SG.hu
2005-ben előretörhet az LG
A Newsweek különkiadása szerint 2005-ben oda kell figyelni a társaságra: a szerző kiemelte a cég üzleti tevékenységét, innovációs eredményeit és S.S. Kim vezetői filozófiáját.
A Newsweek 2004 December - 2005 Februári különkiadásában mutatta be az LG Electronics vezérigazgatóját, Ssang Soo Kim-et. A 190 országban összesen 751 000 példányban megjelenő, 21 millió ember által olvasott lap a céget a világ mobiltelefon-piacának leggyorsabban fejlődő szereplőjeként említi. Beszámol arról, miszerint S. S. Kim vezérigazgató állítólag közel-keleti utazásai során határozta el, hogy a társaság kifejleszt egy mobiltelefont kifejezetten muzulmán felhasználók számára. Az új telefon naponta ötször figyelmezteti tulajdonosát az ima idejére, beépített iránytűje pedig mindig Mekka felé mutat. Indiai látogatása során Kim olyan hűtőszekrény elkészítését határozta el, amely kielégíti India nagyrészt vegetáriánus lakosságának minden igényét: nagy zöldségtároló dobozzal és kisebb mélyhűtővel rendelkezik. Mindkét termék sikeresnek bizonyult az adott piacokon.
A Hutchinson Whampoa-val és a francia Orange-al 3G Internetes mobiltelefonok szállítására kötött szerződéssel tovább erősödött a társaság vezető szerep. Az Egyesült Államokban - ahol a vállalat készülékei korábban nem örvendtek nagy megbecsülésnek - tovább növekedtek az eladások a Verizonnal és a Sprint-tel kötött szerződéseknek köszönhetően. Új marketingstratégiája szerint a társaság alacsonyabb kategóriás árui helyett a jövőben prémium termékeire koncentrál, az USÁ-ban évente 100 millió dollárt költ az LG márka prémium pozícionálására, alacsonyabb kategóriás termékei márkájaként megtartva amerikai leányvállalatát, a Zenith-et.
Az LG a légkondicionálók, mikrohullámú sütők, LCD panelek és DVD lejátszók legnagyobb gyártója. Értékesítési eredményei 35%-kal növekedtek 2003-ban és 27%-kal 2004-ben, meghaladva a 31 milliárd dollárt. 8%-os haszonkulccsal a társaság a világ legnyereségesebb háztartásigép-gyártója.
A Newsweek szerint az LG kiemelkedő mértékű növekedését az elmúlt 2-3 évben vezető szerepének, fejlett technológiájának, termékei formatervezésének és globális marketingstratégiájának köszönheti. A cikk a fentiek mellett kiemeli S.S. Kim vállalati filozófiáját és vezetői szerepét, a vezérigazgatót "Mobil Emberként" említve. 2003-ban S. S. Kim vezérigazgatót a Business Week Ázsia 25 "sztárjának" egyikeként mutatta be annak eredményeképpen, hogy a társaság növelte részesedését a globális háztartási-gép piacon. A TIME magazin 2004 júniusi számában, valamint a Business Week Info Tech 100 mellékletében az LG szintén reflektorfénybe került: a 2004 június 21-én megjelent Business Week ranglistán első helyezést ért el.
A Newsweek 2004 December - 2005 Februári különkiadásában mutatta be az LG Electronics vezérigazgatóját, Ssang Soo Kim-et. A 190 országban összesen 751 000 példányban megjelenő, 21 millió ember által olvasott lap a céget a világ mobiltelefon-piacának leggyorsabban fejlődő szereplőjeként említi. Beszámol arról, miszerint S. S. Kim vezérigazgató állítólag közel-keleti utazásai során határozta el, hogy a társaság kifejleszt egy mobiltelefont kifejezetten muzulmán felhasználók számára. Az új telefon naponta ötször figyelmezteti tulajdonosát az ima idejére, beépített iránytűje pedig mindig Mekka felé mutat. Indiai látogatása során Kim olyan hűtőszekrény elkészítését határozta el, amely kielégíti India nagyrészt vegetáriánus lakosságának minden igényét: nagy zöldségtároló dobozzal és kisebb mélyhűtővel rendelkezik. Mindkét termék sikeresnek bizonyult az adott piacokon.
A Hutchinson Whampoa-val és a francia Orange-al 3G Internetes mobiltelefonok szállítására kötött szerződéssel tovább erősödött a társaság vezető szerep. Az Egyesült Államokban - ahol a vállalat készülékei korábban nem örvendtek nagy megbecsülésnek - tovább növekedtek az eladások a Verizonnal és a Sprint-tel kötött szerződéseknek köszönhetően. Új marketingstratégiája szerint a társaság alacsonyabb kategóriás árui helyett a jövőben prémium termékeire koncentrál, az USÁ-ban évente 100 millió dollárt költ az LG márka prémium pozícionálására, alacsonyabb kategóriás termékei márkájaként megtartva amerikai leányvállalatát, a Zenith-et.
Az LG a légkondicionálók, mikrohullámú sütők, LCD panelek és DVD lejátszók legnagyobb gyártója. Értékesítési eredményei 35%-kal növekedtek 2003-ban és 27%-kal 2004-ben, meghaladva a 31 milliárd dollárt. 8%-os haszonkulccsal a társaság a világ legnyereségesebb háztartásigép-gyártója.
A Newsweek szerint az LG kiemelkedő mértékű növekedését az elmúlt 2-3 évben vezető szerepének, fejlett technológiájának, termékei formatervezésének és globális marketingstratégiájának köszönheti. A cikk a fentiek mellett kiemeli S.S. Kim vállalati filozófiáját és vezetői szerepét, a vezérigazgatót "Mobil Emberként" említve. 2003-ban S. S. Kim vezérigazgatót a Business Week Ázsia 25 "sztárjának" egyikeként mutatta be annak eredményeképpen, hogy a társaság növelte részesedését a globális háztartási-gép piacon. A TIME magazin 2004 júniusi számában, valamint a Business Week Info Tech 100 mellékletében az LG szintén reflektorfénybe került: a 2004 június 21-én megjelent Business Week ranglistán első helyezést ért el.