SG.hu
Konferencia az internetes munkaerő-toborzásról
A munkaerő-toborzás internetes eszközeiről, azok használatáról és hatásairól tartottak konferenciát mintegy 150 vállalati szakember részvételével Budapesten.
Tegnap, június 7-én került sor az Online Recruitment Konferenciára, amelyen mintegy százötven, különböző vállalatok és intézmények által delegált szakember vett részt. A konferencia hat Magyarországon tevékenykedő intézmény, a CV-Online Magyarország Kft., a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara, a Budapesti Corvinus Egyetem Karrier Irodája, az Ashcroft Kommunikációs Ügynökség, a nexum MarsNet Kft., valamint a HR Portal szervezésében jött létre, és az internetes munkaerő-toborzás kérdéseit járta körül, egyaránt hangsúlyt fektetve a külföldi és hazai tapasztalatok ismertetésére.
A CV-Online üzletágigazgatójának, Kiss Juditnak a beköszöntője után Agu Vahur, a CVO-Csoport üzleti igazgatója a közép-kelet-európai munkaerőpiacról, annak sajátosságairól és a régióban tapasztalható trendekről beszélt. Ezt követően a téma nemzetközileg elismert szakértője, Alan Whitford - aki egyben a konferencia moderátori szerepét is betöltötte - az online álláskeresők szempontjaival ismertette meg a konferencia közönségét, kiemelve azt, hogy mit találnak a legvonzóbbnak a munkaadók által legkeresettebb kvalitású álláskeresők.
Az online recruitment területén szintén széles körben ismert Keith Robinson előadásának témája a HR-stratégiai célok szerint kialakított vállalati internetes jelenlét volt, és az ennek keretében alkalmazott olyan eszközök, amelyekkel a legjobb képességű álláskeresőket lehet megtalálni.
Ezt követően az Aschcroft Communications szakértői, Csorba Gábor ügyvezető igazgató és Horváth Áron ügyfélkapcsolati menedzser esettanulmányokon keresztül mutatta be, miként illeszthetik a vállalatok HR-kommunikációs stratégiájukba internetes jelenlétüket, és hogyan alakíthatják ki stratégiai céljaik megvalósítására a saját karrier-weboldalukat. Ugyancsak gyakorlati példák álltak a General Electric szakemberei által tartott előadás központjában: Matt Anderson és Walus Anita az online toborzási eszközöknek a GE európai üzletágaiban való alkalmazásáról beszéltek. A konferencia hallgatói tanácsadói szemszögből is megismerhettek gyakorlati eseteket Miszori Attila, a Nexum MarsNet Kft. ügyvezetőjének előadásából. A konferencia záróelőadásaként Norrie Sinclair, a Magyarországon is meghatározó tevékenységű CVO-csoport elnök-vezérigazgatója mutatta be a CV-Online-t, a CVO-csoport online toborzási üzletágát.
Kiss Judit, a CV-Online üzletág igazgatója így foglalta össze a konferencia tanulságát: "kevés olyan munkaerőpiaci konferencia volt az utóbbi években, amely iránt ekkora lett volna az érdeklődés munkaadói részről. Nem véletlen, hogy ezt az érdeklődést az online recruitment témája váltotta ki: az internetes eszközök számos országban bizonyultak sikeresnek, és a hazai vállalatok közül is egyre többen ismerik fel, hogy milyen tartalékok rejlenek az online munkaerőpiacban. Méretben és profilban a legkülönbözőbb cégek és intézmények mutattak érdeklődést a téma iránt, ezért jelentős lépésnek tekintem ezt a konferenciát az internetes HR-eszközök magyarországi elterjesztésében. Őszintén remélem, hogy az a rendkívüli pozitív üzenet, amelyet a munkát kínáló szervezetek itt megnyilvánuló érdeklődése jelent, eljut az álláskeresőkhöz is."
Tegnap, június 7-én került sor az Online Recruitment Konferenciára, amelyen mintegy százötven, különböző vállalatok és intézmények által delegált szakember vett részt. A konferencia hat Magyarországon tevékenykedő intézmény, a CV-Online Magyarország Kft., a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara, a Budapesti Corvinus Egyetem Karrier Irodája, az Ashcroft Kommunikációs Ügynökség, a nexum MarsNet Kft., valamint a HR Portal szervezésében jött létre, és az internetes munkaerő-toborzás kérdéseit járta körül, egyaránt hangsúlyt fektetve a külföldi és hazai tapasztalatok ismertetésére.
A CV-Online üzletágigazgatójának, Kiss Juditnak a beköszöntője után Agu Vahur, a CVO-Csoport üzleti igazgatója a közép-kelet-európai munkaerőpiacról, annak sajátosságairól és a régióban tapasztalható trendekről beszélt. Ezt követően a téma nemzetközileg elismert szakértője, Alan Whitford - aki egyben a konferencia moderátori szerepét is betöltötte - az online álláskeresők szempontjaival ismertette meg a konferencia közönségét, kiemelve azt, hogy mit találnak a legvonzóbbnak a munkaadók által legkeresettebb kvalitású álláskeresők.
Az online recruitment területén szintén széles körben ismert Keith Robinson előadásának témája a HR-stratégiai célok szerint kialakított vállalati internetes jelenlét volt, és az ennek keretében alkalmazott olyan eszközök, amelyekkel a legjobb képességű álláskeresőket lehet megtalálni.
Ezt követően az Aschcroft Communications szakértői, Csorba Gábor ügyvezető igazgató és Horváth Áron ügyfélkapcsolati menedzser esettanulmányokon keresztül mutatta be, miként illeszthetik a vállalatok HR-kommunikációs stratégiájukba internetes jelenlétüket, és hogyan alakíthatják ki stratégiai céljaik megvalósítására a saját karrier-weboldalukat. Ugyancsak gyakorlati példák álltak a General Electric szakemberei által tartott előadás központjában: Matt Anderson és Walus Anita az online toborzási eszközöknek a GE európai üzletágaiban való alkalmazásáról beszéltek. A konferencia hallgatói tanácsadói szemszögből is megismerhettek gyakorlati eseteket Miszori Attila, a Nexum MarsNet Kft. ügyvezetőjének előadásából. A konferencia záróelőadásaként Norrie Sinclair, a Magyarországon is meghatározó tevékenységű CVO-csoport elnök-vezérigazgatója mutatta be a CV-Online-t, a CVO-csoport online toborzási üzletágát.
Kiss Judit, a CV-Online üzletág igazgatója így foglalta össze a konferencia tanulságát: "kevés olyan munkaerőpiaci konferencia volt az utóbbi években, amely iránt ekkora lett volna az érdeklődés munkaadói részről. Nem véletlen, hogy ezt az érdeklődést az online recruitment témája váltotta ki: az internetes eszközök számos országban bizonyultak sikeresnek, és a hazai vállalatok közül is egyre többen ismerik fel, hogy milyen tartalékok rejlenek az online munkaerőpiacban. Méretben és profilban a legkülönbözőbb cégek és intézmények mutattak érdeklődést a téma iránt, ezért jelentős lépésnek tekintem ezt a konferenciát az internetes HR-eszközök magyarországi elterjesztésében. Őszintén remélem, hogy az a rendkívüli pozitív üzenet, amelyet a munkát kínáló szervezetek itt megnyilvánuló érdeklődése jelent, eljut az álláskeresőkhöz is."