Gyurkity Péter
Forma 1-es csapattal szövetkezik az Adobe
A vállalat a BAR-Hondával készül szerződést kötni, mégpedig bizonyos technológiák teszteléséről. Az Intel eközben állítólag visszalép a McLarennel tervezett egyezségtől, mert a FIA inkább riválisát választotta.
A PDF formátumról, illetve az azt kezelő programjairól ismert Adobe a The Register értesülése szerint az elkövetkezendő hetekben jelenti majd be, hogy megállapodott a BAR-Honda csapat vezetésével. A hír szerint ez nem a szokásos szponzori szerződés lenne, hanem egy speciális megállapodás bizonyos technológiák, megoldások élesben történő teszteléséről. Ennek értelmében a cég logója nem jelenik meg a csapat ruháin, versenyautóin, ennél jóval mélyrehatóbb következményei lesznek az egyezségnek.
A BAR ugyanis igényt tart az Adobe szoftvereire, többek között a Photoshopra, amivel főleg kreatív anyagokat, reklámokat, és egyéb, PR-feladatokhoz szükséges papírokat készítenének. Az Adobe eközben megkezdené legújabb fejlesztéseinek tesztelését, mégpedig a csapatnál. Ezen új fejlesztések a hír szerint a következő évben jelennének meg a piacon, ám egyelőre semmilyen egyéb konkrétum nem derült ki. A vállalat ugyanígy hallgat arról, hogy pontosan mit tartalmazna a szerződés - a találgatások egy, a Honda és a BAR csapat közötti információrendszer kiépítéséről szólnak, amely a munkához szükséges dokumentumokat és mérnöki adatokat továbbítaná.
Az Adobe mostanában nem tétlenkedik. Épp a napokban számoltunk be arról, hogy a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) regisztrálta a PDF/A adatformátumot, amely egyfajta elismerés a a vállalatnak. Ez már csak azért is fontos, mert becslések szerint az interneten fellelhető dokumentumok 92 százalékát PDF-ben tárolják. "Külön ki kell emelni, hogy egy olyan formátumról beszélünk, amely ugyan egyetlen cégnek (az Adobe-nak) köszönhető, de amelynek elterjedésében a felhasználókon kívül fontos szerepet játszott az internetszolgáltatók, a különböző archiválási vállalatok és a kormányok közötti együttműködés is" - reagált a bejelentésre John Mancini, az amerikai vállalatokat tömörítő AIIM elnöke.
Az Intel szintén érdekelt a Forma 1-ben, ám a hírek szerint épp felbontani készül a McLarennel tervezett, 50 millió dolláros szponzori szerződését. A grandprix.com szerint ez azzal indokolható, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a cég riválisa, az AMD mellett döntött. A processzorgyártó szeptember elején közleményben adta hírül a szerződés megkötését, amely a vállalat szerint technológiai együttműködést takar. Tekintve, hogy óriási pénzekről van itt szó, nem csoda, hogy az Intel megsértődött.
A PDF formátumról, illetve az azt kezelő programjairól ismert Adobe a The Register értesülése szerint az elkövetkezendő hetekben jelenti majd be, hogy megállapodott a BAR-Honda csapat vezetésével. A hír szerint ez nem a szokásos szponzori szerződés lenne, hanem egy speciális megállapodás bizonyos technológiák, megoldások élesben történő teszteléséről. Ennek értelmében a cég logója nem jelenik meg a csapat ruháin, versenyautóin, ennél jóval mélyrehatóbb következményei lesznek az egyezségnek.
A BAR ugyanis igényt tart az Adobe szoftvereire, többek között a Photoshopra, amivel főleg kreatív anyagokat, reklámokat, és egyéb, PR-feladatokhoz szükséges papírokat készítenének. Az Adobe eközben megkezdené legújabb fejlesztéseinek tesztelését, mégpedig a csapatnál. Ezen új fejlesztések a hír szerint a következő évben jelennének meg a piacon, ám egyelőre semmilyen egyéb konkrétum nem derült ki. A vállalat ugyanígy hallgat arról, hogy pontosan mit tartalmazna a szerződés - a találgatások egy, a Honda és a BAR csapat közötti információrendszer kiépítéséről szólnak, amely a munkához szükséges dokumentumokat és mérnöki adatokat továbbítaná.
Az Adobe mostanában nem tétlenkedik. Épp a napokban számoltunk be arról, hogy a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) regisztrálta a PDF/A adatformátumot, amely egyfajta elismerés a a vállalatnak. Ez már csak azért is fontos, mert becslések szerint az interneten fellelhető dokumentumok 92 százalékát PDF-ben tárolják. "Külön ki kell emelni, hogy egy olyan formátumról beszélünk, amely ugyan egyetlen cégnek (az Adobe-nak) köszönhető, de amelynek elterjedésében a felhasználókon kívül fontos szerepet játszott az internetszolgáltatók, a különböző archiválási vállalatok és a kormányok közötti együttműködés is" - reagált a bejelentésre John Mancini, az amerikai vállalatokat tömörítő AIIM elnöke.
Forma-1, AMD, sebesség |