Specker Balázs
Indul a Yahoo Music Unlimited
Yahoo Music Unlimiteddel, a többi szolgáltatáshoz hasonlóan, az előfizetők zenét hallgathatnak vagy tölthetnek le hordozható eszközeikre, de üzeneteket is válthatnak társaikkal.
A szolgáltatás próbaverziója már május óta elérhető volt - tudhatjuk meg a ZDNet News oldaláról. Egy éves előfizetés esetén a szolgáltatás havi 4,99 dollár (1000 forint) ellenében lesz elérhető, míg a havi előfizetés 6,99 dollárba (1400 forint) fog kerülni. A ajánlat egyenlőre még csak a tengerentúlon vehető igénybe.
Úgy tűnik a Yahoo fő előnye a rendkívül kedvező havi előfizetési díj lehet, ami a Napster és Rel Network Rhaspody estében a 10 dollárt is meghaladja. Azonban egyes elemzők szerint a Yahoo nem fogja tudni tartani árait, ha nem tud gyorsan elég felhasználót szerezni. Nem véletlen, hogy a cég marketing kampánya az MTV Video Music Award díjkiosztó gálájával lesz összehangolva, augusztus 28-án indul és várhatóan decemberig tart.
Az alacsony díjért kínált korlátlan letöltés valóságos őrületté nőtte ki magát a digitális zenei piacon, ahol jelenleg az Apple iPodja és iTunes virtuális zeneboltja dominál. Az Amazon is hasonló terveket szövöget, ám a piacon többek között még olyan nagy ágyúk is versengenek, mint a Napster vagy a RealNetworks, és a Microsoft is dolgozik már saját szolgáltatáson. Mint minden más előfizetős szolgáltatásnál, itt is érvényes, hogy az előfizetés lejártával, a letöltött számokat már nem lehet lejátszani. A Yahoo szintén kínál egy adott listáról letöltéseket 79 centért (160 forint), a szabad számonkénti letöltés pedig szerzeményenként 99 centért (200 forint) lesz elérhető csakúgy mint az Apple iTunes Music Store-nál - olvasható a BetaNews oldalán.
Talán az Apple és az iTunes statisztikáin is érezhető lesz a Yahoo Music Unlimited agresszív kampánya, még akkor is, ha az iTunes nem kínál havi rendszerű előfizetéseket. Arra a kérdésre, hogy a felhasználók vásárolni vagy bérelni szeretnék-e inkább a zenét, vélhetően pár hónapon belül megtudjuk a választ.
A szolgáltatás próbaverziója már május óta elérhető volt - tudhatjuk meg a ZDNet News oldaláról. Egy éves előfizetés esetén a szolgáltatás havi 4,99 dollár (1000 forint) ellenében lesz elérhető, míg a havi előfizetés 6,99 dollárba (1400 forint) fog kerülni. A ajánlat egyenlőre még csak a tengerentúlon vehető igénybe.
Úgy tűnik a Yahoo fő előnye a rendkívül kedvező havi előfizetési díj lehet, ami a Napster és Rel Network Rhaspody estében a 10 dollárt is meghaladja. Azonban egyes elemzők szerint a Yahoo nem fogja tudni tartani árait, ha nem tud gyorsan elég felhasználót szerezni. Nem véletlen, hogy a cég marketing kampánya az MTV Video Music Award díjkiosztó gálájával lesz összehangolva, augusztus 28-án indul és várhatóan decemberig tart.
Az alacsony díjért kínált korlátlan letöltés valóságos őrületté nőtte ki magát a digitális zenei piacon, ahol jelenleg az Apple iPodja és iTunes virtuális zeneboltja dominál. Az Amazon is hasonló terveket szövöget, ám a piacon többek között még olyan nagy ágyúk is versengenek, mint a Napster vagy a RealNetworks, és a Microsoft is dolgozik már saját szolgáltatáson. Mint minden más előfizetős szolgáltatásnál, itt is érvényes, hogy az előfizetés lejártával, a letöltött számokat már nem lehet lejátszani. A Yahoo szintén kínál egy adott listáról letöltéseket 79 centért (160 forint), a szabad számonkénti letöltés pedig szerzeményenként 99 centért (200 forint) lesz elérhető csakúgy mint az Apple iTunes Music Store-nál - olvasható a BetaNews oldalán.
Talán az Apple és az iTunes statisztikáin is érezhető lesz a Yahoo Music Unlimited agresszív kampánya, még akkor is, ha az iTunes nem kínál havi rendszerű előfizetéseket. Arra a kérdésre, hogy a felhasználók vásárolni vagy bérelni szeretnék-e inkább a zenét, vélhetően pár hónapon belül megtudjuk a választ.