Berta Sándor
Megbízhatatlanok az internetes mikulások
A magukat a világhálón hirdető mikulások egyharmada arra sem veszi a fáradságot, hogy válaszoljon a gyerekek által neki küldött, kívánságokat tartalmazó e-mailekre.
A novomind internet-szolgáltató által elvégzett felmérés szerint az internetes télapó-szolgáltatások koránt sem kielégítő színvonalúak. Az online mikulások a valódi társaikhoz képest egész egyszerűen megbízhatatlanok és lusták. Az illető urak vagy hölgyek közül minden második a beérkező e-mailekre csupán egy szabvány válaszlevelet küld, amiben gyakorlatilag semmi kedvesség sincs. A keresztényi szeretetnek és a karácsonyi hangulatnak nyoma sincs ezekben az egy kaptafára szabott e-mailekben.
A felmérés során a novomind két öt, illetve hat éves kislány nevében két-két elektronikus levelet küldött a világ különböző pontjain található, a munkájukat az interneten végző mikulásoknak és télapónak. Az egyik válaszlevél a kicsik mindenfajta személyes megszólítása nélkül, a következőképpen szólt: "Köszönöm, hogy írtál a Télapónak és tudattad vele, hogy már öt éves vagy."
Hiába volt az e-mailek többségében valamilyen kívánság egy ajándék iránt - például az egyik kislány egy kerékpárt kért a testvérének - a válaszok csak nem lettek hosszabbak. Csupán akkor érkezett részletesebb levél, ha egy gyerek kétségbe merte vonni, hogy egyáltalán léteznek mikulások. A sablonos válaszok maradtak, a tartalmuk azonban némileg megváltozott. Például: "A Télapó tényleg létezik. Csak sok ember nem ismeri fel az igazit." Tízből három online mikulás pedig egyáltalán nem válaszolt azokra az e-mailekre, amelyben a gyerekek azt írták: "A nővérem azt mondta, Te nem is létezel. Akkor idén nem is kapok ajándékot?"
A német fehérszakállúaknak 20 órájukba került egy-egy, a gyerekektől beérkező e-mail megválaszolása, azonban válaszaik jóval hosszabbak voltak és több személyes megszólítást tartalmaztak, mint a más országokból származó kollégáik válaszlevelei. Az amerikai Santa-Claus és Father Christmas ugyan hiába reagált átlagosan 2 óra 35 percen belül a levelekre, azok szinte kizárólag szabvány e-mailek voltak.
A felmérésből kiderült, hogy a két legjobb internetes télapó- és mikulásoldal Németországban van. Az összesítésben a www.weihnachtsstadt.de portál végzett, ahol mind tartalmilag, mind pedig gyorsaságban minden rendben volt. Innen egy-egy e-mailre négy órán belül érkezett válasz. Ezzel szemben a második helyen végzett www.nikolaus.de portálra küldött e-mailek esetében a gyerekeknek a válaszokra hat napig (!) kellett várni. Ezek után rossz belegondolni, hogy a többi oldal milyen szolgáltatást kínálhatott és mennyiért...
A novomind internet-szolgáltató által elvégzett felmérés szerint az internetes télapó-szolgáltatások koránt sem kielégítő színvonalúak. Az online mikulások a valódi társaikhoz képest egész egyszerűen megbízhatatlanok és lusták. Az illető urak vagy hölgyek közül minden második a beérkező e-mailekre csupán egy szabvány válaszlevelet küld, amiben gyakorlatilag semmi kedvesség sincs. A keresztényi szeretetnek és a karácsonyi hangulatnak nyoma sincs ezekben az egy kaptafára szabott e-mailekben.
A felmérés során a novomind két öt, illetve hat éves kislány nevében két-két elektronikus levelet küldött a világ különböző pontjain található, a munkájukat az interneten végző mikulásoknak és télapónak. Az egyik válaszlevél a kicsik mindenfajta személyes megszólítása nélkül, a következőképpen szólt: "Köszönöm, hogy írtál a Télapónak és tudattad vele, hogy már öt éves vagy."
Hiába volt az e-mailek többségében valamilyen kívánság egy ajándék iránt - például az egyik kislány egy kerékpárt kért a testvérének - a válaszok csak nem lettek hosszabbak. Csupán akkor érkezett részletesebb levél, ha egy gyerek kétségbe merte vonni, hogy egyáltalán léteznek mikulások. A sablonos válaszok maradtak, a tartalmuk azonban némileg megváltozott. Például: "A Télapó tényleg létezik. Csak sok ember nem ismeri fel az igazit." Tízből három online mikulás pedig egyáltalán nem válaszolt azokra az e-mailekre, amelyben a gyerekek azt írták: "A nővérem azt mondta, Te nem is létezel. Akkor idén nem is kapok ajándékot?"
A német fehérszakállúaknak 20 órájukba került egy-egy, a gyerekektől beérkező e-mail megválaszolása, azonban válaszaik jóval hosszabbak voltak és több személyes megszólítást tartalmaztak, mint a más országokból származó kollégáik válaszlevelei. Az amerikai Santa-Claus és Father Christmas ugyan hiába reagált átlagosan 2 óra 35 percen belül a levelekre, azok szinte kizárólag szabvány e-mailek voltak.
A felmérésből kiderült, hogy a két legjobb internetes télapó- és mikulásoldal Németországban van. Az összesítésben a www.weihnachtsstadt.de portál végzett, ahol mind tartalmilag, mind pedig gyorsaságban minden rendben volt. Innen egy-egy e-mailre négy órán belül érkezett válasz. Ezzel szemben a második helyen végzett www.nikolaus.de portálra küldött e-mailek esetében a gyerekeknek a válaszokra hat napig (!) kellett várni. Ezek után rossz belegondolni, hogy a többi oldal milyen szolgáltatást kínálhatott és mennyiért...