Gyurkity Péter
Bajban érzi magát a Yahoo
A népszerű keresőt üzemeltető vállalat - nyilvánvalóan a Google növekvő sikere és közelmúltban elért eredményei láttán - bejelentette, hogy a jövőben nagyobb figyelmet fordítanak a fejlesztési feladatokra.
A stratégia keretein belül nagymértékben kibővül a Yahoo Research Labs feladatköre, és a kutatói részleg vezetését Uszama Fajjad veszi át - Fajjad korábban a NASA adatgyűjtő szoftverén dolgozott, és a tavalyi évben csatlakozott az internetes cég csapatához. A vállalat szóvivőjének elmondása szerint a csoport fejlesztés központtá alakul át, és a terv részeként újabb szakembereket vesznek fel a világ minden tájáról. Feladata az internetes keresésekkel, az információk közötti navigálással, valamint a mobilitással kapcsolatos problémák megoldása, illetve teljesen új technológiák kifejlesztése, amelyek leegyszerűsítik és tovább népszerűsítik a keresési szolgáltatásokat.
Szakemberek szerint a fejlesztések fokozott támogatásával a Yahoo hosszú távú stratégiát hirdetett meg, amelynek célja, hogy a vállalat belátható időn belül utolérje a Google-t, és - maga mögött hagyva nagy riválisát - átvegye az internetes keresők közötti vezetést. Ez a poszt jelenleg a Google birtokában van, amely már korábban elkötelezte magát az innovatív technológiák kidolgozása mellett, és kiváló szakemberekből álló csapatával folyamatosan fejleszti szolgáltatását. A Google árnyékában azonban egyre növekszik a konkurens cégek támasztotta verseny, és ezek a cégek - többek között a Yahoo, a Microsoft és az Amazon.com - minden alkalmat megragadnak, hogy megváltoztassák az erőviszonyokat.
A vezető kereső példájából kiindulva a Yahoo szintén a fejlesztésekben bízik, és nem véletlen, hogy a Yahoo Research Labs rendkívül fontos szerepet tölt be a vállalat életében: a fejlesztői részleg nagyban hozzájárult az olyan kiegészítő szolgáltatások bevezetéséhez, mint a Yahoo Search, a Yahoo Mail és a HotJobs. "Továbbra is erősen támaszkodunk a fejlesztői részleg munkájára, és a közeljövőben új szolgáltatásokkal és termékekkel kedveskedünk felhasználóinknak" - jelentette ki Farzad Nazem, a cég technológiai igazgatója.
A stratégia keretein belül nagymértékben kibővül a Yahoo Research Labs feladatköre, és a kutatói részleg vezetését Uszama Fajjad veszi át - Fajjad korábban a NASA adatgyűjtő szoftverén dolgozott, és a tavalyi évben csatlakozott az internetes cég csapatához. A vállalat szóvivőjének elmondása szerint a csoport fejlesztés központtá alakul át, és a terv részeként újabb szakembereket vesznek fel a világ minden tájáról. Feladata az internetes keresésekkel, az információk közötti navigálással, valamint a mobilitással kapcsolatos problémák megoldása, illetve teljesen új technológiák kifejlesztése, amelyek leegyszerűsítik és tovább népszerűsítik a keresési szolgáltatásokat.
Szakemberek szerint a fejlesztések fokozott támogatásával a Yahoo hosszú távú stratégiát hirdetett meg, amelynek célja, hogy a vállalat belátható időn belül utolérje a Google-t, és - maga mögött hagyva nagy riválisát - átvegye az internetes keresők közötti vezetést. Ez a poszt jelenleg a Google birtokában van, amely már korábban elkötelezte magát az innovatív technológiák kidolgozása mellett, és kiváló szakemberekből álló csapatával folyamatosan fejleszti szolgáltatását. A Google árnyékában azonban egyre növekszik a konkurens cégek támasztotta verseny, és ezek a cégek - többek között a Yahoo, a Microsoft és az Amazon.com - minden alkalmat megragadnak, hogy megváltoztassák az erőviszonyokat.
A vezető kereső példájából kiindulva a Yahoo szintén a fejlesztésekben bízik, és nem véletlen, hogy a Yahoo Research Labs rendkívül fontos szerepet tölt be a vállalat életében: a fejlesztői részleg nagyban hozzájárult az olyan kiegészítő szolgáltatások bevezetéséhez, mint a Yahoo Search, a Yahoo Mail és a HotJobs. "Továbbra is erősen támaszkodunk a fejlesztői részleg munkájára, és a közeljövőben új szolgáltatásokkal és termékekkel kedveskedünk felhasználóinknak" - jelentette ki Farzad Nazem, a cég technológiai igazgatója.