SG.hu
Az F-Secure a leggyorsabban növekvő antivíruscég
Az F-Secure 2004-ben ismét a leggyorsabban fejlődő IT-biztonsági vállalat lett a világon. Az elmúlt évben vírusvédelemi és behatolás-megelőzési árbevétele 50%-kal, 47,3 millió euróra nőtt.
A növekedés és az új vírusokra, fenyegetésekre kínált megoldások terén 2004-ben újra az F-Secure bizonyult a leggyorsabbnak a vírusvédelmi vállalatok között. A cég a 2004 negyedik negyedévében 12,6 millió eurós, a teljes évben pedig 47,3 millió eurós árbevételt ért el. A vállalat vírus- és a behatolás-védelmi árbevételei 50 %-kal növekedtek, 40,9 millió eurós rekordszintre. Az értékesítési növekedés hátterében az értékesítési csatorna kiépítése, az átfogó termékportfolió, illetve a marketing beruházások állnak.
A vállalati ügyfelek vásárlásaiból származó árbevétel 28,1 millió volt, mely 69%-os részesedést képvisel a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágban. A szolgáltatókon keresztüli értékesítés árbevétele 8,6 millió euró volt, ami 21%-a a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágnak. Ebben a szegmensben a vállalat 137 %-os éves növekedést ért el. Az egyéni fogyasztóktól származó árbevétel 4,1 millió euro volt, ami 10%-a a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágnak. Az árbevétel növekedése nagyon magas volt (335%), tekintettel arra, hogy ez egy viszonylag új szegmens. A legfrissebb szegmens, a kézi és vezeték nélküli biztonsági termékek árbevétele kevesebb mint 1%-át képviselte a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágnak. "Az F-Secure már hat egymást követő, növekedést és nyereséget hozó negyedévet tudhat maga mögött, melyet az értékesítési csatornák megerősítésével ért el." - mondta el Thomas Raschke, az IDC European Security Products & Strategies kutatási szolgáltatásának programigazgatója. "A vállalat továbbra is élen jár az alapvető vírusvédelem területén kívül például az olyan növekvő piacokon, mint a mobil biztonság és a felügyelt biztonsági szolgáltatások (Managed Security Services - MSS). Úgy látjuk, az ügyfeleknek a legfontosabb szempont az F-Secure többszörösen bizonyított nagyon gyors reakciója az újonnan felmerülő fenyegetésekre." - tette hozzá Thomas Raschke.
A csoport legújabb termékverziói továbbra is sikeresek az iparági sajtóban. Az Internet Security 2005 kiemelkedően teljesített: a vezető magazinok számos összehasonlító tesztjén nyert. A vállalatnak ítélték a 2004-es Frost & Sullivan technológiai innovációs díjat, amely elismerést a mobil biztonság területén úttörő vírusvédelmi megoldásaiért érdemelte ki. "Az F-Secure csoport fő célkitűzése, hogy a vírusvédelmi és behatolás-megelőzési üzletág továbbra is az iparágnál gyorsabban növekedjen. Ezt a kulcsfontosságú európai piacokon kiépített széles értékesítési csatornával és folyamatosan bővülő, átfogó termékkínálattal valósítjuk meg." - nyilatkozta Risto Siilasmaa, a cég elnök-vezérigazgatója. "2005 várhatóan jelentős év lesz a Security as Service üzleti modell életében, mind az egyéni, mind a vállalati végfelhasználók szempontjából. A csoport kihasználhatja az általános fejlődésből származó előnyöket, melyeket az átfogó és iparági vezető termékkínálat, valamint az európai és észak-amerikai szolgáltatókkal kialakított egyre erősebb partnerkapcsolatok garantálnak." - tette hozzá Risto Siilasmaa.
A növekedés és az új vírusokra, fenyegetésekre kínált megoldások terén 2004-ben újra az F-Secure bizonyult a leggyorsabbnak a vírusvédelmi vállalatok között. A cég a 2004 negyedik negyedévében 12,6 millió eurós, a teljes évben pedig 47,3 millió eurós árbevételt ért el. A vállalat vírus- és a behatolás-védelmi árbevételei 50 %-kal növekedtek, 40,9 millió eurós rekordszintre. Az értékesítési növekedés hátterében az értékesítési csatorna kiépítése, az átfogó termékportfolió, illetve a marketing beruházások állnak.
A vállalati ügyfelek vásárlásaiból származó árbevétel 28,1 millió volt, mely 69%-os részesedést képvisel a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágban. A szolgáltatókon keresztüli értékesítés árbevétele 8,6 millió euró volt, ami 21%-a a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágnak. Ebben a szegmensben a vállalat 137 %-os éves növekedést ért el. Az egyéni fogyasztóktól származó árbevétel 4,1 millió euro volt, ami 10%-a a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágnak. Az árbevétel növekedése nagyon magas volt (335%), tekintettel arra, hogy ez egy viszonylag új szegmens. A legfrissebb szegmens, a kézi és vezeték nélküli biztonsági termékek árbevétele kevesebb mint 1%-át képviselte a vírusvédelemi és behatolás-megelőzési üzletágnak. "Az F-Secure már hat egymást követő, növekedést és nyereséget hozó negyedévet tudhat maga mögött, melyet az értékesítési csatornák megerősítésével ért el." - mondta el Thomas Raschke, az IDC European Security Products & Strategies kutatási szolgáltatásának programigazgatója. "A vállalat továbbra is élen jár az alapvető vírusvédelem területén kívül például az olyan növekvő piacokon, mint a mobil biztonság és a felügyelt biztonsági szolgáltatások (Managed Security Services - MSS). Úgy látjuk, az ügyfeleknek a legfontosabb szempont az F-Secure többszörösen bizonyított nagyon gyors reakciója az újonnan felmerülő fenyegetésekre." - tette hozzá Thomas Raschke.
A csoport legújabb termékverziói továbbra is sikeresek az iparági sajtóban. Az Internet Security 2005 kiemelkedően teljesített: a vezető magazinok számos összehasonlító tesztjén nyert. A vállalatnak ítélték a 2004-es Frost & Sullivan technológiai innovációs díjat, amely elismerést a mobil biztonság területén úttörő vírusvédelmi megoldásaiért érdemelte ki. "Az F-Secure csoport fő célkitűzése, hogy a vírusvédelmi és behatolás-megelőzési üzletág továbbra is az iparágnál gyorsabban növekedjen. Ezt a kulcsfontosságú európai piacokon kiépített széles értékesítési csatornával és folyamatosan bővülő, átfogó termékkínálattal valósítjuk meg." - nyilatkozta Risto Siilasmaa, a cég elnök-vezérigazgatója. "2005 várhatóan jelentős év lesz a Security as Service üzleti modell életében, mind az egyéni, mind a vállalati végfelhasználók szempontjából. A csoport kihasználhatja az általános fejlődésből származó előnyöket, melyeket az átfogó és iparági vezető termékkínálat, valamint az európai és észak-amerikai szolgáltatókkal kialakított egyre erősebb partnerkapcsolatok garantálnak." - tette hozzá Risto Siilasmaa.