Berta Sándor
Egyre több cég keresi a számítógépes játékosok kegyeit
Eddig a játékosok általában maguk építették meg a számítógépeiket, ám ez a divat kezd megváltozni, mióta a nagy számítógépgyártó vállalatok felismerték az ebben a piacban rejlő lehetőségeket.
A számítógépes játékosok mára a többi számítógép-tulajdonostól elkülönülő, meghatározó piaci szegmenssé váltak. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy többek között olyan óriáscégek, mint a Dell és a Fujitsu-Siemens is keresik ennek a felhasználói rétegnek a kegyeit. Sascha Hancke, a Fujitsu-Siemens munkatársa szerint egyre fontosabb ez a felhasználói réteg a számukra. Hasonlóképpen vélekedik Markus Schütz, a Dell képviselője is. S hogy miért is fontos ez a piaci terület Európa, illetve a világ legnagyobb számítógépgyártó cégének? Nos, ennek több oka van.
Először is, a számítógépes játékosok olyan emberek, akiknek a véleményére a környezetükben lévő többi PC-tulajdonos ad. Amennyiben elégedettek egy alkatrésszel vagy számítógéppel, a tapasztalataikat azonnal továbbadják az ismerőseiknek. Számukra fontos, hogy márkás legyen a számítógép, vagy legalább az alkatrészek. hajlandók áldozni a minőségért.
A szakemberek véleménye ugyanakkor eltérő abban a kérdésben, hogy milyen nagy lehet a világon és ezen belül is Európában a kifejezetten játékcélokra épített PC-k piaca. A Fujitsu-Siemens becslése szerint kifejezetten számukra csak Németországban száz számítógépből tíz-tizenöt készül. Ez azt jelenti, hogy az ilyen számítógépekből évente akár 400 ezret is el lehet adni csak Németországban. A Dell is elismeri a piaci szegmens fontosságát, ám jóval kevesebb játék-PC-vel számol, mint a vetélytársa.
Persze nem csak a számítógépgyártók fedezték fel, hogy ez a csoport milyen jó üzlet, hanem a processzorgyártók, az Intel és az AMD is. Mindkét rivális cég - hasonlóan a Dellhez és a Fujitsu-Siemens Computers-hez - dollármilliókat öl abba, hogy hálózati játék-viadalokat támogasson. Időközben megfigyelhető ezen a piaci területen némi helyezkedés is. A Dell olyan PC-ket kínál, amelyek átlagosan többe kerülnek, mint 1800 euró, egy kifejezetten számítógépes játékra készült notebook ára pedig elérheti, sőt meghaladhatja a 2000 eurót is. Ezért az árért cserébe azonban a játékosok egyedi külsejű számítógépeket kapnak és az amerikai konszern létrehozott egy forródrótot is.
Ezzel szemben a Fujitsu-Siemens áraival próbál versenyezni a tengerentúli vetélytárssal. Az átlagosan 1200 eurós konfigurációk ugyanakkor közel sem nevezhetők annyira egyedi külsejűnek, mint a konkurens PC-k. Mindenesetre legyen az adott PC a Delltől, az FSC-től, vagy akár egy másik cégtől, a számítógépes játékosok igényeit ma már nem csak kis cégek, hanem a multinacionális vállalkozások is megpróbálják kielégíteni.
Először is, a számítógépes játékosok olyan emberek, akiknek a véleményére a környezetükben lévő többi PC-tulajdonos ad. Amennyiben elégedettek egy alkatrésszel vagy számítógéppel, a tapasztalataikat azonnal továbbadják az ismerőseiknek. Számukra fontos, hogy márkás legyen a számítógép, vagy legalább az alkatrészek. hajlandók áldozni a minőségért.
A szakemberek véleménye ugyanakkor eltérő abban a kérdésben, hogy milyen nagy lehet a világon és ezen belül is Európában a kifejezetten játékcélokra épített PC-k piaca. A Fujitsu-Siemens becslése szerint kifejezetten számukra csak Németországban száz számítógépből tíz-tizenöt készül. Ez azt jelenti, hogy az ilyen számítógépekből évente akár 400 ezret is el lehet adni csak Németországban. A Dell is elismeri a piaci szegmens fontosságát, ám jóval kevesebb játék-PC-vel számol, mint a vetélytársa.
Persze nem csak a számítógépgyártók fedezték fel, hogy ez a csoport milyen jó üzlet, hanem a processzorgyártók, az Intel és az AMD is. Mindkét rivális cég - hasonlóan a Dellhez és a Fujitsu-Siemens Computers-hez - dollármilliókat öl abba, hogy hálózati játék-viadalokat támogasson. Időközben megfigyelhető ezen a piaci területen némi helyezkedés is. A Dell olyan PC-ket kínál, amelyek átlagosan többe kerülnek, mint 1800 euró, egy kifejezetten számítógépes játékra készült notebook ára pedig elérheti, sőt meghaladhatja a 2000 eurót is. Ezért az árért cserébe azonban a játékosok egyedi külsejű számítógépeket kapnak és az amerikai konszern létrehozott egy forródrótot is.
Ezzel szemben a Fujitsu-Siemens áraival próbál versenyezni a tengerentúli vetélytárssal. Az átlagosan 1200 eurós konfigurációk ugyanakkor közel sem nevezhetők annyira egyedi külsejűnek, mint a konkurens PC-k. Mindenesetre legyen az adott PC a Delltől, az FSC-től, vagy akár egy másik cégtől, a számítógépes játékosok igényeit ma már nem csak kis cégek, hanem a multinacionális vállalkozások is megpróbálják kielégíteni.