Berta Sándor
Chatszobákat zárt be a Yahoo
A vállalat több, a felhasználók által létrehozott szobát is törölt a rendszeréből. A cég sajtóközleményben tudatta, hogy a nyilvános Yahoo Chat keretében a saját chatszobák létrehozását lehetővé tevő szolgáltatás jelenleg átmenetileg nem elérhető.
A közlemény szerint a társaság jelenleg is dolgozik azon, hogy új funkciókkal bővítsék ki a szolgáltatást és hogy az eddigieknél határozottabban betartassák a felhasználókkal a chat használatára vonatkozó szabályokat. Az ügy előzménye, hogy a Yahoo-t a közelmúltban sorozatos támadások érték, mondván egyre több pedofil személy keres áldozatokat a Yahoo Chat-en azért, hogy megrontsa a fiatalkorú internetezőket. Mint utólag kiderült, a pedofilgyanús chatszobákat oktatási-tanítási csatornaként álcáztak az őket létrehozó pedofilok.
A hónap elején már olyan cégek is tiltakoztak, mint a Pepsi és a T-Mobile USA, mivel szerintük reklámjaikat a Yahoo olyan környezetben és chatszobákban helyezte el, ahol a pedofil személyek általában meg szoktak jelenni. A vállalatot emiatt még tízmillió dolláros kártérítésre is beperelték. A pedofil-üldözési akcióhoz csatlakoztak olyan civil szervezetek is, mint a Perverted-Justice.com, amelyek a Yahoo Chat-en "vadásznak" a pedofilokra és a felderített személyek adatait, chatbeszélgetéseiket és fotóját nyilvánosságra hozzák.
A KPRC nevű houstoni televíziós csatorna kezdetben még leleplező botrányként tálalta az ügyet. A sajtóorgánum szerint egyre több pedofil használja az internetet és ezen belül is a chatszobákat arra, hogy ilyen módon kerüljön közelebbi ismeretségbe gyerekekkel és fiatalkorúakkal, illetve hogy pedofil tartalmú pornográf képeket juttasson el nekik.
A Yahoo a szolgáltatás korlátozásával próbált meg eleget tenni a Pepsi és a T-Mobile USA követelésének és így próbálja meg elérni, hogy elkerülje a két cég által indított tízmillió dolláros kártérítési pert. Azonban az erkölcsi kár a lehetséges pénzügyi veszteségnél is nagyobb, arról már nem is beszélve, hogy a Pepsi azonnal levettette az oldalról reklámjait, amint megtudta a sajtóból, hogy azok pedofilgyanús környezetben vannak.
A közlemény szerint a társaság jelenleg is dolgozik azon, hogy új funkciókkal bővítsék ki a szolgáltatást és hogy az eddigieknél határozottabban betartassák a felhasználókkal a chat használatára vonatkozó szabályokat. Az ügy előzménye, hogy a Yahoo-t a közelmúltban sorozatos támadások érték, mondván egyre több pedofil személy keres áldozatokat a Yahoo Chat-en azért, hogy megrontsa a fiatalkorú internetezőket. Mint utólag kiderült, a pedofilgyanús chatszobákat oktatási-tanítási csatornaként álcáztak az őket létrehozó pedofilok.
A hónap elején már olyan cégek is tiltakoztak, mint a Pepsi és a T-Mobile USA, mivel szerintük reklámjaikat a Yahoo olyan környezetben és chatszobákban helyezte el, ahol a pedofil személyek általában meg szoktak jelenni. A vállalatot emiatt még tízmillió dolláros kártérítésre is beperelték. A pedofil-üldözési akcióhoz csatlakoztak olyan civil szervezetek is, mint a Perverted-Justice.com, amelyek a Yahoo Chat-en "vadásznak" a pedofilokra és a felderített személyek adatait, chatbeszélgetéseiket és fotóját nyilvánosságra hozzák.
A KPRC nevű houstoni televíziós csatorna kezdetben még leleplező botrányként tálalta az ügyet. A sajtóorgánum szerint egyre több pedofil használja az internetet és ezen belül is a chatszobákat arra, hogy ilyen módon kerüljön közelebbi ismeretségbe gyerekekkel és fiatalkorúakkal, illetve hogy pedofil tartalmú pornográf képeket juttasson el nekik.
A Yahoo a szolgáltatás korlátozásával próbált meg eleget tenni a Pepsi és a T-Mobile USA követelésének és így próbálja meg elérni, hogy elkerülje a két cég által indított tízmillió dolláros kártérítési pert. Azonban az erkölcsi kár a lehetséges pénzügyi veszteségnél is nagyobb, arról már nem is beszélve, hogy a Pepsi azonnal levettette az oldalról reklámjait, amint megtudta a sajtóból, hogy azok pedofilgyanús környezetben vannak.