Gyurkity Péter
Az iPod és a Mac Mini húzza az Apple-t
Egy friss előrejelzés szerint az iPod lejátszó népszerűsége és a Mac Mini kedvező ára révén az Apple jelentős mértékben növelheti piaci részesedését, és fokozatosan teret nyer a PC-vel szemben.
A befektetési tanácsadással foglalkozó Morgan Stanley saját adataira hivatkozva jósolja az Apple térnyerését, amit az iPod felhasználók körében végzett felmérés is alátámaszt: a 400 megkérdezett vásárló egyötöde jelezte, hogy nagy valószínűséggel Mac-ra cseréli le jelenlegi számítógépét, és még többen kacérkodnak azzal a gondolattal, hogy közelebbről megismerkednek az Macintosh számítógépekkel, valamint az Apple operációs rendszerével. A növekvő népszerűség révén a vállalat tovább növelheti részesedését, és az idei évben a globális PC-piac 5 százalékát is megkaparinthatja, ami nem kis teljesítmény.
Az iPod úttörő szerepe egyáltalán nem új jelenség: a vállalathoz közel álló források már a tavalyi év közepén elismerték, hogy a hordozható lejátszó terjedésével egyre több olyan kérés érkezik be a céghez, amelyben olcsóbb Mac számítógépek piacra dobását kérik. A felmérések szerint ezek a kérések nagyrészt olyan PC-tulajdonosoktól érkeznek, akik a Windows mellett szeretnék megismerni a Mac operációs rendszert, és emiatt akár második számítógépet is hajlandóak lennének megvásárolni.
A Gartner Dataquest nemrég elkészített felmérése szintén a vállalat terjeszkedéséről tanúskodik: a dokumentum szerint a tavalyi év végén az Egyesült Államokban értékesített asztali számítógépek 3,2 százaléka származott az Apple-től, míg 2003-ban ez az arány mindössze 2,9 százalékos volt. A terjeszkedésben az iPod mellett nagy jelentőséget tulajdonítanak a Mac Mini rendszereknek, hiszen ezek révén a vásárlók aránylag kedvező áron bepillantást nyerhetnek a Macintosh világába.
Az X-bit Labs híroldal által lebonyolított szavazáson még ennél is nagyobb volt az érdeklődők aránya: a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy megfizethető áron hajlandó lenne egy Mac rendszert vásárolni, csak azért, hogy kipróbálja a számára ismeretlen platformot. Szakértők szerint ebben egyrészt az újdonság iránti kíváncsiság, és a kényelem szeretete is szerepet játszik: a felhasználók egyre nagyobb mértékben érdeklődnek a kompakt, egyszerűen kezelhető rendszerek iránt, és sokan úgy vélik, hogy a PC-k esetében a mindennapos feladatok elvégzéséhez is szükség van bizonyos technikai ismeretekre, amelyek a legtöbb esetben hiányoznak.
A befektetési tanácsadással foglalkozó Morgan Stanley saját adataira hivatkozva jósolja az Apple térnyerését, amit az iPod felhasználók körében végzett felmérés is alátámaszt: a 400 megkérdezett vásárló egyötöde jelezte, hogy nagy valószínűséggel Mac-ra cseréli le jelenlegi számítógépét, és még többen kacérkodnak azzal a gondolattal, hogy közelebbről megismerkednek az Macintosh számítógépekkel, valamint az Apple operációs rendszerével. A növekvő népszerűség révén a vállalat tovább növelheti részesedését, és az idei évben a globális PC-piac 5 százalékát is megkaparinthatja, ami nem kis teljesítmény.
Az iPod úttörő szerepe egyáltalán nem új jelenség: a vállalathoz közel álló források már a tavalyi év közepén elismerték, hogy a hordozható lejátszó terjedésével egyre több olyan kérés érkezik be a céghez, amelyben olcsóbb Mac számítógépek piacra dobását kérik. A felmérések szerint ezek a kérések nagyrészt olyan PC-tulajdonosoktól érkeznek, akik a Windows mellett szeretnék megismerni a Mac operációs rendszert, és emiatt akár második számítógépet is hajlandóak lennének megvásárolni.
A Gartner Dataquest nemrég elkészített felmérése szintén a vállalat terjeszkedéséről tanúskodik: a dokumentum szerint a tavalyi év végén az Egyesült Államokban értékesített asztali számítógépek 3,2 százaléka származott az Apple-től, míg 2003-ban ez az arány mindössze 2,9 százalékos volt. A terjeszkedésben az iPod mellett nagy jelentőséget tulajdonítanak a Mac Mini rendszereknek, hiszen ezek révén a vásárlók aránylag kedvező áron bepillantást nyerhetnek a Macintosh világába.
Az X-bit Labs híroldal által lebonyolított szavazáson még ennél is nagyobb volt az érdeklődők aránya: a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy megfizethető áron hajlandó lenne egy Mac rendszert vásárolni, csak azért, hogy kipróbálja a számára ismeretlen platformot. Szakértők szerint ebben egyrészt az újdonság iránti kíváncsiság, és a kényelem szeretete is szerepet játszik: a felhasználók egyre nagyobb mértékben érdeklődnek a kompakt, egyszerűen kezelhető rendszerek iránt, és sokan úgy vélik, hogy a PC-k esetében a mindennapos feladatok elvégzéséhez is szükség van bizonyos technikai ismeretekre, amelyek a legtöbb esetben hiányoznak.