a tesztelés. A közlemény szerint a szolgáltatás a közeljövőben egyfajta beállítási központtá fejlődik majd, amelynek segítségével a hirdetők összehangolhatják az egyes reklámtevékenységeket.

A Microsoftnak nem lesz könnyű dolga, hiszen ezen a területen a Google AdWords, illetve a Yahoo Overture számít nagy játékosnak. A keresőmarketing elismertsége a tengerentúlon igencsak megnőtt, amihez szorosan kapcsolódik a két vezető internetes kereső párharca. Igyekeznek is megragadni a kínálkozó lehetőséget, hogy ezen a viszonylag új piacon jó pozícióhoz jussanak. Az érdekelt vállalatok szintén egyre jobban felismerik ennek előnyeit. Mi magyarok ezen a téren is le vagyunk maradva - ezen próbálnak változtatni a hazai honlapok (keresomarketing.net, keresomarketing.fpn.hu), akik szerint a piac itthoni kibontakozása csak idő kérdése.

A napokban számoltunk be arról, hogy az MSN kereső indulása óta gyengén teljesít, és eddig nem váltotta be a vállalat reményeit. A Keynote Systems által készített felmérésből ráadásul az derült ki, hogy rövid időn belül 17-ről 27 százalékra nőtt az MSN-nel elégedetlen felhasználók száma. Szükség is van tehát az új szolgáltatásra, bár vásárlók nélkül nehéz lesz felfuttatni azt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gz8 #9
    Mijaza marketing?
  • zeus #8
    neeeeem tudja elviselni hogy csökkennek az ms op. rendszert futtató gépek száma :P
  • arty #7
    reklám nélkül nem használta a kutya sem, akkor majd talán igy??? :D

    MS ébresztő :)
  • intrex #6
    na ezt jó néhányan beidéztük, bocsánat :)
  • intrex #5
    Nem hiszem el, hogy ilyen kis összegű pénzekre is szüksége van a microsoftnak. Valami probléma van tényleg a házuk táján, Jim Allchinnak igaza lehet amikor azt állítja hogy "Microsoft Windows Is Offically Broken".
    http://www.smartofficenews.com.au/Computing/Platforms_And_Applications?article=/Computing/Platforms%20And%20Applications/News/E5T7U6H8
  • zozo2001hu #4
    Így még igényesebb a link ugye? :)
  • zozo2001hu #3
    Itt a jó link:

    http://www.smartofficenews.com.au/Computing/Platforms_And_Applications?article=/Computing/Platforms%2520And%2520Applications/News/E5T7U6H8
  • Macc #2
    hmm, azert van ebben nemi ujdonsag a masik cikkhez kepest. Vagy inkabb irnanak errol: http://www.smartofficenews.com.au/Computing/Platforms_And_Applications?article=/Computing/Platforms%2520And%2520Applications/News/E5T7U6H8 ?
  • IoIa #1
    Újabb rókabőr. Nincs téma?