SG.hu
Rekordnagyságú profitot ért el az LG
Az LG Electronics a gazdaság lassú növekedése dacára rekord nagyságú éves értékesítési eredményt könyvelhetett el: az elért 23,9 milliárd dollár az előző évvel összehasonlítva 22,2 százalékos növekedést jelent.
2005. január 25-én Young Soo Kwon, az LG Electronics pénzügyi igazgatója bejelentette a cég negyedik negyedéves, illetve 2004-es éves teljesítményadatait a koreai tőzsdén. A működési eredmény is rekordmértékű, a társaság által eddig elért legmagasabb érték, 1,2 milliárd dollár volt (5,1 százalékos árréssel). A visszatérő eredmény 7,5 százalékos árréssel elérte az 1,8 milliárd dollárt, a nettó eredmény pedig 1,48 milliárd dollár volt 6,2 százalékos árréssel. Az éves működési eredmény a mobilkészülékek javuló jövedelmezőségének köszönhetően 17,7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A visszatérő eredmény 121,6 százalékra, a nettó eredmény pedig 130,3 százalékra nőtt az előző évhez képest, az értékpapírokból származó nyereségeknek is köszönhetően.
Az LG Electronics 2004-ben a legnagyobb éves értékesítési eredményét, 23,9 milliárd dollárt jegyezhetett fel, amely az előző év hasonló eredményéhez képes 22,2 százalékos növekedést jelent. A koreai eladások 4,9 milliárd dollárt tettek ki (6,1 százalékos növekedés), az export pedig 19 milliárd dolláros értéket generált (27,2 százalékos növekedés). Az akadozó koreai gazdaság és a globális informatikai iparág késleltetett fellendülésének közepette a vállalat fenntartotta növekedését a mobiltelefonok, a plazmaképernyők és a digitális televíziók területén a marketingre és kutatás-fejlesztésre fordított növekvő erőfeszítései révén.
Az LG telekommunikációs és GSM részlegének értékesítése éves összehasonlításban 56,6 százalékkal, 8,97 milliárd dollárra növekedett. A 3G mobil készülékek európai és észak-amerikai értékesítéséből származó eredmény az előző évhez viszonyítva 61,1 százalékkal, 8,1 milliárd dollárra növekedett. Az összes értékesítés értéke az elmúlt öt évben több mint 45%-kal nőtt. A szórakoztatóelektronikai részleg értékesítési eredménye (8,78 milliárd dollár) a tavalyi évhez képest 6,9 százalékos növekedést mutatott. Az értékesítés növekedése a digitális televíziók, PDP-k és optikai tárolók erősödésének köszönhető.
A háztartáselektronikai részleg eladása éves összehasonlításban 10 százalékkal erősödött: a prémium termékek (WHISEN légkondicionálók, TROMM mosógépek és egyéb prémium termékek) erőteljes eladásainak köszönhetően a részleg értékesítése 6,04 milliárd dollárra növekedett.
A koreai won értékcsökkenése ellenére a negyedik negyedéves eladások 6,7 százalékkal növekedtek az előző negyedévhez képest, és 20,4 százalékkal az előző évhez képest. Ez főleg a mobiltelefonok erős exportjával, valamint a plazmaképernyők és digitális tévék fokozódó eladásaival magyarázható. A negyedéves működési eredmény a koreai won értékcsökkenése, a lelassult hazai gazdaság és a nyersanyagárak növekedése miatt csökkent.
A társaság közölte, hogy 2005-ös értékesítési tervei 27-27 milliárd dolláros eredményt irányoznak elő, amely körülbelül 20 százalékkal magasabb, mint az előző év eredménye. A cég 3,4 milliárd dollár értékben kíván beruházásokat eszközölni (létesítmények: 1,6 milliárd, K&F: 1,7 milliárd dollár), amely a 2004-es értékhez képest 40 százalékos növekedést jelent. Mindennek célja a technológiai és kutatás-fejlesztési kapacitás megerősítése. A vállalat összberuházásainak több mint a felét kívánja a digitális televíziók, a plazmaképernyők és a mobiltelefonok területére összpontosítani. Ez új ágazatokban is serkenteni fogja a beruházásokat, ilyenek például az otthoni hálózatok, a telematika, a Post PC, az OLED (szerves fénykibocsátó dióda) és a DMB (digitális multimédia-közvetítés) - hogy ezen termékek a későbbi növekedés motorjává válhassanak.
Az összberuházásokból a vállalat 1,6 milliárd dollárt (az előző évhez képest 31 százalékkal többet) kíván költeni az újonnan létrehozott, bővülőben lévő plazmaképernyős és telefonos termelési ágazatokra. A következő generációs megjelenítési módot, az OLED-technológiát szintén szerepeltetik a befektetések között.
Kutatásra és fejlesztésre a vállalat 1,7 millárd dollárt (a 2004-es értéknél 40 százalékkal többet) készül beruházni a csúcskategóriás mobilkészülékek területén elfoglalt vezető szerepe megszilárdítása érdekében, ide sorolva a digitális multimédia-közvetítések fogadására képes (DMB-) telefonokat, a 3G készülékeket és a nagyfelbontású kamerás mobiltelefonokat. A társaság mindeközben növelni kívánja kapacitásait a szoftveres (digitális TV lapkakészletek) és a PDP/LCD TV termelés megszilárdítására.
A gyorsan növekvő csúcstechnológiás üzletágak megerősítésére közel háromezer embert kívánnak alkalmazni, 15 százalékkal többet, mint a tavalyi évben. Az újonnan felvett munkaerő 90 százaléka a kutatás-fejlesztési, illetve a képernyő- és mobiltelefon-szektorban fog dolgozni.
