Berta Sándor

Több millió ügyfél adata tűnt el a Citigroupnál

A legújabb eltűnési ügy a világ legnagyobb pénzügyi konszernjét érinti. A Citigroup tájékoztatása szerint a lába kelt adattárolók összesen 3,9 millió ügyfél személyes adatait tartalmazták.

A Citigroup által kiadott közleményből kiderül, hogy az ügyfelek személyes adatait tartalmazó adattárolók akkor tűntek el, amikor azokat a társaság által alkalmazott futárszolgálat, a UPS egy texasi hitelintézetbe szállította volna. A cég az ügyben érintett közel négymillió ügyfelét már szombaton értesítette a kínos esetről. Azt ugyanakkor még nem lehet tudni, hogy az adattárolók milyen módon tűntek el a szállítás közben.

Mint ismeretes idén februárban hasonlóan kényes ügy főszereplője volt a Bank of America, ahol a szövetségi alkalmazottak összesen 1,2 millió ügyfél személyes adatait vesztették el. Idén májusban pedig a Time Warner volt kénytelen bejelenteni, hogy lába kélt a médiakonszern 600 ezer jelenlegi és egykori munkatársának személyes adatairól készült biztonsági másolatoknak. Egyébként New Jersey szövetségi államban a nyomozóhatóságok az elmúlt hónapokban több embert is őrizetbe vettek, akiket azzal gyanúsítanak, hogy közük van több ezer banki ügyfél személyes adatának ellopásához.

A Citigroup a károsult ügyfeleknek küldött levelében leírta, hogy az adatok között vannak nevek, társadalombiztosítási azonosítószámok, folyószámla-kivonatok és átutalási információkat tartalmazó adatok is. A CNN szerint a szállítmányt azért indították útnak, mert a személyes adatokat az UPS-nek ellenőriznie kellett volna, a texasi hitelirodánál, azonban hiába vártak, az adattárolók nem érkeztek meg. Az UPS egyik szóvivője csupán annyit fűzött az esethez, hogy egyszerűen eltűnt egy kis csomag.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hegyikecske #11
    ciiiiki....
  • intrex #10
    Azért küldték át a teljes számlaforgalmat, mert az ilyen hivatalok jobban ismernek minket, mint mi magunkat. Mint a magyar APEH. Adóbevallás után jön a papír, hogy rosszul töltöttem ki, nem 100 hanem 200 valami. Akkor meg miért kellett bevallani, ha ők úgyis jobban tudják? A banki szférában is ilyesmi lehet, egyik bank egyszer nem állt velem szóba, mert apámnak tartozása volt egy másik bankban, nem csupán másik fiókban, hanem másik cégnél. Ez komoly.

    Silanor: A jelmondatod nagyon tetszik :)
  • silanor #9
    Azt biztos, hogy a UPS koteles karteritest fizetni. Nah de mire? Az adathordozora? (100$) Vagy az eszmei ertekre?
    Talalkoztam mar ilyen dilemmaval, mikor a magyar vamosok nem tudtak megerteni, hogy a CD amit repulovel kuldtek Magyarorszagra az erhet milliokat. Erre az a valasz jott, hogy ez egy egyszeru CD, szoval nem hisziek el.
  • BlackRose #8
    Az majdnem biztos, hogy az ilyen dolgokat nem lehet kiküszöbölni, de viszont az adatokat egésszen egyszerűen lehetne titkosítani, mondjuk rá PGP-vel... és akkor nem lenne belőlle semmi baj. Na persze tegyük fel, hogy a titkosítás elméletileg feltörhető, de az mégiscsak milliárdokkal kisebb valószínűség a defektre. Sajnálom, hogy ezek a vezetők akik ezért felelőssek egyáltalán fizetést kapnak.
    Ja és itt nem a futárszolgálatban van a baj, mert ha tegyük fel, hogy a csomagot a Citigroup szuperbiztonságos emberei szállítanák akkor is fennál a veszély, hogy valamelyik esetleg pénzért másolatot készítene és... na use your imagination... a titkosítást éppen ezért találták ki, ideje lenne használni is.
  • mrzed001 #7
    "egyszerűen eltűnt egy kis csomag"
    Vicces, tuti nem voltak közte az ő adatai

    "The tapes contain names, Social Security numbers, account numbers and payment history of CitiFinancial customers. We and other lenders provide this information each month to credit bureaus to ensure that your credit report remains accurate and up-to-date."
    Ezt nem teljesen értem. Miért kell a teljes számlaforgalmat átküldeniük?
  • Cat #6
    akkor béna futárszolgálatnál voltál. A jobbaknál lehet biztosítást kötni, sőt, van amelyik 50ezerig automatikusan biztosítást is vállal. (Ahogy a postánál is bármilyen összegig garanciát köthetsz elveszés esetére)
  • Asperot #5
    Egyszer megpróbáltam külföldre küldeni egy drágább karórát. Garanciát egyik futárszolgálat sem volt hajlandó vállalni. Gondolom ők is tudták hogy nem tuti a rendszer. Talán nekünk sem kellene azt hinni. Itt szerintem a bank a hülye. Egyetlen emberük minden gond nélkül leszállíthatta volna. Én is magam vittem az órát.
  • noss #4
    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Zsoltika 007 #3
    "Ahol bármi megtörténhet." No comment
  • Zsoltika 007 #2
    Jah ez America.