Berta Sándor
Veszít népszerűségéből az MSN kereső
Mintha nem lenne elég megoldásra váró problémája mostanában Bill Gatesnek és Steve Ballmernek. A Microsoft átszervezése közben még a gyengélkedő internetes kereső, az MSN gondjaira is megoldást kell(ene) találniuk.
A Nielsen/Netratings cég szerint például 2005 második negyedévében - az előző időszakhoz képest - négy százalékkal kevesebb keresési kérés érkezett az MSN-hez, miközben az összes komoly konkurens cég növelni tudta a piaci részesedését. Az AOL körülbelül 15, az Interactivecorp által átvett Ask Jeeves 16 százalékkal növelte a részesedését. Más piackutató cégek szerint egyébként a csökkenés nem 4, hanem inkább 7 százalékos.
A piacvesztés egyik valószínű oka lehet, hogy hiába fejlesztette a Microsoft az MSN-t közel 20 hónapon keresztül, és hiába került a projekt több mint 100 millió dollárba, mégsem sikerült eltalálni a közízlést és sok felhasználónak egész egyszerűen nem jön be az online kereső. A Keynote Systems cég által készített felmérésből például az derült ki, hogy rövid időn belül 17-ről 27 százalékra nőtt az MSN-nel elégedetlen felhasználók száma. A geográfiai adatokkal kapcsolatban keresőknél pedig ez az arány még magasabb lett, 29-ről 37 százalékra emelkedett.
Az eredményeket egészen idáig Lisa Gurry, az MSN Information Services Group vezetőjének kérésére nem publikálta a világsajtó. A szakember szerint ugyanis ezek a számok nagyon eltértek a Microsoft által lejegyzett adatokhoz képest. A baj azonban az - és ez mostanra vált világossá -, hogy bármennyire is el akarja kendőzni az igazságot a Microsoft, az MSN jelenlegi formájában nem népszerű. Az átszervezések mellett tehát lesz dolga bőven a redmondi szoftveróriás szakembereinek.
A Nielsen/Netratings cég szerint például 2005 második negyedévében - az előző időszakhoz képest - négy százalékkal kevesebb keresési kérés érkezett az MSN-hez, miközben az összes komoly konkurens cég növelni tudta a piaci részesedését. Az AOL körülbelül 15, az Interactivecorp által átvett Ask Jeeves 16 százalékkal növelte a részesedését. Más piackutató cégek szerint egyébként a csökkenés nem 4, hanem inkább 7 százalékos.
A piacvesztés egyik valószínű oka lehet, hogy hiába fejlesztette a Microsoft az MSN-t közel 20 hónapon keresztül, és hiába került a projekt több mint 100 millió dollárba, mégsem sikerült eltalálni a közízlést és sok felhasználónak egész egyszerűen nem jön be az online kereső. A Keynote Systems cég által készített felmérésből például az derült ki, hogy rövid időn belül 17-ről 27 százalékra nőtt az MSN-nel elégedetlen felhasználók száma. A geográfiai adatokkal kapcsolatban keresőknél pedig ez az arány még magasabb lett, 29-ről 37 százalékra emelkedett.
Az eredményeket egészen idáig Lisa Gurry, az MSN Information Services Group vezetőjének kérésére nem publikálta a világsajtó. A szakember szerint ugyanis ezek a számok nagyon eltértek a Microsoft által lejegyzett adatokhoz képest. A baj azonban az - és ez mostanra vált világossá -, hogy bármennyire is el akarja kendőzni az igazságot a Microsoft, az MSN jelenlegi formájában nem népszerű. Az átszervezések mellett tehát lesz dolga bőven a redmondi szoftveróriás szakembereinek.