2005. január 25-én Young Soo Kwon, az LG Electronics pénzügyi igazgatója bejelentette a cég negyedik negyedéves, illetve 2004-es éves teljesítményadatait a koreai tőzsdén. A működési eredmény is rekordmértékű, a társaság által eddig elért legmagasabb érték, 1,2 milliárd dollár volt (5,1 százalékos árréssel). A visszatérő eredmény 7,5 százalékos árréssel elérte az 1,8 milliárd dollárt, a nettó eredmény pedig 1,48 milliárd dollár volt 6,2 százalékos árréssel. Az éves működési eredmény a mobilkészülékek javuló jövedelmezőségének köszönhetően 17,7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A visszatérő eredmény 121,6 százalékra, a nettó eredmény pedig 130,3 százalékra nőtt az előző évhez képest, az értékpapírokból származó nyereségeknek is köszönhetően.
Az LG Electronics 2004-ben a legnagyobb éves értékesítési eredményét, 23,9 milliárd dollárt jegyezhetett fel, amely az előző év hasonló eredményéhez képes 22,2 százalékos növekedést jelent. A koreai eladások 4,9 milliárd dollárt tettek ki (6,1 százalékos növekedés), az export pedig 19 milliárd dolláros értéket generált (27,2 százalékos növekedés). Az akadozó koreai gazdaság és a globális informatikai iparág késleltetett fellendülésének közepette a vállalat fenntartotta növekedését a mobiltelefonok, a plazmaképernyők és a digitális televíziók területén a marketingre és kutatás-fejlesztésre fordított növekvő erőfeszítései révén.
Az LG telekommunikációs és GSM részlegének értékesítése éves összehasonlításban 56,6 százalékkal, 8,97 milliárd dollárra növekedett. A 3G mobil készülékek európai és észak-amerikai értékesítéséből származó eredmény az előző évhez viszonyítva 61,1 százalékkal, 8,1 milliárd dollárra növekedett. Az összes értékesítés értéke az elmúlt öt évben több mint 45%-kal nőtt. A szórakoztatóelektronikai részleg értékesítési eredménye (8,78 milliárd dollár) a tavalyi évhez képest 6,9 százalékos növekedést mutatott. Az értékesítés növekedése a digitális televíziók, PDP-k és optikai tárolók erősödésének köszönhető.
A háztartáselektronikai részleg eladása éves összehasonlításban 10 százalékkal erősödött: a prémium termékek (WHISEN légkondicionálók, TROMM mosógépek és egyéb prémium termékek) erőteljes eladásainak köszönhetően a részleg értékesítése 6,04 milliárd dollárra növekedett.
A koreai won értékcsökkenése ellenére a negyedik negyedéves eladások 6,7 százalékkal növekedtek az előző negyedévhez képest, és 20,4 százalékkal az előző évhez képest. Ez főleg a mobiltelefonok erős exportjával, valamint a plazmaképernyők és digitális tévék fokozódó eladásaival magyarázható. A negyedéves működési eredmény a koreai won értékcsökkenése, a lelassult hazai gazdaság és a nyersanyagárak növekedése miatt csökkent.
A társaság közölte, hogy 2005-ös értékesítési tervei 27-27 milliárd dolláros eredményt irányoznak elő, amely körülbelül 20 százalékkal magasabb, mint az előző év eredménye. A cég 3,4 milliárd dollár értékben kíván beruházásokat eszközölni (létesítmények: 1,6 milliárd, K&F: 1,7 milliárd dollár), amely a 2004-es értékhez képest 40 százalékos növekedést jelent. Mindennek célja a technológiai és kutatás-fejlesztési kapacitás megerősítése. A vállalat összberuházásainak több mint a felét kívánja a digitális televíziók, a plazmaképernyők és a mobiltelefonok területére összpontosítani. Ez új ágazatokban is serkenteni fogja a beruházásokat, ilyenek például az otthoni hálózatok, a telematika, a Post PC, az OLED (szerves fénykibocsátó dióda) és a DMB (digitális multimédia-közvetítés) - hogy ezen termékek a későbbi növekedés motorjává válhassanak.
Az összberuházásokból a vállalat 1,6 milliárd dollárt (az előző évhez képest 31 százalékkal többet) kíván költeni az újonnan létrehozott, bővülőben lévő plazmaképernyős és telefonos termelési ágazatokra. A következő generációs megjelenítési módot, az OLED-technológiát szintén szerepeltetik a befektetések között.
Kutatásra és fejlesztésre a vállalat 1,7 millárd dollárt (a 2004-es értéknél 40 százalékkal többet) készül beruházni a csúcskategóriás mobilkészülékek területén elfoglalt vezető szerepe megszilárdítása érdekében, ide sorolva a digitális multimédia-közvetítések fogadására képes (DMB-) telefonokat, a 3G készülékeket és a nagyfelbontású kamerás mobiltelefonokat. A társaság mindeközben növelni kívánja kapacitásait a szoftveres (digitális TV lapkakészletek) és a PDP/LCD TV termelés megszilárdítására.
A gyorsan növekvő csúcstechnológiás üzletágak megerősítésére közel háromezer embert kívánnak alkalmazni, 15 százalékkal többet, mint a tavalyi évben. Az újonnan felvett munkaerő 90 százaléka a kutatás-fejlesztési, illetve a képernyő- és mobiltelefon-szektorban fog dolgozni.