MTI
A mobiltelefon üzletág húzza az LG nyereségét
Növelte forgalmát és nyereségét a dél-koreai LG Electronics a mobiltelefon üzletág új modellekkel elért értékesítési sikerének köszönhetően a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.
Az előző negyedévhez képest csökkent az LG Electronics értékesítési árbevétele és nyeresége. Miközben az LG mobil távközlési üzletága növelte forgalmát, a szórakoztató elektronikai, a háztartási berendezés és a légkondicionáló üzletágak forgalma csökkent mind az előző negyedévhez, mind a 2013 harmadik negyedévihez képest. Az LG harmadik negyedévi nettó nyeresége 203 milliárd won (152 millió euró) lett, 87 százalékkal magasabb a 2013 harmadik negyedévi 109 milliárd wonnál. A második negyedévben 412 milliárd won volt az LG nettó nyeresége.
Az üzleti eredmény a 2013 harmadik negyedévi 218 milliárd wonról 461 milliárd wonra emelkedett az idei harmadik negyedévben, de elmaradt a második negyedévi 606 milliárd won mögött. Az adó-, kamat-, és értékcsökkenés előtti (EBITDA) eredmény 952 milliárd won lett a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 722 milliárd és a második negyedévi 1099 milliárd won után. A nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) szerint az idei harmadik negyedévben az LG 14,92 ezer milliárd won konszolidált értékesítési árbevételre tett szert, ami 3,0 százalékkal marad el a második negyedévi 15,37 ezer milliárd wontól, de 7,4 százalékkal haladja meg a 2013 harmadik negyedévi 13,89 ezer milliárd wont.
A mobil távközlési üzletág az idei harmadik negyedévben 4,247 ezer milliárd won értékesítési árbevételt ért el, 17 százalékkal magasabbat az előző negyedévinél és 39 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. A mobiltelefon üzletág a harmadik negyedévben 16,8 millió készüléket értékesített, 16 százalékkal többet, mint az előző negyedévben és 39 százalékkal többet, mint 2013 harmadik negyedévében. Az LTE (negyedik generációs mobil) készülékek értékesítése éves összevetésben 114 százalékkal, az előző negyedévhez képest pedig 25 százalékkal emelkedett. A harmadik negyedévben a mobiltelefon üzletág nyereségessége a megemelkedett marketing költségek ellenére is jelentős növekedést ért el mind éves, mind negyedéves összevetésben.
Az LG az okostelefon értékesítések további növekedésére számít, különösen az LTE szegmensben, bár szezonális jellegű ingadozásokkal. A konkurenciaharc az új modellek megjelenése miatt tovább erősödik majd, elsősorban a prémium szegmensben. Az alacsonyabb árkategóriákban viszont a kínai gyártók tömegtermelése támaszt majd konkurenciát a dél-koreai vállalatnak.
Az előző negyedévhez képest csökkent az LG Electronics értékesítési árbevétele és nyeresége. Miközben az LG mobil távközlési üzletága növelte forgalmát, a szórakoztató elektronikai, a háztartási berendezés és a légkondicionáló üzletágak forgalma csökkent mind az előző negyedévhez, mind a 2013 harmadik negyedévihez képest. Az LG harmadik negyedévi nettó nyeresége 203 milliárd won (152 millió euró) lett, 87 százalékkal magasabb a 2013 harmadik negyedévi 109 milliárd wonnál. A második negyedévben 412 milliárd won volt az LG nettó nyeresége.
Az üzleti eredmény a 2013 harmadik negyedévi 218 milliárd wonról 461 milliárd wonra emelkedett az idei harmadik negyedévben, de elmaradt a második negyedévi 606 milliárd won mögött. Az adó-, kamat-, és értékcsökkenés előtti (EBITDA) eredmény 952 milliárd won lett a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 722 milliárd és a második negyedévi 1099 milliárd won után. A nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) szerint az idei harmadik negyedévben az LG 14,92 ezer milliárd won konszolidált értékesítési árbevételre tett szert, ami 3,0 százalékkal marad el a második negyedévi 15,37 ezer milliárd wontól, de 7,4 százalékkal haladja meg a 2013 harmadik negyedévi 13,89 ezer milliárd wont.
A mobil távközlési üzletág az idei harmadik negyedévben 4,247 ezer milliárd won értékesítési árbevételt ért el, 17 százalékkal magasabbat az előző negyedévinél és 39 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. A mobiltelefon üzletág a harmadik negyedévben 16,8 millió készüléket értékesített, 16 százalékkal többet, mint az előző negyedévben és 39 százalékkal többet, mint 2013 harmadik negyedévében. Az LTE (negyedik generációs mobil) készülékek értékesítése éves összevetésben 114 százalékkal, az előző negyedévhez képest pedig 25 százalékkal emelkedett. A harmadik negyedévben a mobiltelefon üzletág nyereségessége a megemelkedett marketing költségek ellenére is jelentős növekedést ért el mind éves, mind negyedéves összevetésben.
Az LG az okostelefon értékesítések további növekedésére számít, különösen az LTE szegmensben, bár szezonális jellegű ingadozásokkal. A konkurenciaharc az új modellek megjelenése miatt tovább erősödik majd, elsősorban a prémium szegmensben. Az alacsonyabb árkategóriákban viszont a kínai gyártók tömegtermelése támaszt majd konkurenciát a dél-koreai vállalatnak.