SG.hu

A Canon a harmadik legértékesebb japán márka

A Canon immár második éve szerepel harmadik helyen a Nikkei vállalati márkaérték listáján. A képalkotó megoldások terén világszerte az egyik vezető vállalatként jegyzett cég idén 11,9%-os márkaérték növekedést ért el, és ezzel a Nikkei számítása szerint 3,43 billió jen értéket képvisel.

Az iparág másik kiemelkedő képviselője, a Matsushita a tizenkettedikről a tizenegyedik helyre ugrott (3,9 százalékkal elérte a 1,18 billió jent), míg a Sharp a huszadikról a tizennyolcadikra avanzsált (10,1% - 738,9 milliárd jen). A Sony számára nem okozott örömet a legfrissebb rangsorolás, hiszen a negyedikről a hetedik helyre csúszott vissza, 17 százalékos (több mint 500 milliárd jenes) veszteséggel vállalati márkaértéke jelenleg 2,53 billió jen.

A Toyota immár harmadszor vezeti a Nikkei vállalati márka-érték listáját, a szakértők a teljes vállalati márkát mintegy 6,85 billió jenre értékelték, amely 21,2 százalékos növekedést jelent. A vezető autógyártó a tavalyi 8%-os növekedést az erős értékesítési adatokkal és az aktív márka-imázs növeléssel magyarázta, mely utóbbi elsősorban az olyan lépésekkel magyarázható, mint a környezetbarát technológiák kifejlesztése. A legjobb 20 japán vállalat között a Nissan mutatta a legfigyelemreméltóbb fejlődést, a cégcsoport 151,8%-os növekedéssel a tizenharmadik helyről a hatodikra ugrott, amely így 2,57 billió jen cégértéket. A Honda az ötödik helyről a negyedikre tornázta fel magát, 10,7 százalékos növekedéssel elérve a 3,15 billió jent.

A lista a vállalatok teljes márkaerejét mutatja, japán jenben. A vizsgálat során az alapul szolgáló értékfaktorok közé tartozott többek között az alkalmazottak lojalitása. Az értékelési formulát Kunio Ito, a Hitotsubashi Egyetem professzora és Nihon Kezai Shimbun Inc. közösen dolgozta ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!